2015-09-04, 18:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Duger Puthoff & Targs egna anteckningar publicerade på Uri Gellers egna hemsida??

Geller was notified via intercom when the target picture was drawn and taped to the wall outside his enclosure.
http://www.uri-geller.com/books/geller-papers/g4.htm

"Outside his enclosure"... betyder för dig?

Och vidare:

"As a result of Geller's success in this experimental period, we consider that he has demonstrated his paranormal perceptual ability in a convincing and unambiguous manner."

Dags att börja lossa på den hårt åtsittande förnekarhatten?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-04 kl. 18:56.
Citera
2015-09-04, 18:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Och vidare:

"As a result of Geller's success in this experimental period, we consider that he has demonstrated his paranormal perceptual ability in a convincing and unambiguous manner."
Det räcker att du erkänner att du fick källan och att du hade fel om mina 'egensnickrade teorier'.
Resten du börjar svamla om har jag redan svarat på bland de senaste sidorna.
Citera
2015-11-01, 12:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Det räcker att du erkänner att du fick källan och att du hade fel om mina 'egensnickrade teorier'.
Resten du börjar svamla om har jag redan svarat på bland de senaste sidorna.

Men jag motbevisade ju det!

Ditt motstånd mot Uri Geller, kan det möjligen bero på nån sorts avundsjuka på hans övernaturliga krafter som du känner att du saknar?

Sen så duckar du fortfarande för alla vetenskapsmän och trollkarlar som bekräftar Uri Gellers övernaturliga krafter!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-11-01 kl. 12:36.
Citera
2015-11-01, 21:29
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
[...]
Teckningarna satt på väggen i ett rum intill rummet där Uri satt, de låg inte i några kuvert. [...]

Citat:
Källa på det tack!

Du förstår, dina egensnickrade taskspeleri-teorier räknas inte som bevis...

Citat:
Duger Puthoff & Targs egna anteckningar publicerade på Uri Gellers egna hemsida??

Geller was notified via intercom when the target picture was drawn and taped to the wall outside his enclosure.
http://www.uri-geller.com/books/geller-papers/g4.htm

Citat:

[...]
Det betyder precis som SnakePlisssken skrev att det var utanför rummet som Geller satt i och poängen, som du borde noterat var ju att bilderna tejpades upp på väggen och inte låg i något kuvert. SnakePlisssken hade alltså rätt som vanligt så nu är det ett snyggt läge för dig att ta tillbaka din anklagelse om taskspeleri. Kan du vara så ärlig en gång?
Citera
2016-07-21, 17:45
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=2MFAvH8m8aI

Det finns en sak jag har funderat på vad det gäller folk som Geller. Om Geller t.ex verkligen skulle ha någon övernaturlig kraft varför använder han den då inte till viktigare saker än att böja skedar? Han kanske skulle kunna lösa världssvälten eller få de som behöver det att magra eller något?
Citera
2016-07-22, 05:06
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
https://www.youtube.com/watch?v=2MFAvH8m8aI

Det finns en sak jag har funderat på vad det gäller folk som Geller. Om Geller t.ex verkligen skulle ha någon övernaturlig kraft varför använder han den då inte till viktigare saker än att böja skedar? Han kanske skulle kunna lösa världssvälten eller få de som behöver det att magra eller något?
Men hur menar du att böjda skedar hade kunnat göra något åt världssvälten?

Det är väl helt andra förmågor som hade lämpat sig åt det - som tex förmågan att kunna fylla de där skedarna med något

Jag tror inte att han hade gjort en större succé precis, även om han iklädd både cape och färgglada trikåer hade stövlat in i ett svältande flyktingläger och börjat ... böja lite skedar ...
Jag tror nog han hade riskerat att bli mat själv, isf.
Citera
2016-07-22, 15:25
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

Det är väl helt andra förmågor som hade lämpat sig åt det - som tex förmågan att kunna fylla de där skedarna med något

Jag tror inte att han hade gjort en större succé precis, även om han iklädd både cape och färgglada trikåer hade stövlat in i ett svältande flyktingläger och börjat ... böja lite skedar ...

Känns något osannolikt att någon skulle födas med en förmåga som är begränsad till deformering av bestick - spontant. Självklart har han aldrig påstått att han kan "skapa mat" ala Jesus, men förmågan borde sträcka sig något längre än att böja skedar.
Citera
2016-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Känns något osannolikt att någon skulle födas med en förmåga som är begränsad till deformering av bestick - spontant. Självklart har han aldrig påstått att han kan "skapa mat" ala Jesus, men förmågan borde sträcka sig något längre än att böja skedar.

Precis. Det verkar något meningslöst att böja skedar och nycklar.
Citera
2016-07-24, 23:48
Medlem
rallysallys avatar
Citat:

Hördudu Ambelain, det här var ju ett svar som får en att undra om du är nykter eller vid dina sinnens fulla bruk?

Återkom gärna med dina tankar 07-19
Senast redigerad av rallysally 2016-07-25 kl. 00:01. Anledning: Åndrade smiley
Citera
2016-07-25, 21:57
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallysally
Hördudu Ambelain, det här var ju ett svar som får en att undra om du är nykter eller vid dina sinnens fulla bruk?

Återkom gärna med dina tankar 07-19
Verkligen?
Så du tycker alltså att skedböjning lämpar sig väl i kampen mot världssvälten?

Tyvärr håller jag inte med dig.
För det är varken en rent praktiskt fungerande sak, eller ens en god symbol.

Dvs jämför med den berömda FN-statyn på pistolen med den böjda pistolpipan (en knut).
Det är ju en symbol som uttrycker motstånd mot våld, ett anti-våldsbudskap.
Så, hur står sig böjda skedar där?
Böjda skedar borde ju isf uttrycka ett motstånd mot mat ... eller åtminstone ett motstånd mot soppa.

Knappast lämpligt i kamen mot svält med andra ord.
Citera
2016-07-25, 22:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Verkligen?
Så du tycker alltså att skedböjning lämpar sig väl i kampen mot världssvälten?

Tyvärr håller jag inte med dig.
För det är varken en rent praktiskt fungerande sak, eller ens en god symbol.

Dvs jämför med den berömda FN-statyn på pistolen med den böjda pistolpipan (en knut).
Det är ju en symbol som uttrycker motstånd mot våld, ett anti-våldsbudskap.
Så, hur står sig böjda skedar där?
Böjda skedar borde ju isf uttrycka ett motstånd mot mat ... eller åtminstone ett motstånd mot soppa.

Knappast lämpligt i kamen mot svält med andra ord.

Ja det var väl en utmärkt jämförelse - om nu herr Geller har förmågan att böja metall med tankeverksamhet - varför i hela helvete böjer han skedar istället för att förvandla hela världens vapenarsenal till Carl Fredrik Reutersvärdsknutar?
Vad i hela friden är det för fel på Geller-killen, eller menar du på allvar att han begåvats med den paranormala förmågan att böja just och enbart - skedar?
Citera
2016-07-26, 16:20
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinfoiltroll
Uri Geller har inga paranormala förmågor.
Nä, jag vill gärna sätta likhetstecken mellan Geller och Joe Labero.
Båda kan sina tricks...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in