Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jag förstår inte varför du inte bara ger upp. Märker du inte vartåt det barkar? Du kan räkna, och räkna om hela natten, men det gör ingen skillnad.
Ge upp i juli!? Skulle inte fall mig in. Men pikar åsido, det var ju ett väldigt försiktigt inlägg från min sida - det vore intressant med konkret kritik mot mina påståenden. Är det inte ett base election? Är tiden för landslides över? Kan man framgångsrikt mäta nationellt för att förutspå ett valresultat regionalt? Hur mäter man Trump?
Citat:
Nu har du ju kört det där genom en scrambler. Men om man matar det tillbaka igen genom en unscrambler, så låter det riktigt bra! En politiker som jag skulle rösta på.
Det förvånar mig inte. Jag läser/deltar i den här tråden för att många - även du ibland - kommer med intressant input, även om ni antingen tycks sakna en egen politisk-/ideologisk värdegrund och världsbild som hänger ihop, eller har fallit offer för irrläror (antisemiterna) och desinformation (H R Clintons påstådda skurkaktighet).
Citat:
Du verkar ha en förkärlek för pundarhuvudena. Först Kasich och nu denne. Jag förstår inte hur man kan ha invändningar emot Trump när man själv dras emot knark och sånt. Flumliberalernas tid är förbi. De är genomskådade. Du borde omvärdera din förkärlek för den politikertypen.
Varifrån får du att Kasich skulle vara drogliberal? Det har i så fall varit helt okänt för mig när jag fattade tycke för hans politik.
Jag gillar libertarianerna för att de har det enda programmet för riktig federalism; betonar de konstitutionella gränserna för federal lagstiftning, betonar state rights före (alltför) omfattande federala regleringar och slår vakt om individuella rättigheter. Samtidigt lever jag i den verkliga världen och inser, precis som Gary Johnson, att det är omöjligt att sälja en libertariansk politik á la Rand, och förstår hans reservationer.
P.S. Narkotika-dekriminalisering/legalisering är tilltalande för mig av både ideologiska och pragmatiska skäl, även om jag personligen inte är ett skit intresserad av cannabis. Om inte annat borde väl konservativa men även mer auktoritärt lagda intresserade tilltalas av att det skulle frigöra stora polisiära resurser, eller att knarkarna skulle dö i större utsträckning.