Citat:
Ursprungligen postat av
Praetori
Söker du informativa nyheter om mångkulturen som specifikt tar upp brottslighet och inte allting annat som också har med mångkultur att göra så är du ju ute efter vinklad rapportering till att börja med. Det finns gott om diverse nätblaskor som fyller det syftet.
Efterfrågar man "vinklad rapportering" när man efterfrågar facit på mångkulturen? Svar: nej. Om du tror att det är "vinklad rapportering" så har du fått det hela om om bakfoten. Rejält. Det vackra i mångkulturen, "allting annat som också har med mångkultur att göra", är däremot något som fortfarande väntar en trovärdig formulering. Även om det finns de som försöker, ofta genom tystnad. Apropå "vinklad rapportering". Eller, som det heter på journalistsvenska, "relevans".
Citat:
Vill man bara läsa specifika nyheter om specifika saker bör man undvika dagspressen.
Jag ser fortfarande inte problemet med att en tidning belyser fler vinklar. De flesta är intelligenta nog att hålla fler än en infallsvinkel i huvudet åt gången.
Prima facie finns det inga problem med "olika vinklar". Det var heller inte det jag tog upp. Det är därmed en annan fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hade man bara talat om utlänningarnas oro så hade jag tyckt det var tokigt. Nu var 2/3 av artikeln om de svenska kamparnas oro och 1/3 om en ensamstående invandrarkvinnas oro. Jag ser inte varför det senare skall utelämnas.
Frågan var inte varför det skulle utelämnas utan varför det var intressant att ta med.
Citat:
Egentligen ska vi inte diskutera detta i denna tråd då det snarare hör till avdelningen Medier och journalistik, jag ville bara påpeka att du och en till här återgav på ett oärligt sätt vad som stod i tidningen och fick det att låta som att man bara skrev om utlänningens oro.
Nonsens. Rena dumheter från din sida, från ditt första inlägg tills nu. Du driver din alldeles egna tes om att jag var "oärlig" när jag citerade och konkretiserade det användaren nämnde. "Förvrängning" nämnde du också. Utan att kunna precisera vad som är oärligt eller förvanskat. Det är märkligt. Kriteriet du tycks ha satt upp i samband med den aktuella artikeln är man skall nämna att "svenskars oro uttrycktes". Det är snudd på vansinnigt för det har inte alls med poängen att skaffa. Åtminstone är det ett tecken på ett slags efterblivenhet.