2016-05-23, 09:31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Crister la ner verksamheten kort efter han köpte in sig...det var i samband med att han skulle spela någon musikalroll. Möjligen har det blivit någon enstaka grej efter det. Det var en annan inom skivindustrin som sa det till mig att det var så. Jag har inte läst det någonstans.
Jag litar på honom då jag vet vilka kontakter han har. Bl.a. sa han till mig att milli vanilli var fejk långt innan någon inom musikindustrin reagerade.
Christer var välavlönad retainer en herrans massa år innan han köpte in sig och lade ner bandet. Vad är så konstigt med det? Delägarna får väl del av royalties och annat som fortfarande kommer in?
Jag uppfattade det som om han köpt hela (vi diskuterade inte detaljer). Men som sångare räckte det tydligen att vara delägare för att avgöra hurvida man skall fortsätta.
Citera
2016-06-26, 19:45
Medlem
DrLECTERs avatar
HEJ LASSE STEFANZ MED Z
Åren har gått och Ni håller fortfarande på och spelar. Att Ni omtyckta råder det inget som helst tvivel om. Många har glömt att på 1980 talet när VIKINGARNA var nr: 1 var alltid LASSE STEFANZ nr 2 och som dansband betraktat måste LS vara Sveriges mesta dansband som gjort allra mest för den genré.
Jag förstår dock inte hur killar som spelat ihop nästan ett helt liv kan komma så osams så att saker och ting ska behöva får ett rättsligt efterspel. Det sprids en unken lukt av snikenhet osäkerhet och som Folke Isaksson sa en gång: Lasse Stefanz de e dom som e ÄNGAGÄNGET.
Ett annat ord på ren skånska e ”bönner”.
Flera gånger ex. Olle uttalat sig att begriper sig inte på detta med ekonomi men det nog hans kapelllmästare Jan Christer Eriksson. Kanske lite väl bra för kan man kalla detta annat än snikenhet mot en av bandets trognaste medlemmar Lasse Sigfridsson som troget spelat med bandet under alla år.
Därför vänder jag mig direkt till Dig Christer när det gäller skötseln av det populära band.
När jag ser vilka struntsummor detta handlar om är det svagt av Dig att låta Lasse få ta allt detta.
Okej allt som sagts vet ingen än Ni själva men Ert renumé som dansband har tappat rejält bland de som bedriver liknande verksamheter.
Det gör inget om pressen skriver skit – Det är när pressen inte skriver alls för då glöms man bort. Men nog finns det väl trevligare saker att skriva om än rättegångsbesked som föll i första läget ut till Lasses fördel.
Ni uttalade Er en gång att Ni kände Er inte riktigt välkomna i finrummen likt andra toppband. Jag tycker faktiskt detta visat att Ni hör fortfarande är på ängen.

Bästa hälsning från kollegan
PO LUNDQVIST
Citera
2016-07-29, 00:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Vad håller Olle på med egentligen? Har det slagit helt slint?

"Olle Jönsson vägrar stå på scen med Christina Lindberg, vilket Skånska Dagbladet först skrev om.
Detta för att hon samarbetat med Lasse Stefanz sparkade medlem Lasse Sigfridsson – efter konflikten med frontmannen Olle Jönsson, hävdar Lindberg."

Länk: http://www.expressen.se/noje/slut-pa-de-sista-ljuva-aren-efter-storbrak/
Citera
2016-07-29, 08:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

"Olle Jönsson vägrar stå på scen med Christina Lindberg, vilket Skånska Dagbladet först skrev om.
Detta för att hon samarbetat med Lasse Stefanz sparkade medlem Lasse Sigfridsson – efter konflikten med frontmannen Olle Jönsson, hävdar Lindberg."

Både Olle Jönsson och Lasse Sigfridsson verkar vara riktiga dramadrottningar. Varje vecka bölar någon av dem ut i pressen. "Jag fick sparken", "vi blev inte nominerade till Guldklaven" och nu vill tydligen inte Olle stå på samma scen som Christina Lindberg för att hon sjungit med Lasse Sigfridsson. Vilket barnsligt beteende. Det vore väl ändå dags att pensionera sig snart och sätta sig hemma i gungstolen och vara bitter resten av livet utan någon kontakt med media.
Citera
2016-07-29, 08:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Det ryktas även om att Lasse S snott en av Olles berömda hattar.
Citera
2016-07-29, 09:04
Medlem
Är så sjukt jävla less på den där grisen nu. Han tror han kan styra och ställa precis som han vill. Känner lite en av de forna medlemmarna privat och kan säga att Olle alltid varit varit lite av en attentionwhore. Från allra första början så var det Lasse som skulle sjunga men huva det var så synd om olle så han fick sjunga lite också, tills grisen tog över mer och mer och nu styr han och ställer värre än Hitler själv.

Ingen jävel borde supporta en fet gris som olle
Citera
2016-07-29, 16:44
Medlem
Olle ser ut som en fet jävla luffare när han kommer på stan. Och C.Eriksson är ju bara sååååååååååååå fruktansvärt dum i huvudet
Citera
2016-07-29, 18:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Tycker vi kan höja nivån lite och inte bedöma hur de ser ut. Blir lite löjligt och pinsamt.
Citera
2016-09-03, 16:38
Medlem
Vet inte om jag ska vara stolt eller ha världens ångest. Stötte ihop med en blond förtjusande kvinna i kärrasand. Enligt utsago hade hon både varit med Olle och hans bror Max som hon även var ihop med? (pratade otydligt med en k*k i munnen). Hon nämnde även att Olle gärna inte bjöd hem för där var skitigt och uppställt likt hans image , hundar och katter vanvårdade och så vidare!
Citera
2017-01-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refeterat
Vet inte om jag ska vara stolt eller ha världens ångest. Stötte ihop med en blond förtjusande kvinna i kärrasand. Enligt utsago hade hon både varit med Olle och hans bror Max som hon även var ihop med? (pratade otydligt med en k*k i munnen). Hon nämnde även att Olle gärna inte bjöd hem för där var skitigt och uppställt likt hans image , hundar och katter vanvårdade och så vidare!

Jag tror jag vet vem denna kvinna är och säger hon 2 meningar så ljuger hon dom 2... Olle har inte ens en bror som heter Max, så hon är rent ute och cyklar...
Nu vet ju jag hur han bor och inte det är ens sant. Det stämmer att dom har hund och katt, men det finns inte ett bättre hem för djur än där och skitigt... det vet jag inte... då vet jag inte vad det ska kallas som jag har det!
Tyvärr är det så att detta är baksidan på kändisskapet, blir nersmutsade mer än vad som är värdigt.
Citera
2017-01-12, 16:52
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refeterat
Jag vill förstå detta rätt. Berättade hon detta medan du hade kuken i munnen på henne?
Citera
2018-11-14, 20:46
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag vill förstå detta rätt. Berättade hon detta medan du hade kuken i munnen på henne?

Eller berättade hon det medan hon hade någon annans kuk i munnen? Intrigerna tätnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in