2016-07-25, 08:57
Medlem
Jag begriper inget, men nog börjar jag undra om Ni som försöker göra Er roliga om svamplockning etc,
är Ni inte störda och ruskigt korkade i skallarna.
Svampar finns visst att plocka just nu, jag med grannen var i området där kvinnan blev våldtagen och fick med oss ca 7 kg svamp av bästa kvalitet.
Visa nu att Ni inte är vänster eller blattar, sluta skriva angrepp på kvinnan, hon är säkert tillräckligt ledsen
Citera
2016-07-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag tror att om en kvinna är ute och plockar svamp efter kl 21.00 då är det flugsvamp hon plockar
Hon blev hög som ett hus i skogen och sedan hade dom gruppsex
Efteråt ångrade hon sig och anmälde det som gruppvåldtäkt - typiskt kvinnor som bara vill ha uppmärksamhet

Jag brukar inte önska någon illa, men jag hoppas verkligen någon fixar till ditt lilla hjärnkontor, så Du begriper att inte skoja om våldtäckter
Citera
2016-07-25, 12:26
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Det är som en jävla zombiefilm, det här landet.
Ser framför mig en rar dam med nackknut och gul regnjacka, intet ont anande traska runt brand tuvor och blåbär, när flämtande monster med tungorna hängandes sprintar fram på alla fyra efter vittring på något som upprätthåller hjärtslag att trycka organen i.

Fy fan.

Holl i niiven Pekka! Sen när jag knollar, snor du sig pären!
Citera
2016-07-25, 13:00
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Anledning till att jag skapade tråden var att jag tyckte detta fallet var det mest trovärdigt av de fyra fallen i Kalmar län (och hittade ingen tråd), dvs. det även gemene man kallar för gruppvåldtäkt. Kvinnor i 50-årsåldern brukar inte ägna sig åt "skenmanövrar" i någon större utsträckning, även om de skulle lida av schizofreni.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hela denna historia känns märklig.
Hur många damer in 50 års åldern är ute i skogen och plockar svamp mellan 21-22 ?
Redan vid 20.30 -21.00 har du rejält sämre sikt i en skog, 22.00 ärdet mörkt.
Nått är knas.
I samband med svampplockning. Googla "solnedgång".

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad fan är det för fel på ... hjärna? ...
Renodlat trollkonto...
Citera
2016-07-25, 14:41
Medlem
findus73s avatar
http://www.barometern.se/kalmar/misstankt-gruppvaldtakt-skedde-i-kolboda/

En kvinna i 50-årsåldern ska ha blivit utsatt för grov våldtäkt på torsdagen av tre gärningsmän.
Enligt polisen skedde det i Kolboda.
– I det ärendet är det fortfarande förundersökningssekretess. Det har tillkommit ingredienser som gör att vi har en hög aktivitet på att samla in uppgifter för att vi ska komma framåt i utredningen. Men vi är fortfarande inte beredda att ge några detaljer för vi vill värna om förundersökningen, säger Ewa-Gun Westford, presskommunikatör på polisens region syd.
Citera
2016-07-25, 15:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Mycket sexualrelaterade brott i Kalmar nu. :-(

Var det inte just i Kalmar som problemen i Sverige uppmärksammades på nyårsnatten?

Vad vet man om de olika fallen?

Mörkas liknande fall på andra platser?

Hur illa är det runt om i Sverige?
Citera
2016-07-25, 16:46
Medlem
....och när man googlar kolboda är det första som dyker upp http://www.kolbodabaden.se

På bilder ser man att et är en en familjeidyll med svenskar som firar semester, när man går in på deras hemsida läser man dock följande:

"Begränsad verksamhet 2016

I år kommer vi att fortsätta erbjuda boende till asylsökanden även sommartid och därmed är semesterlägenheterna fullbokade i år. Övriga delar såsom restaurang, reception/butik, pooler, minigolf och andra aktiviteter kommer därför inte heller att vara i bruk i år.

Vi har i år heller ingen möjlighet att ta emot olika typer av läger eller konferenser."
Senast redigerad av MagnumP.I. 2016-07-25 kl. 16:58.
Citera
2016-07-25, 17:00
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar45
Jag begriper inget, men nog börjar jag undra om Ni som försöker göra Er roliga om svamplockning etc,
är Ni inte störda och ruskigt korkade i skallarna.
Svampar finns visst att plocka just nu, jag med grannen var i området där kvinnan blev våldtagen och fick med oss ca 7 kg svamp av bästa kvalitet.
Visa nu att Ni inte är vänster eller blattar, sluta skriva angrepp på kvinnan, hon är säkert tillräckligt ledsen

Jag tror det lär handla om stadsbor som inte skulle känna igen en skog om den kröp upp i stjärten på dem.

Folk pratar om att det blir "mörkt" nu i den angivna tiden, ja, om man går från sin upplysta lägenhet eller gatubelysning rakt ut i en tät skog "för att kolla om det är mörkt" så blir det säkert det, men det beror på att det tar 20-30 minuter för mörkerseendet att anpassa sig till full effekt. Om du däremot varit ute i skogen och plockat bär/svamp sedan eftermiddagen och börjar bli klar framåt 21-22 så har du absolut inga problem att se, och särskilt inte om du är en van skogslufsare. Hon hade väl antagligen precis plockat färdigt och var väl på väg hem. Det har dessutom varit F-U-L-L-M-Å-N-E den här veckan vilket har en VISS betydelse för sikten i skog, tro det eller ej.

Sen en massa påståenden om att en "gammal dam" inte skulle vara ute i skogen den tiden får en att undra om de som skriver ens har åldern inne för FB, folk är fan inte gamla gubbar och kärringar vid 50, väldigt många sportar fortfarande i ganska extrema former i den åldern så glöm att det skulle vara nån liten bondmora i huckle och förkläde som haltar runt i halvdemens i beckmörkret.

Är man själv ute i skogen ända till sent på nätterna så vet man fullt väl att väldigt många andra människor också är det, i alla möjliga åldrar, eftersom man stöter på dem - antagligen främst pga att det då äntligen blivit så svalt att man faktiskt kan vara ute och göra saker utan att smälta bort. Det är svensk sommar och bara en månad efter årets ljusaste dag, m.a.o inget konstigt alls.

Kan vi släppa den här misstänklighetsbollen snart? Börjar bli jävligt tröttsamt och tillför endast okunskapen hos dem som skriver.
Citera
2016-07-25, 17:14
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Jag tror det lär handla om stadsbor som inte skulle känna igen en skog om den kröp upp i stjärten på dem.

Folk pratar om att det blir "mörkt" nu i den angivna tiden, ja, om man går från sin upplysta lägenhet eller gatubelysning rakt ut i en tät skog "för att kolla om det är mörkt" så blir det säkert det, men det beror på att det tar 20-30 minuter för mörkerseendet att anpassa sig till full effekt. Om du däremot varit ute i skogen och plockat bär/svamp sedan eftermiddagen och börjar bli klar framåt 21-22 så har du absolut inga problem att se, och särskilt inte om du är en van skogslufsare. Hon hade väl antagligen precis plockat färdigt och var väl på väg hem. Det har dessutom varit F-U-L-L-M-Å-N-E den här veckan vilket har en VISS betydelse för sikten i skog, tro det eller ej.

Sen en massa påståenden om att en "gammal dam" inte skulle vara ute i skogen den tiden får en att undra om de som skriver ens har åldern inne för FB, folk är fan inte gamla gubbar och kärringar vid 50, väldigt många sportar fortfarande i ganska extrema former i den åldern så glöm att det skulle vara nån liten bondmora i huckle och förkläde som haltar runt i halvdemens i beckmörkret.

Är man själv ute i skogen ända till sent på nätterna så vet man fullt väl att väldigt många andra människor också är det, i alla möjliga åldrar, eftersom man stöter på dem - antagligen främst pga att det då äntligen blivit så svalt att man faktiskt kan vara ute och göra saker utan att smälta bort. Det är svensk sommar och bara en månad efter årets ljusaste dag, m.a.o inget konstigt alls.

Kan vi släppa den här misstänklighetsbollen snart? Börjar bli jävligt tröttsamt och tillför endast okunskapen hos dem som skriver.

Mycket bra skrivit och jag kan själv vittna om att det finns gott om svamp vid den här tiden på året dessutom.
Var ute med min sambo och hennes väninna och plockade lite för några dagar sedan och vi begav oss hemåt runt 22 tiden och de var då inga problem att se..
Citera
2016-07-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är väl troligt, att det handlar om MENA-män. Det vanligaste är ju det mest vanliga.

Men ett observandum är, att MENA-män rätt sällan strövar i skogen. Såå... en annan möjlighet är väl slöddret som ägnar sig åt illegal "camping".

Nja. Tror att det är rätt vanligt att de vandrar i skogen eftersom de flesta asylboenden finns där. Verkar som det var Kolboda. Och där finns två asylboenden.
Citera
2016-07-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnez
Gör dig inte dummare än vad du är, hur stor är oddsen att det är etniska svenskar som utfört denna och andra överfallsvåldtäkter i grupp???

En på 100 kanske om ens det..

1 på 10000 skulle jag säga.
Citera
2016-07-25, 20:03
Medlem
Oro på flyktingförläggningen i Kolboda efter gruppvåldtäkten:
http://www.barometern.se/kalmar/valdtakten-vacker-oro-bland-campinggasterna-i-kolboda/

Plusartikel tyvärr så vad som står mer vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in