Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-25, 21:33
Medlem
Beethovanias avatar
Trump i Virginia nu.

https://www.youtube.com/watch?v=rGY_DsRHW9o

Han verkar nästan lite berusad, eller väldigt trött.
2016-07-25, 21:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Om det inte var nog, så anställde Clittan DWS samma dag. Att hon inte fattar
https://www.hillaryclinton.com/briefing/statements/2016/07/24/hillary-clinton-statement-on-the-resignation-of-democratic-national-committee-chair-debbie-wasserman -schultz/

Ja, helt otroligt. Förstår hon inte hur detta rättfärdigar Sanders-supportrarnas vrede om vänskapskorruption?

Smart är hon inte, men arrogant.

Debbie är nu en omåttligt impopulär figur. Så impopulär att hon inte ens kan tala på konventet - fast hon är ordförande för DNC!!!

Helt otroligt! Heeelt otroooligt. Ett parti i sönderfall.
2016-07-25, 21:37
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Exakt! Det blir inte troligare med global uppvärmning om ett halvsekel, bara för att det är sommar just nu.

Hur gör man?

- Studera och ta intryck av hur en stor partifalang står och skriker "Lock her up!" åt Hillary under deras partikonvent.
- Notera hur partiet kommer att vara kluvet itu vid veckans slut.
- Betrakta hur Obamas halvbror kommer att dyka upp på ett Trump-rally i en Trump-keps, och hur Obama efter det kommer att skaka sönder när hans nervösa stamningar går i självspinn.
- Hillarys ansikte kommer att spricka sönder snart, och om hon någonsin vågar hålla en endaste presskonferens före valet så kommer hennes sanna häxpersonlighet skina igenom för alla att se.

Bara för att nämna ett litet urval saker.

Jag förstår inte vad du finner för mening i att räkna på det här?

För att jag är nyfiken på hur valet kommer att gå naturligtvis. Du (och jag) har nu tittat på en veckas medierapportering som har förhållit sig till ett fyra dagar långt reklamjippo för Donald Trump. Du (och jag) har säkert en tendens av önsketänkande i våra analyser. Därför är det bättre att gå till data istället för maggropen.
2016-07-25, 21:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Trump i Virginia nu.

Troligtvis trött. Det är inte lätt att vara i Trumps kostym.
2016-07-25, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Få stopp på valutakriget, men du är för korkad för att ens veta att det pågår ett sådant krig mellan EU/Kina och USA.

och du menar att man löser det genom isoleringspolitik och straffskatter i stil med Brasiliens importskatter av elektronik?
2016-07-25, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är supernördvarning på det. Men även vi vanliga nördar är intresserade. Dina rapporter är mycket uppskattade.

Så "mysteriet" är alltså ännu inte löst. Men fortsätt att pussla. Vi vill såklart ha så exakt monotoring som möjligt av var båda herrarna befinner sig. Och huruvida Trump åker i det nya (nymålade?) planet.

Lite text försvann när jag skulle svar på ditt inlägg. Du skrev nått i stil med att det är Trumps flygplan. Vet du att det är det? Han har ju annars börjat ta emot donationer, samt numera är han ju republikanernas kandidat, vilket borde betyda att det finns en del dollars att röra sig med som inte är hans egna pengar.

Vad gäller det jag skrev om nördar kanske inte vad alldeles korrekt. Det finns ju folk som håller på med sån där flightspotting, alltså kollar upp när flyg landar och lyfter. T.e.x. så görs det i det här klippet. https://www.youtube.com/watch?v=7iBqEknWOiU

Själv kan jag, om jag hör ett flyg i luften,om jag har tid över, gå in på Flightradar.com för att kolla vilket plan det är, var det är på väg och vart det kommer ifrån.

Vad gäller planen så är det två olika plan det rör sig om. Det är inte Trump plan som är ommålat, men det visste du säkert.
2016-07-25, 21:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Konkurser hör till och tyder på företagsamhet och outsourcing är en del men se totalen och alla övriga tusen delar som är positivt!

Vilket skitsnack, en skicklig företagare och ekonom går inte i konkurs utan ser till att antingen sälja eller stänga ner innan man går i konkurs.

Det finns inte en enda seriös ekonom som säger att det är positivt med konkurs.
2016-07-25, 21:53
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Efter underskattningar av Brexit, Le Pen, UKIP, SD och andra lite-Trumpiska partier?

Det är mycket mer sannolikt att han underskattas. Och han underskattas sannolikt med minst lika stora fel som t.ex. SD. SD är ju värsta PK och förrädare jämfört med Trump

Ja, om inte respektive pollster har justerat metod ("design") efter erfarenheterna från primärvalen.

Citat:
Då är alla OU värdelösa, eller vad menar du?

Nej, det är det bästa vi har.

Citat:
4- eller 3-ways är sannolikt ett mycket bättre sätt att mäta opinionen, men eftersom det historiskt nästan alltid varit 2-way de-fakto, kör man 2-way också. För säkerhets skull. Man helst ska dock vänta 1-2 veckor efter konventena, då vet man med största sannolikhet, om det blir 2- 3- eller 4-ways.

Jag tror att många bra republikaner (ex California reps, New York reps) indikerar Johnson i missnöje mot Trump. Och kommer Johnson med i debatterna är det ju en helt annan sport.

Alltså, vid sidan av ämnet - jag gillar vissa falanger av GOP, men Trump har ingenting med dessa goda sidor att göra (se vad jag skrivit om Johnson). I vissa lokal- och guvernörsval hade jag röstat på deras kandidater. Nixon var sakpolitiskt något till vänster om mig - öppnade kontakterna med kina, grundade the Environmental Protection Agency 1970 [...]

Citat:
He proposed a national health-care plan, with federal subsidies; the late Ted Kennedy later expressed regret that he and other Democrats didn't get behind this at the time. He also proposed a negative income tax for poor people, expanded food stamps and enacted supplemental security income for those with disabilities and the elderly.

https://www.bloomberg.com/view/articles/2014-08-07/richard-nixon-good-liberal

Citat:
Men varför tar du upp det just nu? Ett av dina första inlägg här handlade om att man med sådana fav/unfav som Trump inte kunde vinna. Nu har Clittan liknande/ännu sämre fav/unfav — tyst från dig... Hmmm

Nej, och viktig invändning: med sådana unfavourables hos kvinnor kan jag inte se hur han ska vinna. Säg till när det förändras signifikant så kommer jag springande.

Citat:
Och återigen — årets valrörelse är ju bokstavligen ett skolexempel på Bradley's vilkor, vilket du envisas erkänna. Och då pratar jag inte om omvänt Bradley

Om det finns dissonans mellan OU-resultat och valresultat i presidentvalet i år är det inte Bradley-effekten utan en annan effekt du hänvisar till. Jag må tycka att Trump är den mest olämpliga kandidat till presidentämbetet som någonsin ställt upp, men han tillhör numera etablissemanget i egenskap av ledare för USAs äldsta och tidvis mest stolta (pre 1970) politiska parti. Tror du att någon skäms för att säga "Trump" till en främling i telefonen? Det gör inte jag.
2016-07-25, 21:53
Medlem
Leder 3% i Ohio

http://www.publicpolicypolling.com/main/2016/07/trump-gets-modest-boost-in-ohio-after-convention.html

Trump 42
Clinton 39
2016-07-25, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Leder 3% i Ohio

http://www.publicpolicypolling.com/main/2016/07/trump-gets-modest-boost-in-ohio-after-convention.html

Trump 42
Clinton 39
4-way
Trump: 42%
Clinton: 39%
Johnson: 6%
Stein: 2%

2-way
Trump: 45% (+5)
Clinton: 45% (+1)
2016-07-25, 21:58
Medlem
Att nu den där Trump är ifatt <hillary Clinton är ju ett bekymmer. Får han indirekt hjälp från Putin måntro? Två medelmåttor till politiker kan säkert enas för stunden. Det spekuleras ju i det när det gäller läckta dokument. Men tar inte demokratierna sig i kragen nu så kan USA gå samma öde som Ryssland med en liknande pajas till president. Men både demokraterna och republikanerna borde vara vuxna nog i sitt agerande så man fick fram dugliga och välmeriterade kandidater, inte omogna gaphalsar som Trump eller något oengagerad, som det verkar, politiker som Hillary. Ändå är hon ju milsvidd bättre både i kunskap erfarenhet och vuxen retorik än lille Trump vilket ju säger allt om den mannen, för att inte nämna den utländska bruttan han är gift med. Där leder ju t.ex Michelle Obama med hästlängder i både sin kvinnlighet, utstrålning och sin utbildning. Vart är USA på väg måntro.
2016-07-25, 22:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Trump i Virginia nu.

Han är tydligen överhettad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in