2016-05-17, 19:30
Medlem
Alice in chains har aldrig varit så bra som på de senaste 2 plattorna! Innovativa och en otrolig lätthet i all tyngd.
Citera
2016-05-17, 23:00
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, jag tycker inte heller att Olle är ett dugg överskattad, däremot tycker jag att hans produktion är väldigt ojämn. Texterna till de de bästa låtarna som han har skrivit är ju svårslagna, men sedan är det tyvärr ganska mycket som är mediokert också.

Ja, jag växte upp med föräldrar som lyssnade på honom väldigt mycket så det var så jag fick Olle till mig så att säga. Växte upp med skivan "tack" och det "stora kalaset" hemma. Jag har inte alls lyssnat på skivan "sju" eller "synterserier" eller vad skiten hette, så håller med om att han var ojämn. Men det bra är väldigt bra. Inte lyssnat mycket alls på honom senaste åren, men såklart mer nu sista veckan som alla andra.
Citera
2016-05-18, 08:58
Medlem
Roy Orbison! Spelade "California Blue" på radion. Hittade avstängningsknappen ganska så snabbt.
Citera
2016-05-18, 20:20
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Roy Orbison! Spelade "California Blue" på radion. Hittade avstängningsknappen ganska så snabbt.

Skitsnack, Roy Orbison är ju grym https://www.youtube.com/watch?v=TPqZs7Vl_xg
Citera
2016-05-20, 00:26
Medlem
Maidenmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Beatles Är överskattade. Lyssna på Strawberry Fields.
Dom kan aldrig varit nyktra när dom spelade in den psykedeliska skiten.

Snarare var de nog höga, men klart som fan de inte var vid normalt medvetande, det är ju därför det blev så bra som det blev. Kan lova att de aldrig skulle fått till A Day In The Life, Lucy In The Sky och Strawberry Fields om de inte varit höga. Personligen gillar jag inte just Strawberry Fields, men stora delar av den musiken som de gjorde under den senare delen av 60-talet ligger på en experimentell och avancerad nivå som de flesta musiker bara kan drömma om. St. Peppers Lonley Hearts Club Band är ett av de mest revolutionerande albumen genom tiderna, med sina psykedeliska och nyskapande hemligheter. Albumen därefter, (White Album, Abbey Road & Let It Be) är måhända inte kanske riktigt lika experimentella, men det finns ändå vissa tendenser av det. Beatles under "boy-band"-åren kan måhända vara lite överskattade, men deras enkla låtar håller ändå ganska hög klass. Men ju längre åren gick, desto mer peakade de i kreativitet, men St Pepper som kulmen. Så att säga att Beatles totalt sett är överskattade är bara fel, då de förmodligen är historiens viktigaste musikaliska alster
Senast redigerad av Maidenmartin 2016-05-20 kl. 00:28.
Citera
2016-06-03, 19:23
Medlem
Maidenmartins avatar
Trodde jag aldrig att jag skulle säga det här, men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag Ozzy Osbourne är sjukt överskattad. Det skulle jag aldrig sagt för 1 år sedan, men jag tycker faktiskt det. Då menar jag hans soloverk och inte det han gjort med Sabbath. Jag älskar heavy metal, men om det är något jag har svårt över är det när artisterna inte utmanar sig själva utan bara skriver astråkiga och enkla standard heavy metal-låtar. Detta stämmer tyvärr väldigt väl in på Ozzys soloverk. Blizzard of Ozz är väl ett rätt bra album, men det anförs ju i princip lika mycket av Randy Rhoads. Efter det har det dock inte varit mycket att komma med från Ozzys sida, och det märks tydligt att han inte utvecklats sitt sound ett skit på 30 år. Han har stått still och kört på samma enkla heavy metal under så många år. Så sjukt tråkigt och slött från hans sida. Även om det finns vissa bra låtar t.ex. No More Tears, Over The Mountain, Diary Of A Madman och Bark At The Moon, så är 90 % av hans låtar typiska klichéer av heavy metal-låtar. Ändå ses han som en gud i heavy metal-sammanhang, och har blivit någon slags galjonsfigur för hela genren. Välförtjänt? Jag är inte helt säker, han skrev ju knappt sina egna låtar för sjutton!
Nä, Ozzys peak är, och kommer alltid vara, tiden med Black Sabbath. Man får inte glömma av att innan han knarkade sönder sin hälsa, så bar faktiskt Ozzy på en helt fantastisk röst. Kanske inte den bästa sångrösten, men den hade karisma och en fantastisk kombination av drama och skräck, något som visade sig vara helt oslagbart. Det är verkligen synd att hans talang tynade bort bland alla droger . Vad som fr.a. skiljer hans solo från Black Sabbath är dock omgivningen. I Sabbath var Ozzy omgiven utav fantastiska och originella musiker, som han förändrade den musikaliska kartan tillsammans med. I hans solokarriär har han dock bytt medlemmar på löpande band, och utöver Randy Rhoads är alla dessa bara standardtyper inom diverse instrument, killar som kan göra jobbet utan att ge någon slags udd på det hela. Det är i princip helt p.g.a. Ozzys insatser i Sabbath som min repsekt för honom fortfarande är intakt
Citera
2016-06-05, 17:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
I Sverige är ju förstås Håkan Hellström den mest överskattade. Hur en man som inte kan sjunga och snor majoriteten av sina låttexter kan slå publikrekord på Ullevi hela TVÅ GÅNGER är i mitt tycke helt ofattbart... Det är nästan så att man skäms över att vara svensk... Ullevi måste vara Sveriges samlingsplats för alla tondöva de gånger som Håkan uppträder där.

Om jag också lockar till mitt hår, snor låttexter och spelar in musik med falsksång... Kan jag också sälja ut Ullevi om 10-20 år då?
Citera
2016-06-05, 17:35
Medlem
Metallica är ett av de mest överskattade banden i modern tid. Visst har de producerat ett par skapliga riff och solon, men inte så bra att de förtjänar att bli så legendförklarade som de blivit. Många av deras låtar låter väldigt lika och för mig är albumen väldigt svårsmälta och tunglyssnade.

På något sätt, av någon anledning, har jag väldigt svårt att "ta in" Metallicas musik. Den finns där och jag förstår att många gillar den, det låter ju bra utåt. Men för mig sätter den inte spår inåt på samma sätt som otroligt många andra rockband gjort genom åren.
Citera
2016-06-05, 18:02
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Metallica är ett av de mest överskattade banden i modern tid. Visst har de producerat ett par skapliga riff och solon, men inte så bra att de förtjänar att bli så legendförklarade som de blivit. Många av deras låtar låter väldigt lika och för mig är albumen väldigt svårsmälta och tunglyssnade.

På något sätt, av någon anledning, har jag väldigt svårt att "ta in" Metallicas musik. Den finns där och jag förstår att många gillar den, det låter ju bra utåt. Men för mig sätter den inte spår inåt på samma sätt som otroligt många andra rockband gjort genom åren.
Medhåll om att Metallica är överskattade. Ett band som inte har släppt en bra skiva sedan 80-talet förtjänar inte denna storhet.
Jag kan förstå varför mainstream-folket gillade The Black Album (även fast jag ogillar den), men efter den har Metallica enbart levt vidare på att deras namn säljer. Att hälften av deras medlemmar är medelmåttiga alternativt usla på sina instrument gör ju inte saken bättre...
Dock ger de järnet när de spelar live. Med riktig spelglädje. Det är väl det enda positiva jag kan säga om dagens Craptallica. En nostalgiakt, det är vad de är...
Citera
2016-07-26, 03:56
Medlem
horomhebs avatar
Kan på rak arm komma på tre extremt överskattade herrar: Van Morison, Leonard Cohen och Morrisey. Alla förödande tråkiga, monotona och osvängiga.
I Sverige har vi ju Kent, Håkan Hellström, José Gonzales och den totalt obegåvade Little Jinder.
Citera
2016-07-26, 05:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Kan på rak arm komma på tre extremt överskattade herrar: Van Morison, Leonard Cohen och Morrisey. Alla förödande tråkiga, monotona och osvängiga.
I Sverige har vi ju Kent, Håkan Hellström, José Gonzales och den totalt obegåvade Little Jinder.

Är du galen? Van Morrison osvängig? Ta dig samman människa!
https://www.youtube.com/watch?v=2QzDWIOUnM0

Queen däremot. Och jävla The Doors. Och Hendrix.
Senast redigerad av Dofterna 2016-07-26 kl. 05:23.
Citera
2016-08-02, 19:57
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är du galen? Van Morrison osvängig? Ta dig samman människa!
https://www.youtube.com/watch?v=2QzDWIOUnM0

Det är det här jag menar med VM, en gnällig låt utan melodi där inget händer.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Queen däremot. Och jävla The Doors. Och Hendrix.

Att dissa ett av de fem bästa banden som har exicterat - The Doors - tyder på djup mental obalans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in