Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-10, 00:55
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Hur tjänade han pengar på fastigheter? Har för mig att han bara gick back nästan hela tiden?

Är det inte så att han investerar och blir utnyttjad, i tron om att han kommer att tjäna pengar på dom?

Citat:
They saw your ghetto ass coming from miles away nigga
Citera
2016-06-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Stringer är egentligen den smartaste av dom alla i mina ögon. Han ser hur meningslöst allt gatuvåld är, inte för att han nödvändigtvis bryr sig om de som råkar illa ut utan för att det helt enkelt är dåligt för business då det drar till sig polisen. Han tar hela tiden steg för att förhindra och tona ned våldet, vill samarbeta med de andra gängen istället för att kriga vilket gör att hela Barksdale-organisationen växer sig bra mycket större när Avon är i fängelse och Stringer styr. När Avon kommer ut så kontrollerar ju Stringer och Proposition Joe knarkinflödet till hela Baltimore medan Avon surar över några förlorade gathörn.

Gillar honom inte eftersom han är en empatilös psykopat men det är en intressant karaktär.

Mja, klart han är lite klokare än soldaterna på gatan men jättesmart är han ju inte. Avons beskrivning av Stringer är egentligen fullständigt lysande. Kan inte utantill, men något i stil med: "Not hard enough for this right here, and maybe, just maybe, not smart enough for them out there." Avon var real.
Citera
2016-06-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Mja, klart han är lite klokare än soldaterna på gatan men jättesmart är han ju inte. Avons beskrivning av Stringer är egentligen fullständigt lysande. Kan inte utantill, men något i stil med: "Not hard enough for this right here, and maybe, just maybe, not smart enough for them out there." Avon var real.

Så är det, han var absolut inte dum men knappast något geni. Han är väl ett typiskt exempel på att dom normalklyftiga ofta framstår och känner sig som genier bland andra kriminella som ofta ligger långt under medel. Han var kung i gettot eftersom han var en av de få som klarade av att tänka några steg in i framtiden. Men när han kom in i en värld där dom flesta var på samma nivå eller högre och inte brydde sig ett smack om hans gangsterrykte så klarade han sig inte. Det hade han inte räknat med.

Marlo Stanfield hade antagligen också blivit blåst till slut.

Den smartaste bland knarklangarna var antagligen Prop Joe (och vi ska heller inte överdriva där).
Citera
2016-07-19, 00:04
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Har aldrig sett The Wire tidigare men tänker ge det en chans nu.Vilken säsong är bäst och vad har jag att se framemot?
Citera
2016-07-19, 00:12
Avslutad
Alla säsonger är tunga, kan vara en del sega partier i några avsnitt men det behövs också för uppbyggandet. Det jag gillar mest är när de är i hooden. Men själv så tycker jag att det blir som bäst efter säsong 2, även fast de andra också är behövliga för att sätta sig in i det hela.
Citera
2016-07-19, 01:00
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Har aldrig sett The Wire tidigare men tänker ge det en chans nu.Vilken säsong är bäst och vad har jag att se framemot?
1,3,4,2,5 är de bästa. Du kommer känna dig ledsen när det är slut. det är det enda jag kan säga.
Citera
2016-07-19, 08:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Vilken som är bäst är en fråga om tycke och smak. Själv är jag svag för säsong två men skulle säga att samtliga fel säsonger kvalar in på topp tio-listan av seriesäsonger totalt sett. Det är en jävligt stabil serie rakt igenom, lite komplex att komma in i måhända, men befriande fri från både billiga cliffhangers och förutsägbara twists.
Citera
2016-07-19, 10:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Vill inte hypa upp dig nu men det är enligt mig den bästa tv-serien som gjorts.

Det är ett fantastiskt tvärsnitt av Baltimore under tidigt 2000-tal
Citera
2016-07-19, 17:34
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Det mycket svårt att säga vilken som är bäst, men säsong 5 är iaf sämst! Alla de andra är ungefär lika fantastiskt bra.

Och du får stifta bekantskap med ett mycket stort antal ytterst välskrivna karaktärer: McNulty, Bunk, Avon Barksdale, Stringer Bell, Bubbles, grekerna, Omar, Cutty, listan är kan göras hur lång som helst. Min personliga favorit är Slim Charles.
Senast redigerad av Sven-Dufva1 2016-07-19 kl. 17:37.
Citera
2016-07-21, 03:08
Bannlyst
Citat:
Andra säsongen tycker jag är den bästa.Frank Sobotkaär en karaktär som är central för den säsongen!
Citera
2016-07-23, 21:39
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Alla säsonger är tunga, kan vara en del sega partier i några avsnitt men det behövs också för uppbyggandet. Det jag gillar mest är när de är i hooden. Men själv så tycker jag att det blir som bäst efter säsong 2, även fast de andra också är behövliga för att sätta sig in i det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
1,3,4,2,5 är de bästa. Du kommer känna dig ledsen när det är slut. det är det enda jag kan säga.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vilken som är bäst är en fråga om tycke och smak. Själv är jag svag för säsong två men skulle säga att samtliga fel säsonger kvalar in på topp tio-listan av seriesäsonger totalt sett. Det är en jävligt stabil serie rakt igenom, lite komplex att komma in i måhända, men befriande fri från både billiga cliffhangers och förutsägbara twists.

Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vill inte hypa upp dig nu men det är enligt mig den bästa tv-serien som gjorts.

Det är ett fantastiskt tvärsnitt av Baltimore under tidigt 2000-tal

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Det mycket svårt att säga vilken som är bäst, men säsong 5 är iaf sämst! Alla de andra är ungefär lika fantastiskt bra.

Och du får stifta bekantskap med ett mycket stort antal ytterst välskrivna karaktärer: McNulty, Bunk, Avon Barksdale, Stringer Bell, Bubbles, grekerna, Omar, Cutty, listan är kan göras hur lång som helst. Min personliga favorit är Slim Charles.

Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Andra säsongen tycker jag är den bästa.Frank Sobotkaär en karaktär som är central för den säsongen!

Tack för alla svar!Låter ju väldigt lovande! Såg klart första säsongen nu och tyckte väl att vissa scener var lite sega.Men kanske för jag inte har kommit in i serien riktigt.
Citera
2016-07-24, 21:26
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Stämmer väl in på mig själv. Har under juli sett klart säsong 1, 2, 3 och 4 och nu har jag bara 5 kvar. Hur ska jag klara mig? Haha. Trots allt, en av de bästa tv serierna någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in