Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-24, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Tack för alla svar!Låter ju väldigt lovande! Såg klart första säsongen nu och tyckte väl att vissa scener var lite sega.Men kanske för jag inte har kommit in i serien riktigt.
Bill Rawls polischefen är en skön figur.Han har en del för sig!
Sen borde du se The corner som utspelar sig i samma stad.
En del skådisar är med i den med och det är samma människor som skrivit The Wire.
Citera
2016-07-24, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Stämmer väl in på mig själv. Har under juli sett klart säsong 1, 2, 3 och 4 och nu har jag bara 5 kvar. Hur ska jag klara mig? Haha. Trots allt, en av de bästa tv serierna någonsin.
När du sett klart The Wire går du direkt på The Corner.Sex avsnitt som utspelar sig i liknande miljö och i samma stad!
Citera
2016-07-25, 05:08
Medlem
chessjamts avatar
Såg klart pilotavsnittet men tyckte att den var en så larvig cynisk attityd alla hade över rättsväsendet. "Oj, sitter du och gör hederligt polisarbete? Vad är det frågan om?". Det kanske var coolt och edgy för över 10 år sen men nu känns det nästan löjligt med den pessimistiska attityden.

Går det bra att hoppa till tredje säsongen så man kan börja följa Aidan Gillen/Lillfingers resa som borgmästare? Verkar som att han inte dyker upp förrän dess i serien.
Citera
2016-07-25, 11:15
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Såg klart pilotavsnittet men tyckte att den var en så larvig cynisk attityd alla hade över rättsväsendet. "Oj, sitter du och gör hederligt polisarbete? Vad är det frågan om?". Det kanske var coolt och edgy för över 10 år sen men nu känns det nästan löjligt med den pessimistiska attityden.

Går det bra att hoppa till tredje säsongen så man kan börja följa Aidan Gillen/Lillfingers resa som borgmästare? Verkar som att han inte dyker upp förrän dess i serien.

Du förtjänar inte att se mer alls med den attityden. Queer as folk passar dig bättre om du har en crush på Aidan Gillen.

http://www.imdb.com/title/tt0185102/?ref_=nv_sr_2
Citera
2016-07-25, 14:22
Medlem
Dimaks avatar
Citat:

Säsong ett är den bästa
Citera
2016-07-25, 15:49
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Du förtjänar inte att se mer alls med den attityden. Queer as folk passar dig bättre om du har en crush på Aidan Gillen.

http://www.imdb.com/title/tt0185102/?ref_=nv_sr_2

Var ju de övriga polisernas och karaktärernas attityd jag störde mig på. Men kul att du hittade fel på mig istället.

Jo, han verkar vara en bra skådis. Kan ta och spana in den.
Citera
2016-07-25, 15:51
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Var ju de övriga polisernas och karaktärernas attityd jag störde mig på. Men kul att du hittade fel på mig istället.

Jo, han verkar vara en bra skådis. Kan ta och spana in den.

Visste du inte att folk blir kränkta när man klankar ner på deras favorit serier?
Citera
2016-07-25, 15:59
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Visste du inte att folk blir kränkta när man klankar ner på deras favorit serier?

Att små barn kan bli kränkta, jovisst, det kan jag förstå. Men vuxna människor har jag högre krav på.

Topic: Det jag störde mig på i Pilotavsnittet var att alla karaktärer var som desillusionerade på att överhuvudtaget bekämpa brott. När Dominic West sitter och skriver någon rapport blir reaktionerna från kollegorna som att han gör något sällsynt, typ vad fan sitter du och gör? Jag tyckte det var larvigt helt enkelt. Fortsätter det så framöver i serien eller blir det bättre?
Citera
2016-07-25, 16:02
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Att små barn kan bli kränkta, jovisst, det kan jag förstå. Men vuxna människor har jag högre krav på.

Topic: Det jag störde mig på i Pilotavsnittet var att alla karaktärer var som desillusionerade på att överhuvudtaget bekämpa brott. När Dominic West sitter och skriver någon rapport blir reaktionerna från kollegorna som att han gör något sällsynt, typ vad fan sitter du och gör? Jag tyckte det var larvigt helt enkelt. Fortsätter det så framöver i serien eller blir det bättre?

Källa på att han inte är ett barn?

Alltså, serien är baserad på riktiga personer och händelser. Folk som det baseras på är ju med i serien. Så jag skulle vilja säga att serien är så realistisk den kan vara. Så nej, det blir inte bättre utan det är så det ser ut mer eller mindre hela tiden.
Senast redigerad av putteH_ 2016-07-25 kl. 16:09.
Citera
2016-07-25, 16:27
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Källa på att han inte är ett barn?

Alltså, serien är baserad på riktiga personer och händelser. Folk som det baseras på är ju med i serien. Så jag skulle vilja säga att serien är så realistisk den kan vara. Så nej, det blir inte bättre utan det är så det ser ut mer eller mindre hela tiden.

Han verkar ha varit reggat här i 10 år. Man får väl dra sina egna slutsatser.

Ja, som jag har hört så ska ju realismen vara det säljande argumentet till serien, vilket jag kan uppskatta. Men om det fortsätter med gnällandet från poliser som klagar på dem i sin yrkeskår som gör ett bra jobb så tappar jag intresset. Antar dock att fokus kommer att ligga på brottsbekämpningen av de som faktiskt bryr sig så att man slipper de där idioterna som inte vill hjälpa till och dra sitt lass?
Citera
2016-07-25, 16:44
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Han verkar ha varit reggat här i 10 år. Man får väl dra sina egna slutsatser.

Ja, som jag har hört så ska ju realismen vara det säljande argumentet till serien, vilket jag kan uppskatta. Men om det fortsätter med gnällandet från poliser som klagar på dem i sin yrkeskår som gör ett bra jobb så tappar jag intresset. Antar dock att fokus kommer att ligga på brottsbekämpningen av de som faktiskt bryr sig så att man slipper de där idioterna som inte vill hjälpa till och dra sitt lass?

Det är väl lite det som är realismen att vissa inte bryr sig, vissa gillar att dricka mer eller slå svarta personer och skita i vem som gjort vad. Sen finns det dom som följer regelboken mer eller mindre och får stå ut med slöa snutar. inget konstigt. Det varierar men i det stora hela följer man ju dom som ska få fast dom kriminella. Vissa gör det bra, andra inte. Sen följer man ju båda sidor eller flera igenom serien.
Citera
2016-07-25, 16:48
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Det är väl lite det som är realismen att vissa inte bryr sig, vissa gillar att dricka mer eller slå svarta personer och skita i vem som gjort vad. Sen finns det dom som följer regelboken mer eller mindre och får stå ut med slöa snutar. inget konstigt. Det varierar men i det stora hela följer man ju dom som ska få fast dom kriminella. Vissa gör det bra, andra inte. Sen följer man ju båda sidor eller flera igenom serien.

Tack för ett bra svar.
Får ta en funderare och kanske ge den en chans till då, se några fler avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in