2016-06-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Jag har ej besökt GT, men det här med utbudet låter konstigt. Bekanta till mig och folk på ISG säger att GT i Brüggen har ett utbud på sommarhalvåret i klass med Artemis, men sämre på vinterhalvåret.
Man ska dock komma ihåg att GT är en typisk "dagklubb". Sämre utbud på kvällar.

GT och LivingRoom drivs i samma regi så förmodligen samma höga nivå på maten.
LivingRoom och Mainhattan har den bästa maten av de klubbar jag besökt.

Jag var där hela dagen fram till 23 på kvällen. Det fanns tjejer att välja men jag tycker jag fick ihop fler valmöjligheter av tjejer snabbare på Acapulco och YinYang. Mycket lite äldre damer och många med för mycket tatueringar. Gillar inte de nästan helkroppstatuerade damerna. Ok utbud men lite besviken var jag nog.
ISG:s bedöming av utbudet ger jag personligen inte särskilt mycket för. Konstiga bedömningar och resonemang är i majoritet där.
Citera
2016-06-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Det är den klubben, jag var lite slarvig med geografin men det är verkligen nästan mitt på tyska gränsen. Om jag vore i det området igen och skulle välja en klubb så skulle jag valt YY framför Golden Time. Detta är baserat på ett litet urval av tjejer så kan ju vara en fel analys men YinYang var en minst lika bra klubb som man inte hör mycket om.

Har också varit på YY, kan rekommendera. Var där på en dagstur då jag var på en weekendresa till Amsterdam. Tog tåg plus taxi dit. Bra service på tjejerna.
Citera
2016-06-29, 09:45
Medlem
Inom kort åker jag till Düsseldorf och väljer mellan besök på Living Room eller Dolce Vita.
Kan jag få ett råd?

Kvalitén på mat är inte viktig för mig.
Jag är inte ute efter alkohol och fest.
Istället vill ta det lugnt, inte störas och umgås med trevliga och snygga tjejer i en avslappnad miljö.
Bastu och bad är ointressant för mig.

Vilket ställe bör jag besöka?
Citera
2016-06-29, 13:38
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av påven1
Inom kort åker jag till Düsseldorf och väljer mellan besök på Living Room eller Dolce Vita.
Kan jag få ett råd?

Kvalitén på mat är inte viktig för mig.
Jag är inte ute efter alkohol och fest.
Istället vill ta det lugnt, inte störas och umgås med trevliga och snygga tjejer i en avslappnad miljö.
Bastu och bad är ointressant för mig.

Vilket ställe bör jag besöka?

Dolce Vita har något snyggare tjejer, men lite ojämn servicenivå.

Living Room har inte lika snygga tjejer, men i princip alla ger bra service.

Det är bara att välja.

För tillfället föredrar jag Dolce Vita. Men det beror på att jag efter flera besök har lärt mig vilka tjejer som ger bra eller dålig service på denna klubb.
Senast redigerad av Arnold15 2016-06-29 kl. 13:41.
Citera
2016-07-14, 00:33
Medlem
Några recensioner av mitt besök i Dusseldorf på juni.

LR

http://www.internationalsexguide.info/forum/showthread.php?2593-SC-Sauna-Club-Living-Room-Kaarst&p=1906890&viewfull=1#post1906890

GT

http://www.internationalsexguide.info/forum/showthread.php?2589-Sauna-Club-Golden-Time-Bruggen&p=1906904&viewfull=1#post1906904
Citera
2016-07-24, 18:18
Medlem
Arnold15s avatar
2 dagar i Düsseldorf nyligen.
Dag 1 på Dolce Vita och Dag 2 på Living-Room

Semestertiderna har börjat i Tyskland så jag hade inga större förväntningar på line-upen. De senaste gångerna som jag besökt båda klubbarna har det sett ut så här:

Oktober 2015. Dolce Vita hade bäst line-up
Maj 2016. Dolce Vita hade klart bäst line-up.

Men denna gång:
Juli 2016. Living-Room hade klart bäst line-up.

Faktum är att line-upen på Dolce Vita var riktigt skral denna gång. Av 4 favorittjejer som jag lyckats hitta på mina tidigare besök så var bara 1 (Ada) närvarande. Typiskt nog var nästan alla tjejer som jag hade dålig erfarenhet av närvarande.

Line-upen på Living-Room var däremot den bästa hittills på mina 8 besök på denna klubb.
Helt fantastiskt bra.

Båda klubbarna hade grillad mat i trädgården vid 18-tiden.

Stekhett och riktigt klibbigt klimat dessa dagar. Och både klubbarna blev avslöjade med att de inte hade någon riktig luftkonditionering på rummen. Svagt. På LR fanns bara 2 rum på översta våningen med luftkonditionering, men dessa rum var allt som oftast upptagna av förklarliga skäl.

Hettan plockade åtminstone bort en stor del av min sexlust.
Under eftermiddagen på LR låg både tjejer och klienter och slappade i trädgården.

Dolce Vita, 4 HE:
Ina, Rumänien, 26 år, brunett, normal kroppsform. Kanonsession. Rekommenderas.
Ada, Rumänien, 24 år, blond, normal kroppsform. Kanonsession. Rekommendera starkt
Ada igen. Ok session. Värmen började ta ut sin rätt.
Beatrice, Rumänien, 25 år, mörkhårig, normal kroppsform. Kass session som fick avslutas med handjob för en gång skull. Delvis beroende på min trötthet efter resa och värme.

Living Room, 3 HE:
Mickey, Rumänien, ca 23 år, mörkhårig och smal. Katastrof-session. Inget avslut.
Isa, Rumänien, ca 25 år, mörkhårig och kurvig. Bra session. Underbart harmonisk och avslappnad tjej. Rekommenderas.
Lorena, Rumänien, ca 25 år, blondin, normal kroppsform. Session i luftkonditionerat rum som blev riktigt bra. Har tidigare erfarenhet av denna tjej. Rekommenderas starkt.
Eilen, Kroatien, 27 år, blonderad och kurvig. Helt ok session med tanke på att jag inte var speciellt kåt.

Ska till Düsseldorf i Augusti igen. Dessvärre sa flera tjejer på både Dolce Vita (Ada) och Living-Room (Lorena) att de skulle vara på semester när jag kommer.

Det kan vara bra att känna till att line-upen i augusti kan vara skral på mindre och medelstora FKK/Sauna-klubbar i samtliga tyska städer.
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-24 kl. 19:07.
Citera
2016-07-24, 23:15
Medlem
Hermann666s avatar
Härligt att se att du ligger i Arnold. Står man ut på LR i värmen? DV har väl utomhuspool i alla fall?
Citera
2016-07-24, 23:39
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Härligt att se att du ligger i Arnold. Står man ut på LR i värmen? DV har väl utomhuspool i alla fall?
Har aldrig druckit så mycket läsk och alkoholfri öl som jag gjorde under dessa besök.
DV har nog lite bättre lokaler och så finns det en pool.

Klart att det har varit så här varmt tidigare när jag varit i Tyskland i juli. Det var i Frankfurt förra sommaren. Men både på Sharks och Mainhattan hade personalen vett att ställa in fläktar på rummen.
Citera
2016-07-25, 01:40
Medlem
Verkar ändå lyckat trots värmen. Jag knullar hellre i varmt rum i Tyskland än runkar i svalt rum hemma.

Antalet tjejer Arnold är helnöjd med har ju varit nästan övermänskligt högt, så vad gick fel i detta fall?
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Mickey, Rumänien, ca 23 år, mörkhårig och smal. Katastrof-session. Inget avslut.
Ännu svårare att förstå om det är den Mickey som jag tror det är som säger sig vara 19 år och suger ännu bättre än min gamla Nilfisk.
Citera
2016-07-25, 02:27
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Verkar ändå lyckat trots värmen. Jag knullar hellre i varmt rum i Tyskland än runkar i svalt rum hemma.

Antalet tjejer Arnold är helnöjd med har ju varit nästan övermänskligt högt, så vad gick fel i detta fall?Ännu svårare att förstå om det är den Mickey som jag tror det är som säger sig vara 19 år och suger ännu bättre än min gamla Nilfisk.
Ja, det är nog hon.
Kom dit tidigt. Faktiskt ganska ont om tjejer i början. Borde ha väntat tills jag blev lite kåtare. Fick helt enkelt inte den tillräckligt hård. Var inte hennes fel. Sånt händer ibland.

Men å andra sidan var hon inte min typ (för smal). Dröste in snygga tjejer (enligt mig) senare på eftermiddagen.
Senast redigerad av Arnold15 2016-07-25 kl. 02:49.
Citera
2016-07-27, 23:35
Medlem
Efter två helt fantastiska dagar på FKK Sharks i Darmstadt och lite turistande tog jag mig till Köln.
Kom vid sjutiden på en söndagkväll till Fkk Samya. Gick helt utmärkt att åka dit med kollektivtrafik.
Kände dock inte att jag ville gå mellan stationen och Samya senare på natten så jag tog en taxi tillbaks till Hbf; 22 euro. Klubben var rätt liten och det fanns ingen utedel alls att prata om men allt var rent och snyggt. Nere i spaarean fick man se tjejerna efter de hade varit på rummen så det gick att få lite uppfattning om vilka som var populära på ett annat sätt än andra klubbar. Bra drag på dansandet för en söndagkväll och rätt mycket tjejer och en hel del män. Var med två tjejer; underbara sessioner. Indira och Katja hette dom. Har sökt efter namnen på ISG och Katja är nämnd flera gånger vilket jag kan förstå. Söt och bra i sängen.

Måndag tog jag mig till Living Room; inga problem från Köln Hbf. Tåg via Neuss Hbf. Var framme vid 12-tiden. LR har nog de sämsta faciliteterna av alla FKKs jag har besökt(kanske något bättre än Atmos). Kan inte ens föreställa mig hur det är där en lördag på vinterhalvåret då utedelen är stängd. Ingen spaarea att tala om knappt. Sen så är jag inte rökare och jag skulle nog inte klara av att sitta i den loungen i många timmar. Måste ju bli olidligt.
Det var måndag så lineup var därefter. Ingen tjej jag kunde tänka mig förrän vid 15-tiden då det dök upp ett rödhårigt yrväder. Var något dirty med henne som attraherade mig. Inte den allra snyggaste och inte den bästa kroppen men när vi pratade så berättade hon om att hon jobbat 6 år i Salzburg och 1 år på YinYang. Om en tjej som inte är någon av de snyggaste "klarat" sig så länge i branschen så måste hon ha något. Eva hade sina blowjobskills och hon var inte rädd för att slicka pung. Oerhört bra session. När jag gick frågade husfrun om jag var nöjd med tjejerna jag varit med. Nice touch; bådar ju gått för att upprättahålla kvaliten hos damerna.
Citera
2016-07-28, 00:54
Medlem
pottiss avatar
Kommer besöka Golden time, Acapulco, Dolce vita och Living room i nämnda ordning i september. Golden time sägs vara mer av en dagklubb, stämmer det? Är det mer eller mindre dött på kvällen eller vad? Vi kommer anlända till Golden time vid lunchtid på en onsdag...bör man lämna på kvällen för att styra kosan vidare mot Yin yang och avsluta kvällen/natten där?
Hur långt avstånd är det mellan Golden time och Yin yang?
Är det värt besväret att byta ställe i halvlek så att säga?
Hur fungerar gränsövergången mellan Tyskland och Holland? Vi har hyrbil är bäst att tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in