2016-04-10, 23:49
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Du får kanske ta mig med en nypa salt, då jag är Maidenfanatiker, men ditt påstående att Maiden inte utvecklats ett skit på 40 är så stämmer inte på långa vägar. Lyssna på första skivan och sista, och du kommer häpna över vilket skillnad det är. Man började åt punkhållet, gick in i NWOBH-stilen, man lade till synthar, man gjorde konceptalbum, och man gjorde ett misslyckat försök till att återgå till sina rötter. När Dickinson sedan försvann blev det en mörkare period, men när han kom tillbaka, då utvecklade man sig ännu mer och ligger numer åt progressiv heavy metal, med långa låtar om tunga ämnen, vilket man gör med bravur. Jag skulle snarare vilja säga att Maiden alltid har utvecklats, men det har inte alltid varit någon stor förändring, utan snarare finslipat sitt sound för att förbättra. Dessutom har man styrkan att kunna förändra sig, utan att förlora sitt karaktäristiska heavy metal sound

Nu har jag iof bara skumlyssnat genom deras album + hört hitsen såklart, men om det du säger är sant så är det underligt hur de ändå lyckats låta likadant hela tiden.
Citera
2016-04-10, 23:55
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Varken Tommy Lee, Vince Neil eller Mick Mars är enligt mig särskilt skickliga musiker, och har aldrig varit.

Bull.....shit.

Tommy Lee är en mycket bra trummis och så är även Mick Mars, fast gitarrist då. Kan dock hålla med om Vince Neil, men hans röst passade iaf perfekt till Mötleys skivor, live vägrade han dock vara bra av någon anledning.
Citera
2016-04-11, 00:15
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ja! Alla ska liksom bara älska Kent, men jag har verkligen aldrig tyckt att dom har något att komma med. Håkan Hellström är en annan sådan, och när man säger att han är en falsksångare med texter i nivå med en högstadiepoet får man höra att "man inte förstått grejen." Näha, må så vara, i så fall.

99% av alla jag känner tycker Håkan Hellström är en idiot. Att han är så överskattad är en myt även om jag inte tål honom jag heller. Detsamma gäller Kent som får mer skit än hyllningar av folk. De är snarare underskattade.
Citera
2016-04-11, 00:52
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
99% av alla jag känner tycker Håkan Hellström är en idiot. Att han är så överskattad är en myt även om jag inte tål honom jag heller. Detsamma gäller Kent som får mer skit än hyllningar av folk. De är snarare underskattade.

Håkan är definitivt en öveskattad artist, vad din bekantskapskrets anser om honom är irrelevant när han säljer slut på sina konserter och hyllas av kritikerna. Har du aldrig läst en recension av honom i pressen? Det första jag fick fram av en googlig - "Ullevis nya boss heter Hellström": http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hakanhellstrom/article19019907.ab

5 plus i recensionen, 69 349 pers i publiken som bestod av en blandning av flickor i sjömanskostym och vuxna "män" som stod och grät. Då är han jävligt överskattad, sett till kvalitén på musiken som han har gjort.

Haha, jag måste bara slänga in den här länken också, där man jämför Håkans texter med med Shakespeares: http://www.dn.se/kultur-noje/fragesport/shakespeare-eller-hakan-hellstrom/?question=2 Undrar om man har kollat om de briljanta citaten från Håkan är hans egna, eller om han har stulit dem.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2016-04-11 kl. 01:24.
Citera
2016-05-17, 16:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Olle Ljungström.

Visst är han bra, men inte helt briljant som många hävdar nu efter hans död. Lite överskattad är han.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2016-05-17 kl. 16:16.
Citera
2016-05-17, 17:40
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Olle Ljungström.

Visst är han bra, men inte helt briljant som många hävdar nu efter hans död. Lite överskattad är han.

Skitsnack, han var väldigt bra. Däremot är Kent ett överskattat skitband jag aldrig någonsin lyckats med att förstå, skit.
Citera
2016-05-17, 17:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Skitsnack, han var väldigt bra. Däremot är Kent ett överskattat skitband jag aldrig någonsin lyckats med att förstå, skit.
Bra, men inte briljant.

Håller med om Kent.
Citera
2016-05-17, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Kanske har nämnt Nirvana redan, men de förtjänar att nämnas en gång till.
Ett av världens sämsta band någonsin. Jag tål inte att lyssna på Kurt Cobain som ångestvrålar över hur jävla synd det är om honom, låt efter låt...
Hårdrock ska enligt mig vara något man finner välbefinnande i. Detta band förmedlar enbart koncentrerad depression, dvs. det som hårdrock INTE ska göra. Nirvana är musik anpassad för deprimerade ungdomar med självskadebeteende, och det håller jag mig helst undan...

Nu ser man dig i en annan tråd och du skriver så här. Dina aktier ökar inte i värde så att säga.:P

De flesta hiphop artisterna som drake kayne Jay-z tycker jag. Samt de flesta s.k rock band nu förtiden.

De är så långt borta från rock man kan typ komma.

Även de flesta pop/house / indie som låter exakt lika
Senast redigerad av Captinhero 2016-05-17 kl. 18:03.
Citera
2016-05-17, 18:17
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nu ser man dig i en annan tråd och du skriver så här. Dina aktier ökar inte i värde så att säga.:P
Skulle snarare säga att de ökar enormt i värde efter mitt uttalande.

Inget ont om de tre andra grunge-giganterna (Pearl Jam, Soundgarden och Alice In Chains) dock. De må också sjunga om depression och andra ångestfyllda saker, men till skillnad från Äckel-Cobains cirkus så låter de som mer vanlig hårdrock/heavy metal snarare än skräniga ångestvrål. :P
Citera
2016-05-17, 18:48
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Skulle snarare säga att de ökar enormt i värde efter mitt uttalande.

Inget ont om de tre andra grunge-giganterna (Pearl Jam, Soundgarden och Alice In Chains) dock. De må också sjunga om depression och andra ångestfyllda saker, men till skillnad från Äckel-Cobains cirkus så låter de som mer vanlig hårdrock/heavy metal snarare än skräniga ångestvrål. :P

Alice in chains var ju dessutom talangfulla och hade ett djup i sin musik och sina texter som Nirvana saknade.

Nirvana levde mer eller mindre på imagen som ett röjarband med en självmordsbenägen sångare som skulle få alla småtjejer att tycka synd om honom.
Citera
2016-05-17, 19:05
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89

Ja, jag tycker inte heller att Olle är ett dugg överskattad, däremot tycker jag att hans produktion är väldigt ojämn. Texterna till de de bästa låtarna som han har skrivit är ju svårslagna, men sedan är det tyvärr ganska mycket som är mediokert också.
Citera
2016-05-17, 19:20
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Jag häpnar varje gång jag hör talas om folk som inte har insett Beatles storhet. Jag kommer ihåg första gången jag hörde "the white album". Det är fortfarande det bästa jag har hört i hela mitt liv!

Och för att komma on-topic, Jakob Hellman har jag aldrig förstått mig på. Och för att skryta, jag har haft hans mor som hemkunskapslärare..

Beatles Är överskattade. Lyssna på Strawberry Fields.
Dom kan aldrig varit nyktra när dom spelade in den psykedeliska skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in