2016-07-24, 23:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Enkelt.
Släng in dem i frysen!
Den var ju full?

Annars är frysen en bra idé, om TS kanske kan hitta frysplats i sina pärons frys eller hos någon kompis.
18 paket (200g?) blir 3,6 kg. Det är ju inte så fruktansvärt mycket skinka.. Äter TS skinka till varje måltid, kanske två paket, så hinner han nog konsumera allt innan bäst före går ut!

(Gjorde något liknande när jag var pank student en gång i urtiden. Det var rostbiff för mig.)
Citera
2016-07-24, 23:18
Medlem
mirandakerrs avatar
Du kan väl göra västerbottenpaj med skinka i? Annars så kan du äta croc monsieur varje dag.
Citera
2016-07-24, 23:20
Medlem
Rök den. Håller den längre.
Citera
2016-07-24, 23:22
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Du köper hederlig svensk potatis, kokar denna - sen käkar du skinkan med potatisen. Köp med en bytta mimosasallad från affärn när du är där också. En kall engelsk cider passar till. Sen tar du en tupplur på det.
Citera
2016-07-24, 23:30
Medlem
JerryCottons avatar
Du kan kanske fråga här? (FB) Den officiella tråden för "enkla" eller snabba frågor om mat
Citera
2016-07-24, 23:30
Medlem
klybans avatar
Skinkpaj, som även innehåller purjo, senap och ett rejält lager ost.
Sedan täcks med paj deg och sesamfrön.

Eller pasta Nolliy prat.
Som är skinka, purjo, röd parika, heinz chilisås, hönsbuljong, cräm fräs och rikligt med nolliy prat.
Paprika, lägger man i några minuter före det är klart, så den är lätt krispig.

Dessa är bra skinkslukare
Citera
2016-07-25, 00:30
Medlem
MeanMEs avatar
En smörgåstårta hade jag definitivt gjort.
En rejäl skinkstuvning till färsk blomkål, vitkål eller broccoli.

Sedan hade jag skivat och stekt det som vart över.
Stekt en massa lök och vitlök.
Tagit fram min största gryta och kokat krossade tomater tillsammans med ovan.
Kryddat upp den med salt och peppar.
Då har du en bas för pastasås, chili, sås till köttgrotta, varma mackor eller i en potatisgratäng.
Citera
2016-07-25, 00:51
Medlem
Elementarts avatar
Om du kan få ihop några vänner så kan ni göra er egen Epic Meal Time.
Citera
2016-07-25, 00:58
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Löjligaste jag hört på länge. Är du säker på att du inte glömde en nolla och att det ska vara 180 paket skinka?

Vad fan är 18 paket skinka? Inte ens värt särskilt mycket så släng skiten du inte orkar äta upp innan det lyktar surt. Är du 11 år och skulle också tycka att två tusen spänn var mer pengar än du nånsin hållit i?
Citera
2016-07-25, 03:29
Avslutad
Omelett kanske ?
Citera
2016-07-25, 07:10
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maccket
Hej!

Jag jobbar på ett matlagar. I fredags fick vi mat från lagret som hade kort utgångsdatum. Vi fick plocka på oss så mycket vi ville, jag blev extas och tog 18 paket påläggsskinka. Dessvärre vet jag inte vad jag ska göra med den. Skinkan får inte plats i frysen och jag måste därför göra något med den så fort som möjligt. Jag vill tillaga den men jag vet inte vad jag ska laga. Därför frågar jag er. Vad ska jag göra med 18 paket skinka?
Ta ut skinkan och paketera om den i fryspåsar, har svårt att tänka mig att du inte får in den i frysen sedan.
Citera
2016-07-25, 08:21
Medlem
Bonnatorps avatar
Stuvade makaroner med strimlad skinka är gott och i princip så enkelt det kan vara.

Om inte annat får du väl gå på några dagars proteindiet och enbart äta skinka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in