2016-07-27, 16:33
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iZooM
Roma har inte förlorat i ligan sedan i januari då Juventus vann med 1-0. Lägg till att tränare Spalletti får en hel försäsong på sig att implementera sina idéer och välja sina värvningar så tror jag definitivt att Roma kommer vara topp tre nästa år.

Visst tappet av Pjanic kan bli kännbart då han är en oerhört skicklig spelare som garanterade ett antal mål och assist varje säsong. Däremot har Roma fått tillbaka Kevin Strootman plus att det rapporteras från träningarna att Paredes har imponerat oerhört mycket.

Lazio har kvalité i sin trupp men den är fortfarande allt för tunn. Att Immobile kommer bli en succé är inte heller givet sett till att han inte direkt exploderade i våras för Torino. Tycker också att Lotito skötte hela managerfrågan konstigt. Fanns ett antal bra alternativ att välja mellan (Prandelli, Sampaoli, osv) men soppan med Bielsa känns typiskt Lazio och istället är man fast med Inzaghi som känns väldigt "meh".

Lägg till att keita slutar med fotbollen också. De Rossi är ytterligare ett år äldre.

Strootman - De Rossi - Ninja

Och Paredes får väl ses som den naturliga rorationsspelaren. Får de tre nämnda hålla sig skadefria så har Roma ett bra innemittfält. Sedan finns det såklart rejäla brister i försvarsspelet framförallt, man gjorde väl mest mål eller näst mest mål efter Napoli förra säsongen. Juventus kom på tredje plats i gjorda mål så mycket vet jag. Däremot släppte Roma nästan in dubbel så många mål som Juventus. Så bristerna är i försvarsspelet.

Däremåt skiljde det ej så mycket mellan gjorda mål mellan dess tre lag, tror Juventus gjorde 7-8 mål färre bara. Men som sagt de släppte in 20st mål bara på 38st matcher. Det är nära inpå den bedfriften de hade under en säsong med conte och då var det bara 17st mål insläppta under en hel säsong.
Citera
2016-07-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
...
Däremåt skiljde det ej så mycket mellan gjorda mål mellan dess tre lag, tror Juventus gjorde 7-8 mål färre bara. Men som sagt de släppte in 20st mål bara på 38st matcher. Det är nära inpå den bedfriften de hade under en säsong med conte och då var det bara 17st mål insläppta under en hel säsong.

Fast Cagliari har världsrekordet i Serie A med endast 11 insläppta mål då man erövrade lo Scudetto.

Lite på samma vis som många hyllar Higuain, men missar att det är Padoin som samlar på titlar. Och att Bruno Alves är den enda regerande Europamästaren i Serie A...

Skojar såklart, men lite kul att Cagliari nu dessutom jagar Isla, dvs dubbla mästaren i Coppa America 2015 och 2016. Storari, Padoin samt såklart Allegri kan göra affären möjlig.

Cagliari genomförde en ok säsong i Serie B, men var i behov av förstärkningar för att kunna göra sig gällande i Serie A. Men man genomför en seriös mercato, och visar på ambitioner. Och man gör det inte enbart med mercenari, utan med mästare som kan skapa ett lugn för talanger och lokala förmågor.

En fin blandning. Och därför vill jag inte att man överdriver med alltför många nya inköp...

Den officiella målsättningen är La Salvezza, men om man lyckas med Isla tycker jag att man kanske kan sikta högre...
Citera
2016-07-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Idag fick Rugani prova på sin framtida roll i Juventus. Visst, bara i en kvart, men att bära kaptensbindeln är stort. Tottenham hade inte så mycket att säga till om offensivt. Hernanes slarvade vid deras mål, annars var deras chanser när Juventus hade bytt ut hela laget. Så Rugani gick framåt istället och skojade lite med Tottenhams försvar. Tyvärr blev skottet blockat, men han är en mittback... Man kan inte kräva mer i den situationen.

Dybala var en liten fotbollsgud som vanligt. Pjanic och Benatia introducerade sig vid 2-0 målet. Lamela reducerade, men Juve vann med 2-1.

Lemina visade upp sin potential i andra halvlek, vilket kap Juventus har gjort där. €9.5M är ingenting.

Rugani och Romagnoli låter som ett par som i framtiden kan höja ett försvar i gli Azzurri som redan kanske är världens bästa... Lägg till Donnarumma så ser framtiden ljusare ut nu, än vad den gjorde för två år sedan då jag inte riktigt såg några riktiga arvtagare.

Angående Dybala och Higuain, så finns det de som äntligen tycker sig se värdiga arvtagare till Del Piero och Trezeguet.
Citera
2016-07-27, 21:20
Medlem
Hörde en intervju med Totti förbigående. Han pekade på att legoknektarna blir alltför många och avgörande. Och att man numera pratar engelska i Roma. I omklädningsrummet och under träningen... Låter vansinnigt och otroligt. Jag hoppas att jag missförstod eftersom jag bara lyssnade med ett öra...

Samtidigt förstod han att Maradona var unik. Och så även Totti... (och här vill jag defenitivt lägga till Riva!). Spelare som är avgörande men som väljer att kämpa för sin tröja istället för att maximera sin lön eller antalet titlar.

Men han ansåg att det var för många utlänningar inom Calcio (och i Italien!, min anmärkning), vilket minskar känslan för tröjan.
Citera
2016-07-27, 23:44
Medlem
Så Bruno Alves landade på den vackra ön ikväll...

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13645355_1391958704151386_406050263181034149_n.jpg ?oh=cd0ec7c44a7b2aa73881a048cceba623&oe=582ACB43

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13680925_1391958610818062_5495276098684907703_n.jp g?oh=c608b92764050afc6cd089fcdb386ec3&oe=5829BDA1
Citera
2016-07-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Roma har gått över 30 miljoner euro minus i fönstret hittills. Det till trots att man släppet Pjanic för relativt dyra pengar. Vad har Roma då fått för sina investerade pengar? Några okända brassar samt att man köpt loss spelare som spelat för klubben sedan januari. Det finns knappast pengar för att plocka in något stort namn till - och redan nu har man en sämre trupp än i januari.

Lazio behöver inte särskilt mycket bredd eftersom man inte spelar i Europa.

Marchetti

Basta de Vrij Hoedt Radu

Parolo Biglia Milnkovic

Candreva Immobile Anderson

Det ryktas om att Candreva är till salu. Man får hoppas att han ersätts ordentligt. Elvan ovan är bättre än Milans och Violas.

Juan Jesus från Inter och Brasiliens förstemålvakt är knappast några okända brassar. Lägg till Paredes som redan kan Serie A och det ser inte så illa ut. Givet att det inte är något transferfönster á la Juve hittills. Men jag tycker ändå att Romas trupp fortfarande är stark, trots tappet av Pjanic.

Förra året gjorde Roma 83 mål, tre fler än Napoli (där Higuain dessutom gjorde nästan hälften av dem). Juventus å sin sida gjorde 75 mål. Romas problem har varit defensiven snarare än offensiven. Rüdigers skada kom väldigt olägligt i somras då han ryktades bort för stora pengar. Men Mario Rui är en liten favorit i mina ögon som även han kan Serie A och är relativt ung. Juan Jesus har jävligt mycket grinta. Manolas är klass som alltid och Rüdiger är inte borta hela säsongen. Just nu borde man fokusera på en bra högerback.

Skillnaden, som jag ser den, från förra året är att truppen fortfarande är relativt samma minus Pjanic. Men nu har Roma en tränare som faktiskt kan träna istället för stackaren Garcia som efter sitt första succéår inte kunde upprepa bedriften och körde fast totalt. Och som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Inte en förlust sedan i januari (inkluderar vinst mot Napoli).

Och Lazios startelva är i mina ögon alldeles för svag. Marchetti är en helt okej målvakt, knappast mer. I backlinjen är det ENDAST de Vrij som det är klass på. De tre andra är minst sagt usla. Mittfältet funkar med framförallt Biglia om han stannar och Parolo som är duktig, om än något intetsägande. Anfallet ser bra ut på pappret. Men förra säsongen var både Felipe Anderson och Candreva iskalla. Knappt ett rätt på hela säsongen för framförallt Anderson. Och Immobile blev inte den succé som Torino hade hoppats på. Säger inte att han inte kan vinna skytteligan igen, tvärtom vore det kul för Italien om han kom igång men han är fortfarande ett frågetecken i mina ögon.

Problemet med Lazio är att det knappast går framåt för dem. Osexig tränare, iskalla stjärnor, kaos med Bielsa osv.

Det är möjligtvis så att Lazio kan gå helt okej OM alla frågetecken visar sig vara utropstecken, men jag är långt ifrån imponerad av deras trupp och håller både Viola och Milan framför i nuläget.
Citera
2016-07-28, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Juan Jesus från Inter och Brasiliens förstemålvakt är knappast några okända brassar. Lägg till Paredes som redan kan Serie A och det ser inte så illa ut. Givet att det inte är något transferfönster á la Juve hittills. Men jag tycker ändå att Romas trupp fortfarande är stark, trots tappet av Pjanic.

Förra året gjorde Roma 83 mål, tre fler än Napoli (där Higuain dessutom gjorde nästan hälften av dem). Juventus å sin sida gjorde 75 mål. Romas problem har varit defensiven snarare än offensiven. Rüdigers skada kom väldigt olägligt i somras då han ryktades bort för stora pengar. Men Mario Rui är en liten favorit i mina ögon som även han kan Serie A och är relativt ung. Juan Jesus har jävligt mycket grinta. Manolas är klass som alltid och Rüdiger är inte borta hela säsongen. Just nu borde man fokusera på en bra högerback.

Skillnaden, som jag ser den, från förra året är att truppen fortfarande är relativt samma minus Pjanic. Men nu har Roma en tränare som faktiskt kan träna istället för stackaren Garcia som efter sitt första succéår inte kunde upprepa bedriften och körde fast totalt. Och som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Inte en förlust sedan i januari (inkluderar vinst mot Napoli).

Och Lazios startelva är i mina ögon alldeles för svag. Marchetti är en helt okej målvakt, knappast mer. I backlinjen är det ENDAST de Vrij som det är klass på. De tre andra är minst sagt usla. Mittfältet funkar med framförallt Biglia om han stannar och Parolo som är duktig, om än något intetsägande. Anfallet ser bra ut på pappret. Men förra säsongen var både Felipe Anderson och Candreva iskalla. Knappt ett rätt på hela säsongen för framförallt Anderson. Och Immobile blev inte den succé som Torino hade hoppats på. Säger inte att han inte kan vinna skytteligan igen, tvärtom vore det kul för Italien om han kom igång men han är fortfarande ett frågetecken i mina ögon.

Problemet med Lazio är att det knappast går framåt för dem. Osexig tränare, iskalla stjärnor, kaos med Bielsa osv.

Det är möjligtvis så att Lazio kan gå helt okej OM alla frågetecken visar sig vara utropstecken, men jag är långt ifrån imponerad av deras trupp och håller både Viola och Milan framför i nuläget.

Nu räknade jag in Gerson som okänd, medan jag får erkänna min bristande kunskap om brasse-keepern. Juan Jesus är knappast okänd för en Serie A-tittare. Så lågt får du inte ta min kunskap för.

Romas försvarsspel under Spaletti kommer inte blir märkbart bättre med spelare av Mario Ruis och Juan Jesus klass. Mycket mål görs utifrån att man har en svag defensiv balans. Det blir inte heller bättre av att ha hjärndöda Rudiger där bak. Ett stort problem förra säsongen var också att man hade två extremt försvarssvaga ytterbackar. Florenzi lär fortsätta husera till höger, till vänster är visserligen Rui en uppgradering från Digne. Ruis intåg till trots så står Roma där med en andramittback bestående av någon av Jesus, Gyomber och Rudiger. Svagt. Lazio-svagt.

Jag gillar Spaletti. Det är inte det. Och Roma kommer säkerligen vara med och hota om en CL-plats. Men, i mina ögon, är man efter både Napoli och Inter för tillfället. Mycket beroende på den eftersatta backlinjen.

Jag skulle inte hålla Basta som usel. Han var riktigt bra 2014-2015. Under förra säsongen fanns ingen stadga i bak utan de Vrij. Det påverkar alla runt omkring. Mittbackspositionen bredvid de Vrij är ett stort jävla problem. Vänsterbacksplatsen är ett problem, dock inte av lika stor grad. Radu gör iaf inte bort sig bakåt.
Mittfältet är tillräckligt bra för Europaplats. Offensivt finns stor potential, och till slut en för stor kvalitet för att det inte ska bli ganska bra.

Visst är Lazio som klubb inte särskilt välmående. Men trots en usel fjolårssäsong toppat med ett slitsamt Europaspel så var man i bakhasorna av Milan, och inte särskilt långt efter Inter och Viola.
Jag propagerar knappast för att Lazio ska nå topp-3. Men behåller man truppen så ska man göra en bättre säsong än senast, och således kunna utmana både Viola och Milan (och Torino) om en EL-plats.
Citera
2016-07-28, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu räknade jag in Gerson som okänd, medan jag får erkänna min bristande kunskap om brasse-keepern. Juan Jesus är knappast okänd för en Serie A-tittare. Så lågt får du inte ta min kunskap för.

Romas försvarsspel under Spaletti kommer inte blir märkbart bättre med spelare av Mario Ruis och Juan Jesus klass. Mycket mål görs utifrån att man har en svag defensiv balans. Det blir inte heller bättre av att ha hjärndöda Rudiger där bak. Ett stort problem förra säsongen var också att man hade två extremt försvarssvaga ytterbackar. Florenzi lär fortsätta husera till höger, till vänster är visserligen Rui en uppgradering från Digne. Ruis intåg till trots så står Roma där med en andramittback bestående av någon av Jesus, Gyomber och Rudiger. Svagt. Lazio-svagt.

Jag gillar Spaletti. Det är inte det. Och Roma kommer säkerligen vara med och hota om en CL-plats. Men, i mina ögon, är man efter både Napoli och Inter för tillfället. Mycket beroende på den eftersatta backlinjen.

Jag skulle inte hålla Basta som usel. Han var riktigt bra 2014-2015. Under förra säsongen fanns ingen stadga i bak utan de Vrij. Det påverkar alla runt omkring. Mittbackspositionen bredvid de Vrij är ett stort jävla problem. Vänsterbacksplatsen är ett problem, dock inte av lika stor grad. Radu gör iaf inte bort sig bakåt.
Mittfältet är tillräckligt bra för Europaplats. Offensivt finns stor potential, och till slut en för stor kvalitet för att det inte ska bli ganska bra.

Visst är Lazio som klubb inte särskilt välmående. Men trots en usel fjolårssäsong toppat med ett slitsamt Europaspel så var man i bakhasorna av Milan, och inte särskilt långt efter Inter och Viola.
Jag propagerar knappast för att Lazio ska nå topp-3. Men behåller man truppen så ska man göra en bättre säsong än senast, och således kunna utmana både Viola och Milan (och Torino) om en EL-plats.

Jag tycker inte att Rüdiger är fullt så usel. Trots en skakig inledning förra säsongen spelade han upp sig, liksom resten av laget under våren. Innan sin skada ryktades Chelsea vara villiga att betala 30 miljoner euro för honom. Kan själv känna att en sådan summa är galen för en mittback som Rüdiger, men han är ännu ung och har en härlig vilja. Problemet med ytterbackarna ser jag dock som värre. Jag vill så gärna ha en Zambrotta-utveckling på Florenzi men han har fortfarande en del problem med positionsspelet. Ryktas om Martin Caceres som bosman vilket hade varit helt okej då han spelar både mittback och högerback. Ingen spektakulär värvning men en stabil back om han håller sig frisk. En ny högerback måste dock införskaffas.

Vad gäller Inter är värvningen av Banega riktigt bra. Hur blir det däremot med Mancini? Läst mycket om att situationen med ägarna är alltmer spänd och det kan bli så att han lämnar i sommar. Jovetic och Perisic är spelare som har otvivelaktiga kvalitéer. Däremot är det anmärkningsvärt att så få spelare i Inters offensiv får ut sin fulla förmåga. Att Jovetic stundtals var petad i ett lag som knappt kunde göra mål förra säsongen känns helt galet. Truppen är riktigt stabil med många fina spelare. Men frågan är om Mancini lyckas göra dem mindre trubbiga framåt än det var förra året. 50 mål på 38 matcher. 30 (!) färre än både Roma och Napoli skojar man inte bort.

Napoli däremot känns intressanta med pengarna från Higuain. Risken finns dock att man kommer tvingas betala överpriser för att alla vet om deras pengasituation. Milik är spännande. Även Icardi om han skulle komma. Det jag ser som absolut viktigast för dem är att behålla Koulibaly, som ju är ett jävla monster i backlinjen. I anfallsväg finns redan Gabbiadini. En spelare som jag verkligen uppskattar och som faktiskt kan göra mål i Serie A.

Angående de Vrij känns det riskabelt att bygga en backlinje kring en spelare som - av de senaste två säsongerna att döma - är gjord av glas.

Absolut kan Lazio konkurrera om EL-platser. Men som jag skrev tidigare tycker jag att det händer för lite kring dem. Jag tycker det är synd att Bielsa-affären sprack. Inte för att jag är övertygad om att han hade gjort succé men då hade det åtminstone hänt något som hade satt klubben på kartan igen. Värvningen av Immobile gillar jag dock och hoppas han kan få en nystart efter några tuffa år.
Citera
2016-07-28, 01:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag tycker inte att Rüdiger är fullt så usel. Trots en skakig inledning förra säsongen spelade han upp sig, liksom resten av laget under våren. Innan sin skada ryktades Chelsea vara villiga att betala 30 miljoner euro för honom. Kan själv känna att en sådan summa är galen för en mittback som Rüdiger, men han är ännu ung och har en härlig vilja. Problemet med ytterbackarna ser jag dock som värre. Jag vill så gärna ha en Zambrotta-utveckling på Florenzi men han har fortfarande en del problem med positionsspelet. Ryktas om Martin Caceres som bosman vilket hade varit helt okej då han spelar både mittback och högerback. Ingen spektakulär värvning men en stabil back om han håller sig frisk. En ny högerback måste dock införskaffas.

Vad gäller Inter är värvningen av Banega riktigt bra. Hur blir det däremot med Mancini? Läst mycket om att situationen med ägarna är alltmer spänd och det kan bli så att han lämnar i sommar. Jovetic och Perisic är spelare som har otvivelaktiga kvalitéer. Däremot är det anmärkningsvärt att så få spelare i Inters offensiv får ut sin fulla förmåga. Att Jovetic stundtals var petad i ett lag som knappt kunde göra mål förra säsongen känns helt galet. Truppen är riktigt stabil med många fina spelare. Men frågan är om Mancini lyckas göra dem mindre trubbiga framåt än det var förra året. 50 mål på 38 matcher. 30 (!) färre än både Roma och Napoli skojar man inte bort.

Napoli däremot känns intressanta med pengarna från Higuain. Risken finns dock att man kommer tvingas betala överpriser för att alla vet om deras pengasituation. Milik är spännande. Även Icardi om han skulle komma. Det jag ser som absolut viktigast för dem är att behålla Koulibaly, som ju är ett jävla monster i backlinjen. I anfallsväg finns redan Gabbiadini. En spelare som jag verkligen uppskattar och som faktiskt kan göra mål i Serie A.

Angående de Vrij känns det riskabelt att bygga en backlinje kring en spelare som - av de senaste två säsongerna att döma - är gjord av glas.

Absolut kan Lazio konkurrera om EL-platser. Men som jag skrev tidigare tycker jag att det händer för lite kring dem. Jag tycker det är synd att Bielsa-affären sprack. Inte för att jag är övertygad om att han hade gjort succé men då hade det åtminstone hänt något som hade satt klubben på kartan igen. Värvningen av Immobile gillar jag dock och hoppas han kan få en nystart efter några tuffa år.

Bra snack!
Citera
2016-07-28, 12:35
Medlem
Klopeks avatar
Citat:

.

Rudiger skulle ju varit med i Tyskland landslagstrupp om det inte vore för sin skada, hade givet inte gått in som ordinarie utan som backup för Boateng och hummels så det säger en del om att han har kvalité om han lyckas komma så långt. Tanken var väl att höwedes och rudiger skulle vikariera för de ovan nämnda vid skador och nu blev det bara höwedes p.g.a rudiger skada.

Caceres är rejält underskattad, där har du en back som är ren och skär klass om han får hålla sig skadefri. Anledningen till att Juventus inte förnya hans kontrakt var att han spenderar mer tid i sjukstugan än på plan. Han är gjord av glas tyvärr annars hade han varit given som högerback eller mittback i alla serie A klubbar förutom Juventus, lätt!

Caceres föredrar att spela som mittback men gör jobbet lika bra som högerback. Så där får man en spelare för två positioner. Men det är en chansning som sagt då han är otursförföljd när det gäller skador. Senaste två säsongerna har hans karriär förstörts av skador. Vore det inte för hans skador + att Juventus har BBC så hade Caceres varit självklar i Juventus backlinje de senaste säsongerna, han är inte lika bra som BBC men inte långt ifrån. Väldigt tuff mittback/högerback, kan liknas vid Chiellini.

Jag minns när han var tillbaka förra säsongen, han spelade väl 2-3 matcher innan han i en höjdduell kom fel vid ladningen och vred foten/benet och därmed blev skadad igen. Åter i sjukstugan igen direkt efter skadefrånvaro på flera månader.
Citera
2016-07-28, 12:44
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hörde en intervju med Totti förbigående. Han pekade på att legoknektarna blir alltför många och avgörande. Och att man numera pratar engelska i Roma. I omklädningsrummet och under träningen... Låter vansinnigt och otroligt. Jag hoppas att jag missförstod eftersom jag bara lyssnade med ett öra...

Samtidigt förstod han att Maradona var unik. Och så även Totti... (och här vill jag defenitivt lägga till Riva!). Spelare som är avgörande men som väljer att kämpa för sin tröja istället för att maximera sin lön eller antalet titlar.

Men han ansåg att det var för många utlänningar inom Calcio (och i Italien!, min anmärkning), vilket minskar känslan för tröjan.
Jag läste den där intervjun och kan bara konstatera att Francesco Totti är en väldigt beundransvärd man. Inte för att det är någon nyhet, men ändå. Totti pratade om att han saknade den gamla tidens calcio med två-tre utlänningar i laget vilket jag har för mig att även du tagit upp tidigare? Det är en tragisk utveckling som dagens plastiga USA-Roma genomgått som ofta spelar med en, högst två italienska spelare från start. Skönt att höra Totti hursomhelst, även om Aftonbladet säkert kommer dra igång någon skitnödig kampanj gentemot Totti och hans hemska kommentarer snart. Totti passade även på att skicka iväg en gliring adresserad för Pjanic och Higuain. Och det går ju inte annat än att med honom till hundra procent. Pjanic som pratat så många gånger om sitt hjärta för Roma och hur han vill ta över tronen efter Totti. Fyfan. Med det sagt så går det inte annat än att bli imponerad av Marottas och Paraticis bygge. Juventus är verkligen tillbaka som en av de stora drakarna nu.

Förövrigt, även om det inte har med Italien att göra, men vi har ju trots allt diskuterat även resmål och annat i tidigare trådupplagor, så kan jag bara konstatera efter en tid i den portugisiska huvudstaden att Lissabon är en helt jävla makabert vacker stad. Till och med Rom ligger i lä där. En fantastisk stad på alla sätt och vis. Att resa runt i södra Europa är verkligen bra för själen.

På tal om Roma igen. Vilka är det som skall ge Palotta hans fjärde scudetto? Nacho Fernandez? Iturbe?
Senast redigerad av Calogero 2016-07-28 kl. 13:07.
Citera
2016-07-28, 16:20
Medlem
Calogeros avatar
Nog för att Higuain alltid sett lite plufsig ut, men börjar det inte bli lite väl mycket under hakan nu?

https://mobile.twitter.com/juventusfcen/status/758586185912639488/photo/1

Tänk hur vass han hade kunnat bli med några kilo mindre på kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in