2016-07-28, 12:34
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner

Måndag tog jag mig till Living Room; inga problem från Köln Hbf. Tåg via Neuss Hbf. Var framme vid 12-tiden. LR har nog de sämsta faciliteterna av alla FKKs jag har besökt(kanske något bättre än Atmos). Kan inte ens föreställa mig hur det är där en lördag på vinterhalvåret då utedelen är stängd. Ingen spaarea att tala om knappt. Sen så är jag inte rökare och jag skulle nog inte klara av att sitta i den loungen i många timmar. Måste ju bli olidligt.
Det var måndag så lineup var därefter. Ingen tjej jag kunde tänka mig förrän vid 15-tiden då det dök upp ett rödhårigt yrväder. Var något dirty med henne som attraherade mig. Inte den allra snyggaste och inte den bästa kroppen men när vi pratade så berättade hon om att hon jobbat 6 år i Salzburg och 1 år på YinYang. Om en tjej som inte är någon av de snyggaste "klarat" sig så länge i branschen så måste hon ha något. Eva hade sina blowjobskills och hon var inte rädd för att slicka pung. Oerhört bra session. När jag gick frågade husfrun om jag var nöjd med tjejerna jag varit med. Nice touch; bådar ju gått för att upprättahålla kvaliten hos damerna.

Lokalerna på LR behöver sig en upprustning. Helt klart.
Förra veckan var line-upen den bästa jag upplevt på klubben (av 8 besök). Nu när den tyska semestern slår in, kan utbudet av tjejer rasa ganska drastiskt. En måndag dessutom.

Men servicen på rummen är högst av alla klubbar jag besökt - tillsammans med Bahamas.
Citera
2016-07-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottis
Kommer besöka Golden time, Acapulco, Dolce vita och Living room i nämnda ordning i september. Golden time sägs vara mer av en dagklubb, stämmer det? Är det mer eller mindre dött på kvällen eller vad? Vi kommer anlända till Golden time vid lunchtid på en onsdag...bör man lämna på kvällen för att styra kosan vidare mot Yin yang och avsluta kvällen/natten där?
Hur långt avstånd är det mellan Golden time och Yin yang?
Är det värt besväret att byta ställe i halvlek så att säga?
Hur fungerar gränsövergången mellan Tyskland och Holland? Vi har hyrbil är bäst att tillägga.
GT skall vara mer av en dagklubb ja. GT kan ha lång väntetid för rummen om det är mycket folk och det kan ju vara en anledning att byta klubb om det kommer mycket män framåt kvällen. Jag har aldrig varit på två klubbar på en dag men att köra mellan GT och YY tar inte mycket tid och det är inga problem med gränser. Håll koll på GPSen till YY; jag hade lite problem med att hitta.
Citera
2016-07-29, 14:35
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
GT skall vara mer av en dagklubb ja. GT kan ha lång väntetid för rummen om det är mycket folk och det kan ju vara en anledning att byta klubb om det kommer mycket män framåt kvällen. Jag har aldrig varit på två klubbar på en dag men att köra mellan GT och YY tar inte mycket tid och det är inga problem med gränser. Håll koll på GPSen till YY; jag hade lite problem med att hitta.

GT och LR har samma ägare och jag har hört att man kan få en rabattvoucher på GT för inträde på LR samma dag.
Citera
2016-07-29, 23:40
Medlem
Ja du får en rabattvoucher från GT. Du betalar endast 35 euro efter du kommer från GT.
LR är förmodligen min favoritklubb . Naturligtvis det är liten klubb men mycket bra service från flickorna, god mat och dryck och mycket trevlig personal. Jag gillar också bubbelpool och bastu de har.
Citera
2016-07-30, 00:38
Medlem
Naturligtvis GT har också en mycket bra bubbelpool.

GT har mycket imponerande trädgård och uteplats, större hus, mer personal, kanske en bättre mat och fler flickor tror jag. Men precis som sagt tidigare, det är en dag klubb och ganska långt från Düsseldorf.
Citera
2016-07-30, 22:57
Medlem
pottiss avatar
Citat:

Vilken tid stänger GT för kvällen och vilken tid stänger Yin Yang?
Vilket av dessa har bäst utbud med snygga tjejer och bäst service?
Liknande priser på ställena?
Vilket ställe hade du/ni föredragit av dessa två?
Till sist, hur många mil är det mellan GT och Yin Yang?
Citera
2016-07-30, 23:45
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:

Men snälla. Det här 2016. Använd Google Maps.
Citera
2016-07-31, 00:15
Medlem
pottiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
Men snälla. Det här 2016. Använd Google Maps.

Ok, då har jag lärt mig använda google maps..2,8 mil och 23 minuters resväg.👍 Vore intressant att få svar på de övriga frågorna dock.
Citera
2016-07-31, 12:17
Medlem
Citat:
Vilken tid stänger GT för kvällen och vilken tid stänger Yin Yang?
Vilket av dessa har bäst utbud med snygga tjejer och bäst service?
Liknande priser på ställena?
Vilket ställe hade du/ni föredragit av dessa två?
Det går att hitta öppettiderna med Google också Mitt i veckan har bägge öppet till kl. 1
Bäst utbud med tjejer är så individuellt och sen har jag bara varit på bägge ställena en gång var så jag kan knappt uttala mig. Jag hittade bättre tjejer för mig på YinYang men generellt skulle jag tro GT är bättre.

Jag hade börjat dagen på GT om jag hade varit i er situation.
Citera
2016-08-03, 14:35
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
[...]

Dag 2
Haus Panthera
http://www.hauspanthera.de/

[...]

Gamla Haus Panthera köptes för en tid sedan upp av dem som driver FKK Acapulco i Velbert och heter numera Acapulco Gold:

http://www.fkkacapulco-gold.de/

Haus Panthera var en av de klubbar jag tyckte bäst om förra (och fram till nyss den enda) gången jag varit i Düsseldorf, så därför ville jag gärna göra ett återbesök där för att se om den var lika bra som jag tyckte den var 2011, så här är då en liten redogörelse för mitt besök där som skedde tidigare i sommar.

Inträdet kostade bara €20 och enligt bl.a. Freier Cafe ska en halvtimmes sex bara kosta €40, så det här bör bli en prisvärd dag, tänker jag när jag byter om i omklädningsrummet.

Tjejerna är till närmare 90% från Rumänien och Bulgarien, men flera av dem är riktigt fina så det borde nog bli bra, resonerar jag. Efter en stund sätter jag mig bredvid en tjej som kallar sig Julia, c:a 22 år kanske och runt 160 cm lång. Hon har inget emot att kyssas och hångla där i soffan, och det känns riktigt bra, så vi går snabbt iväg till ett privatrum och fortsätter aktiviteterna där.

Julia är snäll och gullig på alla sätt och vis, om än något passiv. Vi börjar knulla i skedpositionen, men övergår strax till missionären och det dröjer bara ett par minuter innan jag kommer i dagen första orgasm. En klart godkänd start på den här resan!

Julia
Ansikte 7/10
Kropp 7/10
Personlighet/attityd 7½/10
Prestation 7½/10
Rekommenderas: Ja. Lite passiv dock.

Någon timme senare kramar en mycket smal tjej om mig när jag går i gången mellan omklädningsrummet och loungen. Jag hade sett henne tidigare sitta utomhus och tyckte hon var klart läcker och ville gärna bekanta mig med henne senare, men inte just nu. Hon var dock så pass attraktiv och det låga priserna i kombination med lite väl bra självförtroende för stunden gör att jag tycker mig kunna chansa och går iväg med henne till ett privatrum.

Hon kallar sig Roberta, är kanske 21-22 år, strax under 165 cm kanske och från Rumänien. Redan under vår konversation innan vi gick till rummet kysste hon mig en massa gånger, så det lär hon göra också i rummet, tänker jag, och det stämde. Vi hånglar där en bra stund innan jag drar på en kondom och börjar dagens andra sejour.

Tyvärr var formen som jag befarade inte direkt på topp så när inpå den tidigare omgången med Julia, men jag säger till henne att vi kan fortsätta en timme om så behövs, då det ändå är så pass billigt. Det är dock lönlöst känner jag, då apparaten där nere inte vill lika mycket som min hjärna.. Vi försöker i alla fall en stund i alla upptänkliga positioner, men avbryter strax därpå sejouren och när jag lite senare ska överräcka Roberta hennes €80 säger hon att hon bara ska ha €40. Tydligen hade vi bara varit en halvtimme i rummet, så jag tackar henne särskilt för henne ärlighet.

Roberta
Ansikte 8/10
Kropp 7½/10 (nästan för smal)
Personlighet/attityd 7/10
Prestation 7½/10
Rekommenderas: Ja. Hon är visserligen lite dominant, vilket inte tilltalar alla. Att jag inte lyckades komma berodde bara på min för stunden bristande form.

Ett par timmar senare och efter att ha ätit lite middag kommer en rätt kort och söt tjej med ett närmast turkiskt utseende (som i och för sig åtskilliga rumänskor också kan ha) och sätter sig i en soffa snett bakom mig. Jag går då raskt över och sätter mig bredvid henne. Hon kallar sig Rebecka, är kanske 20-21 år, omkring 160 cm lång utan klackar och väldigt söt och gullig, om än lite väl passiv, och kysser och hånglar intensivt och hjärtlig i soffan. Formen känns nu uppenbart betydligt bättre där nere, inget snack om saken, så vi går iväg till ett privatrum.

Efter lite mer hångel drar jag på en kondom och tar henne bakifrån till att börja med och det känns ganska bra. Lite senare byter vi till missionären och ett par minuter senare kommer jag i dagens andra orgasm. Mycket trevligt! Rebecka får sina €40 och jag går och duschar.

Rebecka
Ansikte 8½/10
Kropp 8/10
Personlighet/attityd 7½/10
Prestation 9/10
Rekommenderas: Ja, även om hon kan upplevas något passiv.

Senare på kvällen känner jag mig redo för nästa drabbning, men ett par av de i mitt tycke mest attraktiva tjejerna verkar inte vara kvar eller så är de upptagna med andra kunder. I en annan soffa en bit snett bakom mig ser jag en smal rätt sexig tjej i kanske 26-27årsåldern som jag absolut kan tänka mig en runda med, så jag går och sätter mig bredvid henne. Hon kallar sig Isabelle, säger sig vara född i Rumänien men uppvuxen i Spanien. Hon är väl kanske 170 cm lång och synnerligen trevlig att prata med, något som alltid återkommit med de spanjorskor jag legat med. En slump kanske, men så har det alltid varit för mig hittills. Isabelle kysser mig gärna och mycket och vi går strax därpå upp till ett privatrum.

Hånglandet fortsätter väl därinne och det är särskilt glädjande att Isabelle verkar så engagerad, aktiv och närvarande i det vi gör, så ska det vara. Vi ligger i sked en stund och till sist i missionären och jag kommer snart i dagens tredje och sista orgasm. Härligt! Nu känner jag mig dock helt tom därnere, så det blir inte någon mer sejour för mig idag, så Isabelle får sina välförtjänta €40 och jag duschar, byter om och åker taxi tillbaka till hotellet.

Isabelle
Ansikte 7½/10
Kropp 8½/10
Personlighet/attityd 9/10
Prestation 9/10
Rekommenderas: Ja, absolut!

Ja, Acapulco Gold måste jag säga är en synnerligen prisvärd klubb. Vad jag hört och läst om Acapulco i Velbert så tror jag den här systerklubben håller ungefär samma nivå. Visst är kanske tjejerna rent utseendemässigt något snäpp under dem på Artemis och de stora klubbarna runt Frankfurt, men det låga priserna och den skapligt höga servicenivån tycker jag uppväger det. Maten var inget sensationellt ska väl tilläggas, marginellt bättre än på Artemis, men duger för att hålla igång dagsformen. Så för den som har vägarna förbi Düsseldorf och inte vill åka så långt och samtidigt hålla nere kostnaderna är Acapulco Gold ett klokt och prisvärt val.
Citera
2016-08-03, 21:14
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Ja, Acapulco Gold måste jag säga är en synnerligen prisvärd klubb. Vad jag hört och läst om Acapulco i Velbert så tror jag den här systerklubben håller ungefär samma nivå. Visst är kanske tjejerna rent utseendemässigt något snäpp under dem på Artemis och de stora klubbarna runt Frankfurt, men det låga priserna och den skapligt höga servicenivån tycker jag uppväger det. Maten var inget sensationellt ska väl tilläggas, marginellt bättre än på Artemis, men duger för att hålla igång dagsformen. Så för den som har vägarna förbi Düsseldorf och inte vill åka så långt och samtidigt hålla nere kostnaderna är Acapulco Gold ett klokt och prisvärt val.

Tack för recension.
Jag ska snart till Düsseldorf och kanske ska testa Acapulco Gold.

Det är väl non-approach som gäller - precis som på Acapulco i Velbert?
Har lokalerna förändrats något sedan de bytt ägare?

Ingen uteplats?

Hur är det med relaxen? Bastu? Pool?, Bubbelpool?
Ingår vanlig eller alkoholfri öl?

Hur många tjejer var på plats tidig e.m. och tidig kväll denna dag (veckodag??)?

Hur tar man sig lättast dit? Taxi från S-Bahn-station Ratingen Ost?
Citera
2016-08-04, 06:57
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tack för recension.
Jag ska snart till Düsseldorf och kanske ska testa Acapulco Gold.

Det är väl non-approach som gäller - precis som på Acapulco i Velbert?
Har lokalerna förändrats något sedan de bytt ägare?

Ingen uteplats?

Hur är det med relaxen? Bastu? Pool?, Bubbelpool?
Ingår vanlig eller alkoholfri öl?

Hur många tjejer var på plats tidig e.m. och tidig kväll denna dag (veckodag??)?

Hur tar man sig lättast dit? Taxi från S-Bahn-station Ratingen Ost?

Flera av tjejerna gick fram till mig och ville ha med mig in till ett privatrum, så de får tydligen kontakta gästerna om de vill. Lokalerna var oförändrade sedan senast vad jag kunde se.

En liten uteplats på gatuplanet finns:

http://www.fkkacapulco-gold.de/german/ambiente/neu8.jpg

Dock finns en betydligt större relax uppe på taket:

http://www.fkkacapulco-gold.de/german/ambiente/gold4.jpg

Övriga bilder hittar du här:

http://www.fkkacapulco-gold.de/german/ambiente.html

Bastu finns, men ingen pool.

Osäker om det ingick öl i inträdespriset, jag drack ingen öl eller annan alkoholhaltig dryck när jag var där.

När jag kom dit runt kl.10:30 var det väl 10-12 tjejer där, och när jag åkte hem strax efter kl.21 var det kanske 25-30 tjejer där. Det var en tisdag.

Den här gången var jag lat och åkte taxi även dit. Tyckte jag kunde kosta på mig det då priserna var så pass låga inne på klubben. Annars tror jag det lättaste är att åka med den rätt nya u-bahnlinjen U72 mot Ratingen Mitte och kliva av på antingen Europaring eller Weststrasse och ta taxi därifrån:

http://www.rheinbahn.de/fahrplan/Liniennetzplne/D%C3%BCsseldorf.pdf

Det var det jag hade tänkt göra först, men det blev som sagt taxi p.g.a. klubbens låga priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in