Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 13:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tycker det är fenomenalt patetiskt när Demokrater och amerikansk media kletar Ryssland/Putin på Trump. Vi har ju haft samma typ av mediekampanjer ifrån officiellt håll här i Sverige, men då har det handlat om att folk som motsätter sig svensk kockobängpolitik måste vara betalda av Ryssland.

Varför anses det ens som dåligt att ha bra relationer med Ryssland? Det naturliga upplägget är ju att olika länder, speciellt stormakter, ser till att prata ihop sig och respektera varandras intressesfärer. I dagens värld så anses det bättre att hetsa fram storkrig än att respektera Rysslands interna egenheter som helgandet av kärnfamiljen och liknande.

Den rysskoppling som finns är att Trump behandlar ryssarna med respekt. Det borde ju egentligen inte vara några större problem. Det som ryssarna vill göra är att etablera mer nationalkonservativa ideal byggda runt starka familjer efter lidandet som de fick genomleva under bolsjevikerna. Detta går ju emot vad Väst försökt åstadkomma med upplösande av kön och familjer. Men är den här typen av värdekonflikter verkligen det som ska styra geopolitiska överväganden?

Ja tack för den. Samma budskap som jag förmedlar.

Och tack för tillägget om hur det är Soros-driven dödsknarkar-marxism som man tvingar på Östeuropa när man "sprider frihet" där med NATO.

Men vi kan tala om det här i evigheter, tombollsliberalerna kommer ändå alltid tycka att det är jättefint med död och knark, och förtryck och förstörelse. Så för att lyfta en intressantare fråga:

Hur kommer Trump att förhålla sig till Snowden och Assange framöver?
2016-07-27, 14:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Center Annie gemför Trump med Jimmie Å.

http://www.di.se/artiklar/2016/7/27/annie-loof-jamfor-trump-med-akesson/

Tramsigt. Jimmie Åkesson är ju mest som Ted Cruz, med simtider- och badrumspolitik. Snuttifieringskonservatism helt utan kraft och vilja.

(Åkessons huvudfrågor är ju simtider, skolmat och avslutningssånger.)
2016-07-27, 14:17
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Jag tror, att Trump/Putin blir ungefär som Putin/Merkel, innan Obama fuckade upp det i Ukraina. Och då blir det mycket enklare att även samarbeta i MÖ.

Tror inte för ett ögonblick att Obama var någon drivande kraft bakom händelserna i slutet av 2013. Han var aldrig särskilt intresserad vare sig av konflikt eller av Europa, utan ville istället dra igång Asien-handeln på allvar, det var hans stora grej som dessvärre aldrig kunde förverkligas. Dessutom motarbetades INTE Ryssland något särskilt av väst före diverse händelser just 2013, tvärtom var enorma mängder investeringskapital på ingång från väst, i synnerhet västeuropeisk industri, som definitivt inte hade något intresse av försämrade relationer.

Annars: Jo, man kan ju hoppas, Nordeuropa kommer vara en mycket stor vinnare om relationen med Ryssland förbättras. Och att man alls KAN hoppas när det gäller Trump, får väl ses som en liten fördel jämfört med Clinton. Tyvärr pladdrar han för mycket konstigheter för att jag ska våga lita på honom, och är lite förvånad över vilken tillit du och flera andra känner till honom. Är du/ni aldrig orolig/a över att det ska visa sig att han bara kommer köra regelrätt republikansk krigshetsarpolitik, ärligt menat med tanke på bl.a. VP-valet?
2016-07-27, 14:23
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja som vanligt så handlar det i grund och botten inte om krig eller fred utan om makt och ideologi.
De som hatar Trump och påstår att han är ett hot mot världsfreden är globalister. Clinton är naturligtvis globalist, men Trump och Putin är nationalister. De som nu påstår att Trump är ett stort hot mot världsfreden är alltså de som är livrädda för att både Ryssland och USA skall få nationalistiska presidenter.

Finns det nån sajt eller nåt där man kan läsa mer om den här globalismen du återkommer till?
2016-07-27, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Hur kommer Trump att förhålla sig till Snowden och Assange framöver?

Han borde förära Snowden med titeln Nationens hjälte, samt Assange som hedersmedborgare eller något. Med officiell prisutdelning och låta "benådningen" markera slutet för den mörka eran . Det hade blivit nådastöten för bolsjevikliberalerna, då alla människor vet att dessa två har handlat rätt.
2016-07-27, 15:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Andy Waters @NoSurrender357

Nate Silver now predicting Nov #Trump Victory!!!

Trump 55%
Hillary 45%

2016-07-27, 15:25
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Källa på ditt påstående att Putin hotar med krig om Clinton blir president?

Vad gäller "hot mot världsfreden". Att ge efter för rysk imperialism är framgångsreceptet för fred menar du?
Brukar putin hota med krig? Precis som med fallet med det påstådda hotet mot sverige i våras så rör det sig om förutsägelser om konsekvenser och vart en viss situation i längden kan leda. Hade hillary varit president under de senaste åren när ryssland ställt upp för syrien på olika vis så kanske vi hade sett riktig konfrontation mellan usa, turkiet och ryssland. Och blir hillary ändå president så finns det fortfarande möjlighetertill sånt.
Och så mycket som moskva och washington faktiskt umgås finns det en rejäl chans att putin vet vad som ligger högst upp i högen vid ett presidentbyte.
2016-07-27, 15:49
Medlem
Citat:
Not one American flag on the massive stage at the Democratic National Convention until people started complaining-then a small one. Pathetic

Ge han för helvete nobelpriset i patriotism.
2016-07-27, 15:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Han borde förära Snowden med titeln Nationens hjälte, samt Assange som hedersmedborgare eller något. Med officiell prisutdelning och låta "benådningen" markera slutet för den mörka eran . Det hade blivit nådastöten för bolsjevikliberalerna, då alla människor vet att dessa två har handlat rätt.

Du, jag är inte särskilt säker på det. Nu är förvisso Snowden och Assange helt olika fall. Assange har ju uttryckligen hjälpt Trump (tja, egentligen bara genom sin sanningsiver), men Snowden mest indirekt (som jag ser det). Trump har dock tidigare sagt att Snowden är en förrädare som borde avrättas. Det är ganska långt därifrån till "nationens hjälte". Och visst är han en förrädare (i strikt mening), men de han har förrått är ju storskurkarna som stulit och förrått landet. Så åtminstone jag tycker att Trump borde tänka om. I så fall kan han mjukstarta med Assange.

Jag hoppas att inte den nyväckta amerikanska nationalismen tar samma chauvinistiska väg som den ryska nationalismen gjort, där man känner behov av att rationalisera och försvara(*) landets gamla brott (i båda fallen under våldsmarxistiskt inflytande).

(*) delvis försvara, ska jag säga, men redan det är för mycket när det gäller kriminellt beteende.
2016-07-27, 15:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag såg något som jag absolut inte gillade hos Trump. Han hade näven i luften - revolutiontecknet.

Problemet med folk som håller upp detta tecken brukar inte hålla vad dem lovar. Det brukar oftast vara psykopater som använder detta tecken. Men nu är det en högerperson som gjorde tecknet.

Handen i luften är klassisk "nu är arbetarklassen arg"-tecken och detta är bara ett knep för att få över bernie sanders anhängare.

Men det finns en sak som lugnar mig och det är att Trump kan inte mutas med pengar. Vinner han valet så blir han ännu mera rik då hans aktier kommer gå upp.
Vilket gör det omöjligt att muta Trump.

Men har Trump bestämt sig för att bli en revolutionär arbetarklasskämpe så måste han göra det bättre. Att hålla upp handen inför en kamera ger mig inte ett seriöst intryck

Jag vill se mer för jag vill ha en stabil president som är riktig. Spelar ingen roll vad det är för ideologi. Jag vill ha säkerhet och bort med korruptionen.
2016-07-27, 15:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump talar snart på Doral "The Blue Monster":

LIVE Stream: Donald Trump Delivers Remarks in Doral, FL (7-27-16)

https://www.youtube.com/watch?v=HGHWou0h1kk

The Republican presidential nominee will speak at 10:30 a.m. at Trump National Doral. The topic of the speech is unknown.
2016-07-27, 16:02
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Fast tombollsliberaler tycker aldrig att kriminellt beteende är kriminellt när de gör det själva. De är de mest ohederliga och ondskefulla människor som finns.

Och i intervjun med O'Malley som jag nämnde ovan: Brett Baier var inte vaken nog att ta upp Watergate med honom, men han ställde en annan bra fråga. Tombollsliberalerna hävdar nämligen att ingen skulle ha hackat Hillarys server, men när det gäller DNC hävdar de kategoriskt att det var ryska hackare (i konspiration med Trump). När Brett Baier ställde O'Malley inför detta hade han inget vettigt svar. De ljuger lika friskt varje gång de öppnar munnen. Helt skamlösa!
Som tidigare nämnt så är det ett för Clintonfamiljen återkommande tema.

Minns en berättlse om en rysk spion som var jävligt svår att sätta dit eftersom hon aldrig träffade sin "handler". Hon startade bara en accesspunkt på sin mobil, handlern loggade in från en parkerad bil i närheten och hämtade dokumenten och sen var mötet över.

Clintons öppna mailserver fylld av över 1000 hemligstämplade dokument känns som en mycket lik lösning.

Min gissning är att Trump kommer köra över henne rätt brutalt för det. Särskilt nu när hon släppt konspirationsteorin att Trump arbetar med Ryssland (vilket i rent hypotetiskt är möjligt).

Dock ändrar inte det faktumet att det är Hillary själv som gett Ryssland (och gud vet vilka andra länder) tillgång till alla statshemligheter hon suttit och tryckt på. Mer sannolikt är att det är en amerikan i säkerhetstjänsten som är trött på Hillary som släppt dokumenten (som det varit i varje läcka i USA på senare tid)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in