Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-08, 22:46
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Säsong 2 är av många ansedd vara den bästa säsongen.

Snart kommer du inse storheten
Jag tror du har fel, den här snubben kommer aldrig att haja, rätt uppenbart om han sett två säsonger och snackar sådär.
Citera
2014-09-02, 21:11
Medlem
santacls avatar
http://www.avclub.com/article/wires-depressing-urban-decay-be-rendered-stunning--208752

http://collider.com/the-wire-remastered-hd-hbo-signature/

http://hbowatch.com/the-wire-being-remastered-rebroadcast-in-hd-by-hbo/

Recognizing that, for too long, the only way for viewers to see the drug-and-violence-strewn ghettos of Baltimore has been through the grimy filter of standard definition, HBO has finally remastered The Wire for broadcast in HD. Starting Thursday, Sept. 4, the HBO Signature channel will be running all episodes of the series on weeknights at 8 p.m. ET—this time with an all-new digital transfer that will allow those with HD television sets to see every sparkling crack vial, every wrinkle in every face weathered by the relenting hopelessness, every fracture in the crumbling façade of American bureaucracy. Also, the harbor should look real pretty in season two.

While all of The Wire was produced in 4:3 aspect ratio, in keeping with—as DP David Insley says—David Simon’s belief that it “feels more like real life and real television,” the first three seasons, at least, were “future-proofed” by being framed as 16:9. (A widescreen version even streamed briefly on Amazon.) A commenter on HBO Watch, where the report originated, who claims to be working in the VFX house where the remaster is taking place says the show will be broadcast in 16:9—though obviously we won’t know for sure until Thursday. In the meantime, purists are advised to begin freaking out.

Re: “The Wire” being remastered in HD for September marathon, HBO says the date was premature, and they’re still working on process.
Citera
2014-09-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Sett fram till halva säsong 2 nu och fattar verkligen inte hypen med denna serie. Säsong 2 ska visserligen vara sämst har jag hört men ändå. Säsong 1 va helt okej men det är inte som att jag törstar efter nästa avsnitt som med många andra serier.

Ska se allt men jag är ändå skeptisk. En av världens bästa serier? Knappast...

Verkligen ?
Citera
2014-09-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
http://www.avclub.com/article/wires-depressing-urban-decay-be-rendered-stunning--208752

http://collider.com/the-wire-remastered-hd-hbo-signature/

http://hbowatch.com/the-wire-being-remastered-rebroadcast-in-hd-by-hbo/

Recognizing that, for too long, the only way for viewers to see the drug-and-violence-strewn ghettos of Baltimore has been through the grimy filter of standard definition, HBO has finally remastered The Wire for broadcast in HD. Starting Thursday, Sept. 4, the HBO Signature channel will be running all episodes of the series on weeknights at 8 p.m. ET—this time with an all-new digital transfer that will allow those with HD television sets to see every sparkling crack vial, every wrinkle in every face weathered by the relenting hopelessness, every fracture in the crumbling façade of American bureaucracy. Also, the harbor should look real pretty in season two.

While all of The Wire was produced in 4:3 aspect ratio, in keeping with—as DP David Insley says—David Simon’s belief that it “feels more like real life and real television,” the first three seasons, at least, were “future-proofed” by being framed as 16:9. (A widescreen version even streamed briefly on Amazon.) A commenter on HBO Watch, where the report originated, who claims to be working in the VFX house where the remaster is taking place says the show will be broadcast in 16:9—though obviously we won’t know for sure until Thursday. In the meantime, purists are advised to begin freaking out.

Re: “The Wire” being remastered in HD for September marathon, HBO says the date was premature, and they’re still working on process.

Myys, synd att man såg om serien i år så lär inte se om den igen på ett tag men ändå
Citera
2014-09-04, 14:04
Bannlyst
Är det någon som råkar veta vilket avsnitt det är som Bunk håller på med en tennisboll och stör Lester. När sedan Bunk försöker fokusera på jobb så ger Lester igen med att kasta bollen tio cm från hans ansikte. Tänkte på den scenen inatt, och skrattade högt för mig själv. Hittade inget på youtube.

Edit: Säsong 2 avsnitt 6 är det. Någon borde lägga ut den på youtube (jag är för oteknisk för att klippa sånt).
Senast redigerad av speedi- 2014-09-04 kl. 14:08.
Citera
2014-09-04, 14:19
Medlem
Någon som provat att kläcka ägget i ölen så där som dom gör i säsong 2? Hamnarbetarna alltså. Är det något dom faktiskt gör i verkligheten?
Citera
2014-09-07, 14:57
Medlem
Parniels avatar
Sjukt jävla bra... Det började segt för mig. Kom in i serien efter 3 avsnitt kanske. Fastnade totalt för s01. Sen kom säsong 2, kändes segt och osammanhängande. Såhär efter serien så hade inte the wire varit vad det är utan säsong 2. Den var så jävla viktig.

Otrolig serie. Ett mästerverk. Att visa Baltimore från alla dessa sidor. Knarklangarna, hamnarbetarna, facken, polisen, skolan, politikerna... Helt jävla genialiskt.

Serien fastnar. Man tar med sig den efter man sett klart den. Man fastnar verkligen, vilket jag inte trodde jag skulle göra. Den är verkligen inte seg, den bygger upp. Den är rå, grym o mörk. Visar livets hårda sida.

Följt den så intensivt de här senaste dagarna så att jag drömde härom dan att Chris Partlow var efter mig...

Rekommenderar denna serie starkt.
Senast redigerad av Parniel 2014-09-07 kl. 15:00.
Citera
2014-09-07, 16:34
Medlem
Costanza101s avatar
Don't break the Sunday truce.
Citera
2014-09-11, 11:43
Medlem
Parniels avatar
Det känns väldigt tomt nu när serien är slut. Har lust att se den igen. Väldigt mycket man glömmer när man redan är på säsong 5, och sett klart den. Lust o se om allt.
Citera
2014-09-11, 13:08
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Det känns väldigt tomt nu när serien är slut. Har lust att se den igen. Väldigt mycket man glömmer när man redan är på säsong 5, och sett klart den. Lust o se om allt.
Jag kan rekommendera dig att göra det också! The Wire är full av små detaljer som man lätt missar första gången man ser serien.
Citera
2014-09-11, 19:49
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Don't break the Sunday truce.

Slim Charles var en cool jävel.

Citera
2014-10-31, 16:00
Medlem
Gerard10s avatar