Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 12:16
Medlem
glimmandes avatar
Tycker det är fenomenalt patetiskt när Demokrater och amerikansk media kletar Ryssland/Putin på Trump. Vi har ju haft samma typ av mediekampanjer ifrån officiellt håll här i Sverige, men då har det handlat om att folk som motsätter sig svensk kockobängpolitik måste vara betalda av Ryssland.

Varför anses det ens som dåligt att ha bra relationer med Ryssland? Det naturliga upplägget är ju att olika länder, speciellt stormakter, ser till att prata ihop sig och respektera varandras intressesfärer. I dagens värld så anses det bättre att hetsa fram storkrig än att respektera Rysslands interna egenheter som helgandet av kärnfamiljen och liknande.

Den rysskoppling som finns är att Trump behandlar ryssarna med respekt. Det borde ju egentligen inte vara några större problem. Det som ryssarna vill göra är att etablera mer nationalkonservativa ideal byggda runt starka familjer efter lidandet som de fick genomleva under bolsjevikerna. Detta går ju emot vad Väst försökt åstadkomma med upplösande av kön och familjer. Men är den här typen av värdekonflikter verkligen det som ska styra geopolitiska överväganden?
2016-07-27, 12:22
Medlem
Någon som vet vad Trump kommer göra här idag. Någon på flashback kanske ska ställa en fråga.

https://www.reddit.com/r/The_Donald/
2016-07-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tycker det är fenomenalt patetiskt när Demokrater och amerikansk media kletar Ryssland/Putin på Trump. Vi har ju haft samma typ av mediekampanjer ifrån officiellt håll här i Sverige, men då har det handlat om att folk som motsätter sig svensk kockobängpolitik måste vara betalda av Ryssland.

Ja som vanligt så handlar det i grund och botten inte om krig eller fred utan om makt och ideologi.
De som hatar Trump och påstår att han är ett hot mot världsfreden är globalister. Clinton är naturligtvis globalist, men Trump och Putin är nationalister. De som nu påstår att Trump är ett stort hot mot världsfreden är alltså de som är livrädda för att både Ryssland och USA skall få nationalistiska presidenter.
2016-07-27, 12:35
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Varför anses det ens som dåligt att ha bra relationer med Ryssland?

Hämnd för Snowden, delvis i kombination med intressen som krockar i Syrien? Kan inte se något annat bra skäl till det förvånansvärt stora engagemanget för ett visst maktskifte i östra Europa bara några månader därefter.
Följde västrelationerna med Ryssland rätt engagerat åren fram till 2013 och de var de ändå rätt okej så långt.

Hur som helst, i synnerhet för ett nordiskt exportland som Sverige (för att inte tala om Finland) vore det naturligtvis extremt bra med förbättrade relationer med Ryssland. Potentiellt vår överlägset mest lönsamma "emerging market".

OM Trump genomför det så vore det bra, men tillåt mig tvivla. Jag får inte ihop hans diverse uttalanden om Mellanöstern till någon konsekvent röd tråd. Jag är den förste att applådera pragmatism, men jag tror inte på ren ad-hoc där man vaknar varje dag och ser vad som har hänt och agerar efter tycke, om inte annat för att oförutsägbarhet är farligt i sig vid konflikter.
2016-07-27, 12:37
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Varför anses det ens som dåligt att ha bra relationer med Ryssland? Det naturliga upplägget är ju att olika länder, speciellt stormakter, ser till att prata ihop sig och respektera varandras intressesfärer. I dagens värld så anses det bättre att hetsa fram storkrig än att respektera Rysslands interna egenheter som helgandet av kärnfamiljen och liknande.

Den rysskoppling som finns är att Trump behandlar ryssarna med respekt. Det borde ju egentligen inte vara några större problem. Det som ryssarna vill göra är att etablera mer nationalkonservativa ideal byggda runt starka familjer efter lidandet som de fick genomleva under bolsjevikerna. Detta går ju emot vad Väst försökt åstadkomma med upplösande av kön och familjer. Men är den här typen av värdekonflikter verkligen det som ska styra geopolitiska överväganden?

Jag håller med, västmedia kastar all skit på Ryssland, vanligt folk går så klart på allt dom läser, se bara i Sverige hur många tycker om Putin, farlig och manipulativ, allt är bara skrämselpropaganda för att stödja det amerikanska synsättet när det är USA som är dom onda i dom flesta fallen och när dom inte får kontroll så skyller dom på Ryssland som onda.

Detta nya klipp med med Putin är ett bra exempel på hur det ligger till, raka rör och inget skitsnack, det vore bra för världen med Trump som President då han vill ha bra samarbete med Putin.

https://www.youtube.com/watch?v=kqD8lIdIMRo
2016-07-27, 13:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
På vilket sätt är jag hysterisk rysshatare menar du?

Vem ska jag förklara detta för, menar du?

För dig? Jag menar, du är ju en rysshatare av den rent sjukliga sorten, helt utan självdistans. Så det är klart att det inte går.

För alla andra? Jag menar, de vet ju redan. Det är ju uppenbart varje gång du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
För att jag belyser att Trump styrs av korrupta rådgivare finansierade av ryska intressen?

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-har-starka-ban-till-ryssland

Javisst, tack för den. Trådens dedikerade tombollsliberal förnekar nämligen att det är så konspirationsteorin ser ut, trots att man stöter på den dagligen. Men det är så tombollsliberalerna jobbar, de ljuger, förnekar och förvränger, och sen ljuger de igen. De är lika skamlösa som de är ondskefulla.

Igår satt t.ex. Martin O'Malley, demokratisk guvernör i Maryland, i en intervju och "förklarade" att det var Trump i konspiration med ryssar som hackat DNC's emails, och att det är därför som Trump inte vill släppa sina tax returns, för att det skulle framgå att han skickat stora summor pengar till ryska oligarker.

Som vanligt med tombollsliberaler, så var det tydligen helt oviktigt vad Debbie Wasserman m.fl. skrivit i mailen (varför fick hon sparken i så fall?). Och man borde fråga dem varje gång om de tyckte att Watergate var en skandal eller inte? För emailen avslöjade att Hillary-lägret spionerat på Bernie-kampanjen.

Artikeln du länkar innehåller det vanliga konspirationsteori-tramset med sin sedvanliga innuendos:
Citat:
fastighetsmiljardären Aras Agalarov och en annan Alexander Mashkevitj [...] har stöttat Trumps byggprojekt på södra Manhattan och ryska pengar har också investerats i Trumps projekt i Panama. En tredje oligark, Dimitrij Rybolev, köpte ett hus i Florida av Trump för 95 miljoner dollar

Citat:
I Trumplägret finns också flera viktiga rådgivare som har kopplingar till Ryssland. Hans utrikespolitiske rådgivare, Carter Page, har bland arbetatat i Moskva för Gazprom Media. [...]

Trumps kampanjledare Paul Manafort har under lång tid arbetat som medierådgivare åt Viktor Janukovitj

Citat:
Frågan alla ställer sig är om de avslöjade mejlen är ett resultat av en konspiration styrd av Trump och ryska intressen.

Samma gamla vanliga tunna soppa. Bara trams och innuendos av svagaste sorten.
2016-07-27, 13:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Det anses vara dåligt att vara rysslandsvänlig på grund av att då är man inte EU vänlig.

Men det är bara media och globalister samt liberaler som stödjer EU.

Även dem som tycker sig vara god och duktig ser ned på Ryssland av statusskäl.
2016-07-27, 13:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Putin har till och med sagt att blir det Clinton så blir det krig.

http://www.morningledger.com/world-war-3-vladimir-putin-declares-war-if-hillary-clinton-wins/1381015/

http://www.inquisitr.com/3225440/hillary-clinton-means-war-says-vladimir-putin-to-frightened-russian-people-american-militarism-has-a -female-face/

https://www.reddit.com/r/HillaryForPrison/comments/4jt4fp/president_putin_warns_america_if_its_hillary/?st=ir4p8lh9&sh=bf3b9fe8

http://www.whatdoesitmean.com/index2039.htm

Tack för den länksamlingen. Jag läste just den första artikeln. Det är uppenbart att Putin inte "hotar" med krig, han bara läser Hillary korrekt.

F.ö.:
Citat:
“But we don’t need them constantly getting mixed up in our affairs, instructing us how to live, preventing Europe from building a relationship with us.”

Tombollsliberalerna gör allt för att förstöra relationerna med Ryssland på varje vis. Precis som man gjort med det extrema utvidgandet av den anti-ryska alliansen (NATO), som man t.o.m. söker utvidga till Ukraina, Georgien m.m. Tyskland och andra europeiska länder önskar goda handelsrelationer med Ryssland, men Clinton-Bush-fanatikerna gör allt för att sabotera det. Annars talar alltid tombollsliberalerna om hur handelsrelationer skapar fred. Det är uppenbart att man inte vill ha fred med Ryssland. Således är Putins konklusion korrekt.

Underbart förresten hur Trump kommer att ha krossat både Bush- och Clinton-klanerna när han är klar. Bush- och Clinton-klanerna är ondskan inkarnerad och de som stått för den enorma död och förstörelse som världen har upplevt de senaste 25 åren.

Åsså har han redan värvat Obamas familj.

Game, set, match.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-07-27 kl. 14:08.
2016-07-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
http://www.morningledger.com/world-war-3-vladimir-putin-declares-war-if-hillary-clinton-wins/1381015/

http://www.inquisitr.com/3225440/hillary-clinton-means-war-says-vladimir-putin-to-frightened-russian-people-american-militarism-has-a -female-face/

https://www.reddit.com/r/HillaryForPrison/comments/4jt4fp/president_putin_warns_america_if_its_hillary/?st=ir4p8lh9&sh=bf3b9fe8

http://www.whatdoesitmean.com/index2039.htm

Kommer ju inte som någon överraskning direkt men det bevisar i alla fall att Putin är en god högt utvecklad strateg. Jag tror det ligger en viss sanning i detta, att han med detta försöker gardera sig och om Trump ändå förlorar låta den onda sidan få en chans att tänka om och inte utlösa WW3, han vill nog även med detta meddela att de ska vara medvetna om att han i högsta grad är medveten om hur den onda sidan tänker och planerar skulle jag tro.

De riktigt onda är troligtvis riktigt få till andelen, många har blivit lurade/vilseledda och tids nog så kommer man nog tydligt att se vilka de är allteftersom bevisen hopar sig. När detta händer/om det händer innan valet kommer nog många "demokrater" att övergå till Trump.
Senast redigerad av PhantasyStar 2016-07-27 kl. 13:45.
2016-07-27, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
OM Trump genomför det så vore det bra, men tillåt mig tvivla. Jag får inte ihop hans diverse uttalanden om Mellanöstern till någon konsekvent röd tråd. Jag är den förste att applådera pragmatism, men jag tror inte på ren ad-hoc där man vaknar varje dag och ser vad som har hänt och agerar efter tycke, om inte annat för att oförutsägbarhet är farligt i sig vid konflikter.
Jag tror, att Trump/Putin blir ungefär som Putin/Merkel, innan Obama fuckade upp det i Ukraina. Och då blir det mycket enklare att även samarbeta i MÖ.
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Underbart förresten hur Trump kommer att ha krossat både Bush- och Clinton-klanerna när han är klar. Bush- och Clinton-klanerna är ondskan inkarnerad och de som stått för den enorma död och förstörelse som världen har upplevt de senaste 25 åren.
Detta!
2016-07-27, 13:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Ser man det i ett längre perspektiv med Clinton så verkar det vara Hillarys variant av Chinagate där hon dels läcker hemligstämplade dokument till utvalda mottagare (utan behörighet) och sedan lite nonchalant lämnar sina dokument öppna för utländska hackare.

Det enda sättet för ryssen att komma över mailen var genom att hon la dem på en egen mailserver. Det är den moderna motsvarigheten till att gå in på alla ambassader i landet med en väska full av statshemligheter, låsa upp den i kopiatorrummet och säga "jag åt dålig sushi, kommer tillbaka från muggen om 30 min."

Japp, så det här är Watergate igen!

Jag roade mig med att slå upp spioneri på Wiktionary:
Citat:
spioneri
1. spionage, olovlig spridning av hemligheter
https://sv.wiktionary.org/wiki/spioneri

Fast tombollsliberaler tycker aldrig att kriminellt beteende är kriminellt när de gör det själva. De är de mest ohederliga och ondskefulla människor som finns.

Och i intervjun med O'Malley som jag nämnde ovan: Brett Baier var inte vaken nog att ta upp Watergate med honom, men han ställde en annan bra fråga. Tombollsliberalerna hävdar nämligen att ingen skulle ha hackat Hillarys server, men när det gäller DNC hävdar de kategoriskt att det var ryska hackare (i konspiration med Trump). När Brett Baier ställde O'Malley inför detta hade han inget vettigt svar. De ljuger lika friskt varje gång de öppnar munnen. Helt skamlösa!
2016-07-27, 13:52
Medlem
Center Annie gemför Trump med Jimmie Å.

http://www.di.se/artiklar/2016/7/27/annie-loof-jamfor-trump-med-akesson/

Citat:
Han är en oerhört farlig populist. Skulle han bli president är det ett hårt mot USA men också mot Europa. Brexit är ju en västanfläkt jämfört med om han blir president. Han hör till samma fack av populister som de vi ser i Europa såsom Marie Le Pen, Vladimir Putin och även Sverigedemokraternas Jimmy Åkesson. De är alla politiker som söker enkla svar på svåra problem

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in