Jag har en där vissa löv börjat "torka" ut och blivit gula och frasiga, jag har sköljt jorden med vatten på båda nu, (tror det är pga näring). Ska jag låta dem stå i badkaret ett tag nu när jag fyllt krukan med vatten eller vad ska jag göra nu?
Jag har en där vissa löv börjat "torka" ut och blivit gula och frasiga, jag har sköljt jorden med vatten på båda nu, (tror det är pga näring). Ska jag låta dem stå i badkaret ett tag nu när jag fyllt krukan med vatten eller vad ska jag göra nu?
Är bladen böjda neråt? Isf övervattning så rötterna kvävs av syrebrist.
Hjälp! Bladen på min ena blomma har blivit nästan helt vita går från ljus grön till nästan helt vita.. har matat på med näring utan resultat. Blomman i fråga e ca andra veckan i blom och strainen e papaya
Yeah, låter rimligt!
Hur gör jag för att undvika övervattning? Vill jag inte att 10-20% rinner ut ur bottnen?
Du vattnar inte förän krukan är lätt igen... Det handlar mer om frekvensen än hur mkt du ger varje gång. Torrcykeln är viktig i jord. Jätteviktig imho.
Du vattnar inte förän krukan är lätt igen... Det handlar mer om frekvensen än hur mkt du ger varje gång. Torrcykeln är viktig i jord. Jätteviktig imho.
Det var verkligen snustorrt dock, löven började hänga
Det var verkligen snustorrt dock, löven började hänga