Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-13, 20:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag spekulerar bara, men Trump & GOP måste väl ta det här genom kongressen antar jag. Gissar på att det kommer bli en del fighter över detta, hur lång tid det kan ta har jag ingen aning om. Själva bygget kan ju bli klart relativt fort om man lägger tillräckligt med resurser på det. Gränsen till Mexico är dubbelt så lång som Sverige är avlångt. 320 mil, minus naturliga hinder. Så det är en sjuhelvetes lång mur som ska byggas. Men med moderna maskiner så kan det nog ske hyfsat fort. Minimum 5 år skulle jag gissa på.
Den här typen av murar har byggts förr i tiden med stor framgång.

https://en.wikipedia.org/wiki/Inner_German_border

Jag tror att Donald Trump blir vald och jag tror även att muren kommer att bli verklighet. Det viktiga är inte att gränsen blir hermetiskt tillsluten omedelbart, utan att en signal skickas. En första mur skulle kanske (precis som i Tyskland) kunna bestå av taggtråd som vaktas av militär personal? En sådan borde man kunna resa på några månader efter att beslutet tas.

Tillsammans med andra politiska beslut (utvisning av illegala invandrare till exempel) så borde en sådan första taggtrådsmur kunna skicka en tillräckligt stark signal för att invandringen skall minska väldigt mycket. Det handlar om politisk vilja och om signaler, något som jag är övertygad om att Trump kommer att skicka efter att han har blivit vald.
2016-07-13, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
News/Wall Street Journal/Marist polls:

Ohio

Clinton 39%
Trump 39%

Iowa

Clinton 42%
Trump 39%

Pennsylvania

Clinton 45%
Trump 36%

I Pennsylvania verkar något ha blivit galet annars håller sig trenden.
Nice!

Förstår inte snacket om muren. Är alla här är byggingenjörer? Herregud
Det går att minska invandringen [från Mexiko] rejält. Är det någon som på allvar ifrågasätter det?
Trump är nog förnuftig nog för att bygga muren om det behövs. Trump är inte lik identitetsvänster som gör X för X:s skull. Han ska inte bygga mur för murens skull. På vissa ställen kanske behövs den, på vissa — inte.
Vänsterfolk
2016-07-13, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Den här typen av murar har byggts förr i tiden med stor framgång.

https://en.wikipedia.org/wiki/Inner_German_border

Jag tror att Donald Trump blir vald och jag tror även att muren kommer att bli verklighet. Det viktiga är inte att gränsen blir hermetiskt tillsluten omedelbart, utan att en signal skickas. En första mur skulle kanske (precis som i Tyskland) kunna bestå av taggtråd som vaktas av militär personal? En sådan borde man kunna resa på några månader efter att beslutet tas.

Tillsammans med andra politiska beslut (utvisning av illegala invandrare till exempel) så borde en sådan första taggtrådsmur kunna skicka en tillräckligt stark signal för att invandringen skall minska väldigt mycket. Det handlar om politisk vilja och om signaler, något som jag är övertygad om att Trump kommer att skicka efter att han har blivit vald.
Exakt

Tror ni, att så många mexikaner kommer till USA i tron, att de kommer att städa bajs efter feta amerikaner livet ut? Nej, de hoppas att få medborgarskap eller iaf halvvit, typ.

Och vad var Trumps första uttalande? Jo, att alla mexikaner är våldtäktsman. No American Dreams, mexican dickheads! Go fuck yourselves, liksom! Bara det kommer att minska invandringen, en vecka efter Trump efterträtt.
2016-07-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Exakt

Tror ni, att så många mexikaner kommer till USA i tron, att de kommer att städa bajs efter feta amerikaner livet ut? Nej, de hoppas att få medborgarskap eller iaf halvvit, typ.

Och vad var Trumps första uttalande? Jo, att alla mexikaner är våldtäktsman. No American Dreams, mexican dickheads! Go fuck yourselves, liksom! Bara det kommer att minska invandringen, en vecka efter Trump efterträtt.

De flesta är inte mexikaner utan från andra syd/central amerikanska länder.

Mexiko skickar själva ut illegala med huvudet före, men grinar när USA vill göra likadant, Mexikos president får Trump att likna en kommunist, men av någon anledning får vi aldrig höra om hur hemska mexikanerna och deras ledare är.
2016-07-13, 20:41
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Nice!

Förstår inte snacket om muren. Är alla här är byggingenjörer? Herregud
Det går att minska invandringen [från Mexiko] rejält. Är det någon som på allvar ifrågasätter det?
Trump är nog förnuftig nog för att bygga muren om det behövs. Trump är inte lik identitetsvänster som gör X för X:s skull. Han ska inte bygga mur för murens skull. På vissa ställen kanske behövs den, på vissa — inte.
Vänsterfolk

Förnuftigt folk innebär inte per automatik vänsterfolk.
2016-07-13, 20:57
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Förnuftigt folk innebär inte per automatik vänsterfolk.

Helt riktigt. Förnuftigt folk innebär snarare aldrig vänsterfolk.
2016-07-13, 21:12
Medlem
NBC/WSJ/Marist polls...

Iowa +3% Clinton (2-way), +/-0% (4-way)
Ohio +/-0%
Pennsylvania +9% Clinton (2-way), +8% Clinton (4-way) (denna luktar lite)

Marquette:

Wisconsin +4% Clinton (2-way), +6% Clinton (4-way)
Senast redigerad av kricke123 2016-07-13 kl. 21:18.
2016-07-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
NBC/WSJ/Marist polls...

Iowa +3% Clinton (2-way), +/-0% (4-way)
Ohio +/-0%
Pennsylvania +9% Clinton (2-way), +8% Clinton (4-way) (denna luktar lite)

Marquette:

Wisconsin +4% Clinton (2-way), +6% Clinton (4-way)

Monmouth poll: Colorado

Clinton 48%

Trump 35%

Clinton +13%

Vi kan nog glömma Colorado för nära Utah och för mycket Cruz folk.
2016-07-13, 21:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Monmouth poll: Colorado

Clinton 48%

Trump 35%

Clinton +13%

Vi kan nog glömma Colorado för nära Utah och för mycket Cruz folk.

Äsch då, CBS/Yougov mätte Clinton 40% och Trumpen 39% för mindre än en månad sedan och Quinnipiac hade Trump i ledning med 11% i november.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/co/colorado_trump_vs_clinton-5751.html#polls
2016-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Äsch då, CBS/Yougov mätte Clinton 40% och Trumpen 39% för mindre än en månad sedan och Quinnipiac hade Trump i ledning med 11% i november.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/co/colorado_trump_vs_clinton-5751.html#polls

70% är vita i staten men det är inte likadana vita som i Ohio eller Pennsylvania. Utan rutig skjorta och chinos på alla som gäller samt inte svära.

Inte så att Trump tilltalar dem precis.
2016-07-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Jo med bara 2 mätningar i Colorado, med väldigt olika resultat, är det lite för tidigt att veta vad det betyder.
2016-07-13, 21:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Jo med bara 2 mätningar i Colorado, med väldigt olika resultat, är det lite för tidigt att veta vad det betyder.

Jag tror man behöver sluta haka upp oss på alla opinionsmätningar just nu och avvakta med dem tills åtminstone mitten av Augusti för att se relativt stabilare resultat för i dagsläget så är det för mycket okunskap inblandat med missförstånd (plus en jävla massa annat) som endast kommer att leda till att opinionen kommer att svänga kraftigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in