Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar45
Jag begriper inget, men nog börjar jag undra om Ni som försöker göra Er roliga om svamplockning etc,
är Ni inte störda och ruskigt korkade i skallarna.
Svampar finns visst att plocka just nu, jag med grannen var i området där kvinnan blev våldtagen och fick med oss ca 7 kg svamp av bästa kvalitet.
Visa nu att Ni inte är vänster eller blattar, sluta skriva angrepp på kvinnan, hon är säkert tillräckligt ledsen
Jag tror det lär handla om stadsbor som inte skulle känna igen en skog om den kröp upp i stjärten på dem.
Folk pratar om att det blir "mörkt" nu i den angivna tiden, ja, om man går från sin upplysta lägenhet eller gatubelysning rakt ut i en tät skog "för att kolla om det är mörkt" så blir det säkert det, men det beror på att det tar 20-30 minuter för mörkerseendet att anpassa sig till full effekt. Om du däremot varit ute i skogen och plockat bär/svamp sedan eftermiddagen och börjar bli klar framåt 21-22 så har du absolut inga problem att se, och särskilt inte om du är en van skogslufsare. Hon hade väl antagligen precis plockat färdigt och var väl på väg hem. Det har dessutom varit F-U-L-L-M-Å-N-E den här veckan vilket har en VISS betydelse för sikten i skog, tro det eller ej.
Sen en massa påståenden om att en "gammal dam" inte skulle vara ute i skogen den tiden får en att undra om de som skriver ens har åldern inne för FB, folk är fan inte gamla gubbar och kärringar vid 50, väldigt många sportar fortfarande i ganska extrema former i den åldern så glöm att det skulle vara nån liten bondmora i huckle och förkläde som haltar runt i halvdemens i beckmörkret.
Är man själv ute i skogen ända till sent på nätterna så vet man fullt väl att väldigt många andra människor också är det, i alla möjliga åldrar, eftersom man stöter på dem - antagligen främst pga att det då äntligen blivit så svalt att man faktiskt kan vara ute och göra saker utan att smälta bort. Det är svensk sommar och bara en månad efter årets ljusaste dag, m.a.o inget konstigt alls.
Kan vi släppa den här misstänklighetsbollen snart? Börjar bli jävligt tröttsamt och tillför endast okunskapen hos dem som skriver.