Citat:
För att jag är nyfiken på hur valet kommer att gå naturligtvis. Du (och jag) har nu tittat på en veckas medierapportering som har förhållit sig till ett fyra dagar långt reklamjippo för Donald Trump. Du (och jag) har säkert en tendens av önsketänkande i våra analyser. Därför är det bättre att gå till data istället för maggropen.
Det där med önsketänkande och maggropen får gälla för dig själv, men jag ska ge dig cred för självkännedom.
Beträffande räknande så har Nate Silver, Karl Rove m.fl. kört i diket fullständigt - och för länge länge sedan! - och deras trångsynta hokuspokus är så diskrediterat att ingen vettig människa kommer att ta dem på allvar någonsin igen. Problemet är att de s.a.s. försökt tillämpa Newtonsk mekanik på magnetism, som är ett relativistiskt fenomen.
Och som Kofotskenta skrev, Trump springer 1000 varv kring folk innan de ens fattat vad som händer. Så ingen hinner ens få tag i relevanta mätpunkter att mäta på.
Så då är det bättre att vända sig till oraklet i Delfi. Hon heter Ann Coulter. Kolla in denna ifrån 19 juni 2015, dvs direkt efter Trump annonserat sin kandidatur: http://www.realclearpolitics.com/video/2016/05/04/flashback_june_2015_bill_maher__his_audience_laugh _at_ann_coulter_for_saying_trump_could_win.html
Alla, precis alla, skrattar ut henne fullständigt. Alla dessa "smarta" människor, har haft fel precis hela tiden. Och jag har tappat räkningen på i hur många varv de har haft fel. Men de ändrar inte på sig, för de är ju de "smarta". Så de fortsätter att vara "smarta". Men verkligheten har sprungit förbi dem för länge länge sedan, 1000 varv. Hundra procent!
Ann Coulter är en hjältinna. Inga av de andra, Hannity, Gingrich, Ingraham, Tucker Carlson osv, vågade stödja Trump så helhjärtat direkt (rätta mig om jag har fel och missat någon), och f.f.a. fanns det ingen som gick ut som hon direkt och uttryckte visshet över hans seger.
Lyssna igen på hur utskrattad hon blir. Senast jag hörde någon bli så totalt utskrattad var när Peter Schiff förutsåg 2008 års ekonomiska krasch.
Tips från coachen: Det är idioterna som skrattar. De som har noll koll. Och den som fortsätter att följa dem och lita på dem, och inte drar lärdom av att de har noll koll, blir tyvärr själv en idiot.