2016-05-19, 00:18
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Vem bryr sig vad en Youtubesnubbe tycker?
Att han ens påstår att Ghostbusters är en av de bästa franchise som finns visar på att han helt tappat det och bara är populist.
Det påstår han väl aldrig? James verkar i alla fall veta vad han snackar om p.g.a. sin kärlek för orginalfilmerna.

Har mer respekt för James Rolfe än Chris Stuckmann som är så Hollywoodifierad när det gäller filmsmak att det är skrämmande.
Citera
2016-05-19, 00:24
Medlem
smutsigafingrars avatar
Enligt regissören Paul Feig är det väl enbart en massa aggressiva och misogyna losers som hatar den här filmen (och trailern). De klarar inte av att kvinnor tar plats i offentligheten.

Jag själv kan faktiskt inte komma på en enda rolig Paul Feig-film. De är alla så pladdriga (inget rolig pladder heller!) och saknar dessutom tajming. Värst av allt så drar han ut på scener som är så jäkla tråkiga. Det är som om han väljer ut det tråkigaste skämtet i hela filmen och drar ut på det bara för att provocera publiken.
Citera
2016-05-19, 00:31
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigafingrar
Enligt regissören Paul Feig är det väl enbart en massa aggressiva och misogyna losers som hatar den här filmen (och trailern). De klarar inte av att kvinnor tar plats i offentligheten.

Till viss del har han rätt, men att det enbart skulle vara kvinnohatande idioter som ogillar det som har visats är ju bara fel...
Citera
2016-05-19, 00:45
Medlem
smutsigafingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Till viss del har han rätt, men att det enbart skulle vara kvinnohatande idioter som ogillar det som har visats är ju bara fel...

Det som förvånar mig mest med hela reaktionen mot den här filmen är att det tydligen finns en massa Ghostbusters-fans. Det hade jag faktiskt ingen aning om. Det finns massvis med videos på Youtube där arga GB-fans förbannar den här filmen och beter sig som om någon kränkte dem personligen.
Citera
2016-05-19, 01:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsigafingrar

Jag själv kan faktiskt inte komma på en enda rolig Paul Feig-film. De är alla så pladdriga (inget rolig pladder heller!) och saknar dessutom tajming. Värst av allt så drar han ut på scener som är så jäkla tråkiga. Det är som om han väljer ut det tråkigaste skämtet i hela filmen och drar ut på det bara för att provocera publiken.
Bridesmaids (2011) är jättebra och rolig på sina egna meriter (inget genusrelaterat således) men det är dock den enda filmen jag sett av Feig. De andra han gjort, som du säger, verkar vara ytterst Hollywood-generiska med vulgär humor som inte är rolig men pinsam.
Citera
2016-05-19, 01:36
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det påstår han väl aldrig? James verkar i alla fall veta vad han snackar om p.g.a. sin kärlek för orginalfilmerna.

Har mer respekt för James Rolfe än Chris Stuckmann som är så Hollywoodifierad när det gäller filmsmak att det är skrämmande.

Jag är väl ensam om att uppskatta Welcome to the basement framför både de töntarna. Chris Stuckman skulle lika gärna vara en köpt reklam för det mesta. Youtube är djungel jämfört med den öken det en gång var.
Jag tycker James förlorar på att han kallar det en icke-recension och sen börjar recenserar. Jag får väl erkänna att jag redan långt bakåt tappade min respekt för honom. Kommer du ihåg när Monster Madness var kul att titta på?
Jag får erkänna att jag bara är trött på att alla hoppade på att ogilla istället för att ignorera, men jag är väl inte rätt för internet längre.
Citera
2016-05-19, 01:43
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Detta kanske låter helt tokigt (liiiiite crazy, i alla fall), men, både Ghostbusters och Gremlins är suveräna. Ghostbusters har ett mycket bättre manus, dock.

Sen skriver jag ju faktiskt "verkar". Tidigare skrev jag även att det finns en minimal chans (eller, snarare: risk) att filmen kanske är bättre än vad samtliga trailers visar. Tvivlar dock starkt på det, och man behöver knappast vara en cyniker för att göra det, heller.
Och, ja, Kingsman var en fantastiskt underhållande actionkomedi med enastående action och briljant regi. Vad det nu har med saken att göra.

Jag köper bara billiga poäng på att du gillade något som faktiskt varken var roligt eller välskrivet, inget ont blod där. Däremot ger ni faktiskt ingen ärlig chans till den kommande filmen, utan ni bygger allt på en trailer. Vilket i sig är roligt, då forumet för det mesta består utav människor som inte vill anta innan de sett filmen. Den kommer säkert vara generisk, och originalet var inte särskilt otrolig heller. Hyllandet utav Ghostbuster är, nästan, löjligt. Inte i närheten av det bästa någon utav de inblandade gjort. Sen, att de gjorde tvåan, gör det ännu svårare att förstå hatet. Jag tror vi alla hamnade på tåget mot att döma utan egentligen anledning. Jag lovar att jag är den första att erkänna, den dagen jag ser den, att det hela var ren skit. Jag är dock övertygad om att det är en okej komedi, gänget bakom är inte Adam Sandler.
Citera
2016-05-19, 04:36
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Hyllandet utav Ghostbuster är, nästan, löjligt. Inte i närheten av det bästa någon utav de inblandade gjort.

Vad menar du med detta? Kan inte Ghostbusters vara fantastisk, trots det?

Och nej, det här är ingen Adam Sandler-produktion. Därför så förväntar man sig något bättre än det vi hittills har fått se av denna reboot. Men det finns verkligen ingenting som ser ett dugg lovande ut. Och det tycker jag är en godkänd anledning till varför man "dömer" denna film på förhand.

Själv så är jag dock totalt ointresserad av filmen i sig. Lär inte ens se den. Det är mer att jag äcklas av Hollywoods förfall när det gäller både det visuella och manusmässiga. Originalfilmen var så välskriven och välgjord ur ett hantverksperspektiv, och så kommer nu en modern, fördummad reboot (med alla tekniska förutsättningar) som ser ut som en CP-billig och amatörmässig SNL-sketch. Det är sjukligt hur ointresserade såna här regissörer verkar vara av filmskapande. Oroväckande.
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-05-19 kl. 04:43.
Citera
2016-05-19, 10:28
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Vad menar du med detta? Kan inte Ghostbusters vara fantastisk, trots det?

Och nej, det här är ingen Adam Sandler-produktion. Därför så förväntar man sig något bättre än det vi hittills har fått se av denna reboot. Men det finns verkligen ingenting som ser ett dugg lovande ut. Och det tycker jag är en godkänd anledning till varför man "dömer" denna film på förhand.

Själv så är jag dock totalt ointresserad av filmen i sig. Lär inte ens se den. Det är mer att jag äcklas av Hollywoods förfall när det gäller både det visuella och manusmässiga. Originalfilmen var så välskriven och välgjord ur ett hantverksperspektiv, och så kommer nu en modern, fördummad reboot (med alla tekniska förutsättningar) som ser ut som en CP-billig och amatörmässig SNL-sketch. Det är sjukligt hur ointresserade såna här regissörer verkar vara av filmskapande. Oroväckande.
Första är inte fantastisk, inget otroligt filmskapande. Nya verkar inte otrolig heller, men att kalla produktionen för snl-film visar att du inte vet vad du pratar om. Du skriver om Hollywoods förfall, ändå är du en dussinfilmsnobb. Du föll för grupprunket på internet.

Folk hyllade smörja som Kung Fury, men tycker den här är hemsk. Jag tror inte jag förstår hur humor utvecklats de senaste åren, men jag gillar ju mest deltagänget och Gene Wilder och Richard Pryor-rullar.
Citera
2016-05-19, 10:48
Medlem
Lotsos avatar
Inte ett enda skratt, effekter som påminner om Disney, en trailer som visar allting (Chris Hemsworth blir besatt av ett spöke och blir skurken?).
Jag fick seriöst cringe varning när Leslie Jones ramlade och sa "is it because I'm black or I'm a woman?".
Men jag håller 1984 filmen väldigt varmt om hjärtat. En av mina absoluta favoritfilmer inte bara komedi väg utan överlag. Den filmen hade karaktärer, humor, fantastiska effekter som håller än idag. Kemin mellan skådespelarna och deras sätt att agera gentemot varandra är ju den filmens höjdpunkt.
Jag får inget utav det här alls, i alla fall inte något som trailern visar. Det är som att den tillhör alla andra 20 komedifilmer som kommer ut detta året som verken är rolig eller har någon personlighet.
Det är trots allt Ghostbusters vi pratar om...

Jag är officiellt orolig på riktigt nu...
Citera
2016-05-19, 13:04
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Första är inte fantastisk, inget otroligt filmskapande. Nya verkar inte otrolig heller, men att kalla produktionen för snl-film visar att du inte vet vad du pratar om. Du skriver om Hollywoods förfall, ändå är du en dussinfilmsnobb. Du föll för grupprunket på internet.

Folk hyllade smörja som Kung Fury, men tycker den här är hemsk. Jag tror inte jag förstår hur humor utvecklats de senaste åren, men jag gillar ju mest deltagänget och Gene Wilder och Richard Pryor-rullar.

Hahaha. Jag antar att du bara trollar/driver vid det här laget, eller? Jag har gång på gång berättat varför jag älskar originalfilmen och varför jag ogillar allt som har visats i denna reboot - och det enda du gör är att skriva "nej, så är det inte - du har fel". Detta är ju bara mina subjektiva åsikter, men visst, om nu dessa åsikter är felaktiga så kan du väl säga var felet ligger? Var brister originalfilmen, specifikt? Och tycker du att det platta, tv-aktiga fotot i denna reboot ser ut som något som passar en storfilm? Tycker du att "titta! Chris Hemsworth är jättekorkad och den där mörkhyade kvinnan skriker fram sina repliker"-humorn är rolig? Var specifik och berätta vad du ogillar/gillar, och hur jag har fel i allt jag skriver och någonsin har skrivit.

Jag har inga problem med att hoppa på generiska och cyniska skitfilmer, men att attackera folk och deras åsikter? Ganska fånigt. Du verkar rå-hata mig och allt jag säger, men jag har verkligen inget agg gentemot dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag är officiellt orolig på riktigt nu...

Jag var helt ambivalent när jag fick höra att det skulle göras en ny Ghostbusters-film - älskar (som sagt) originalet, men skulle väl inte klassa mig själv som ett fan. Och när det kom fram att huvudkaraktärerna skulle spelas av kvinnor så sa jag varken yay eller nay. Men nu, efter att ha sett dessa trailers så kan man ju inte göra annat än att sucka.

Vill man ha en halv-officiell uppföljare till originalet så får man sätta sig och spela det där gamla spelet till 360/PS3. Det var fan amazing.
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-05-19 kl. 13:12.
Citera
2016-05-19, 13:26
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Hahaha. Jag antar att du bara trollar/driver vid det här laget, eller? Jag har gång på gång berättat varför jag älskar originalfilmen och varför jag ogillar allt som har visats i denna reboot - och det enda du gör är att skriva "nej, så är det inte - du har fel". Detta är ju bara mina subjektiva åsikter, men visst, om nu dessa åsikter är felaktiga så kan du väl säga var felet ligger? Var brister originalfilmen, specifikt? Och tycker du att det platta, tv-aktiga fotot i denna reboot ser ut som något som passar en storfilm? Tycker du att "titta! Chris Hemsworth är jättekorkad och den där mörkhyade kvinnan skriker fram sina repliker"-humorn är rolig? Var specifik och berätta vad du ogillar/gillar, och hur jag har fel i allt jag skriver och någonsin har skrivit.

Jag har inga problem med att hoppa på generiska och cyniska skitfilmer, men att attackera folk och deras åsikter? Ganska fånigt. Du verkar rå-hata mig och allt jag säger, men jag har verkligen inget agg gentemot dig.

Det är verkligen inget personligt. Jag är bara hemskt cynisk när det kommer till det stora hatet gentemot en film vi inte sett än, en film vi antagligen inte kommer att se heller. Det som upprör mig är nog mest alla andra på internet, det riktiga grupprunket som existerar på andra sidor, särskilt i kommentarerna på youtube. Till exempel att ingen feminist sagt något om filmen, men ändå gnäller flertalet snubbar om det. Jag är bara en trött gubbe nu.
Jag tycker förövrigt inte att fotot ser ut som en TV-produktion, men sen har jag inte tittat på TV på flera år.
Originalet ligger tydligen flera varmt om hjärtat, även fast vi alla vet att det gänget gjort bättre saker tillsammans, till exempel SNL. Den är på tok för hyllad som komedi, enligt mig. Bill Murray är en hemskt överskattad komiker, det enda roliga han egentligen gjort är Måndag hela veckan.
Sen förstår jag nog inte helt gnället på en ny film när tvåan existerar som en stor svart fläck på filmseriens samvete.
Jag kan dock tycka att en Ghostbusters utan Rick Moranis är en Ghostbusters onödig att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in