Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Den här typen av murar har byggts förr i tiden med stor framgång.
https://en.wikipedia.org/wiki/Inner_German_border
Jag tror att Donald Trump blir vald och jag tror även att muren kommer att bli verklighet. Det viktiga är inte att gränsen blir hermetiskt tillsluten omedelbart, utan att en signal skickas. En första mur skulle kanske (precis som i Tyskland) kunna bestå av taggtråd som vaktas av militär personal? En sådan borde man kunna resa på några månader efter att beslutet tas.
Tillsammans med andra politiska beslut (utvisning av illegala invandrare till exempel) så borde en sådan första taggtrådsmur kunna skicka en tillräckligt stark signal för att invandringen skall minska väldigt mycket. Det handlar om politisk vilja och om signaler, något som jag är övertygad om att Trump kommer att skicka efter att han har blivit vald.
Exakt
Tror ni, att så många mexikaner kommer till USA i tron, att de kommer att städa bajs efter feta amerikaner livet ut? Nej, de hoppas att få medborgarskap eller iaf halvvit, typ.
Och vad var Trumps första uttalande? Jo, att alla mexikaner är våldtäktsman. No American Dreams, mexican dickheads! Go fuck yourselves, liksom!

Bara det kommer att minska invandringen, en vecka efter Trump efterträtt.