2016-07-24, 22:28
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Trådens egen lilla taharrush-blatte har talat.

Som uppenbarligen är svårt efterbliven eftersom han har missat helt vad diskussionen går ut på.

Och där visade du precis hur djävla dum i huvudet du är, helvete vad du måste ha studsat i golvet när din mor tappade dig, jag kan bara beklaga din förlust av hjärnceller.

Diskussionen rör sig om fantasi och verklighet, inget annat, du kan inte skilja på sådant men dina vårdare på ditt gruppboende kanske kan hjälpa dig?

Vikingarna i rollspelet finns inte i verkligheten förstår du, lika lite som att riddarna i de tornerspel som turnerar i Sverige är autentiska, de är skådespelare som spelar en roll, förstår du?

Be dina stödjare förklara om det blir för svårt.
Citera
2016-07-24, 22:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och där visade du precis hur djävla dum i huvudet du är, helvete vad du måste ha studsat i golvet när din mor tappade dig, jag kan bara beklaga din förlust av hjärnceller.

Diskussionen rör sig om fantasi och verklighet, inget annat, du kan inte skilja på sådant men dina vårdare på ditt gruppboende kanske kan hjälpa dig?

Vikingarna i rollspelet finns inte i verkligheten förstår du, lika lite som att riddarna i de tornerspel som turnerar i Sverige är autentiska, de är skådespelare som spelar en roll, förstår du?

Be dina stödjare förklara om det blir för svårt.
Männen i rollspelet finns i allra högsta grad i verkligheten .. det är nämligen de som antastar kvinnor i publiken..

Däremot finns inte vikingar -- vilket kanske är lämpligare att du berättar för dessa snuskhumrar som antastar kvinnor när de leker vikingar.
Citera
2016-07-24, 22:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Männen i rollspelet finns i allra högsta grad i verkligheten .. det är nämligen de som antastar kvinnor i publiken..

Däremot finns inte vikingar -- vilket kanske är lämpligare att du berättar för dessa snuskhumrar som antastar kvinnor när de leker vikingar.

Skärp dig, så här dålig brukar du inte vara när du deltar i trådar.

Det är teater och rollspel vi pratar om inget annat, verkligheten är otäck nog, dessutom i en närhet.

Mer krut borde läggas på det verkliga hotet inte på några låtsas vikingar.
Citera
2016-07-24, 23:01
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:

Det är teater och rollspel vi pratar om inget annat, verkligheten är otäck nog, dessutom i en närhet.

Men käften nu, du är säkert låtsasviking själv. Jättefet, bitch tits och hornhjälm med flätor på sig. Boendes hos mamma.

Det måste ju bero på nåt att du med sån emfas försvarar gycklarna. Du är gycklare själv.

Om en av dina gycklarpolare eller du och dina homies så mycket som rör vid en tjej bör ni givetvis straffas.
Citera
2016-07-24, 23:05
Medlem
Typiskt Sverige idag. Det är jätteviktigt att diskutera en sådan här händelse och förstora upp den så alla PK idioter blir nöjda och glada. Riktiga övergrepp och våldtäkter som
sker flera gånger om dagen undviker PK eliten å det grövsta...
Undrar varför....
Citera
2016-07-24, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte säga detsamma -- att du försvarar övergrepp på kvinnor är inte oväntat alls.

Citat:

Nej, det är inte teater och rollspel när man tillfångatar och sexuellt ofredar människor utan deras medgivande -- det heter övergrepp.

Precis som det är övergrepp när dina brushor på stan tränger sig på kvinnor och ofredar dem..
Citera
2016-07-24, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Typiskt Sverige idag. Det är jätteviktigt att diskutera en sådan här händelse och förstora upp den så alla PK idioter blir nöjda och glada. Riktiga övergrepp och våldtäkter som
sker flera gånger om dagen undviker PK eliten å det grövsta...
Undrar varför....
Ja, det är jätteviktigt att ta upp övergrepp - tydligen dessutom frekvent förekommande - på andra människor.

Vill du leva i ett samhälle där sånt här är acceptabelt så har du hela MENA området att välja på .. Egypten är väl rätt beryktat för det .. och duger inte det, så prova Indien eller Pakistan.
Citera
2016-07-24, 23:36
Medlem
raviolos avatar
Citat:

Jag tror att alla är överens om att det finns värre saker att utsättas för. Jag tror också att alla är helt överens om att man kan spela träl i lajv och rollspel utan att någon för den delen far illa ut eller blir kränkt.

Det ena utesluter dock inte det andra. Männen är klädda som låtsasvikingar men om den de vill "leka" med säger nej så är det inte längre en lek utan en kränkning av den personliga friheten.
Knäckfrågan är om det är ok att kasta in någon i en lek som inte vill vara med i leken. Kvinnan har uppfattat det här som mycket obehagligt: (http://www.sydsvenskan.se/2016-07-23/om-mitt-nej-inte-racker--hur-ska-jag-kanna-mig-saker-som-kvinna) och fler personer som är MYCKET aktiva i lajvvärlden har gått ut och reagerat starkt, även tidigare, mot tillvägagångssättet (http://www.sydsvenskan.se/2016-07-15/kvinnors-trygghet-ar-inte-ett-skamt).
Varför ska man acceptera ett frihetsberövande som man inte vill vara med på? Ett nej är ett nej, oavsett om avsändaren menar det på skoj eller inte. Om jag vill sitta och äta glass i lugn och ro så ska jag få göra det utan att bli indragen i ett spex.

Kan vi vara överens om det resonemanget?

(Nätkastande på fria kvinnor hade förövrigt straffats hårt på medeltiden, men det är en annan diskussion. )
Citera
2016-07-25, 00:23
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att videon som skulle rentvå dem magiskt har försvunnit talar för att teatergruppen har gjort fel och det handlar inte om verklighet och fantasi utan om att man inte kan göra vad som helst med främmande människor utan deras medgivande.
Jag förstod det inte som att någon video försvunnit, men att gruppen inte fått veta vem anmälaren är och därför bara kunnat försöka identifiera videon på anmälaren beskrivning. Någon inspelning som matchar har man däremot inte funnit efter att man kollat igenom alla i spelningar. Är videon borta eller stämmer inte anmälaren historia?
Citera
2016-07-25, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Ja jösses rollspelsidioter som gått över till vikingaspel kan ej skilja verklighet från fantasi

Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Jag förstod det inte som att någon video försvunnit, men att gruppen inte fått veta vem anmälaren är och därför bara kunnat försöka identifiera videon på anmälaren beskrivning. Någon inspelning som matchar har man däremot inte funnit efter att man kollat igenom alla i spelningar. Är videon borta eller stämmer inte anmälaren historia?

Sydsvenskan skriver att de har sett filmen tillsammans med kvinnan.

Och om man tittar på de andra filmerna så är ju kvinnorna på de jag sett överkastade nät och när en plockar bort nätet så tar två tag i varsin arm och drar bakåt och en tredje sätter på halsjärn så att kvinnan är "paketerad" på tio sekunder.

Och Carl Mikael och den facebookanvändare för gruppen säger att de aldrig hört någon högljutt protestera!

Det tror fan det! När den unga kvinnan är paketerad så där på tio sekunder så måste hon ju vara helt ställd över situationen.

Och sen så drar de i väg med henne och blåser i hornet och skriker så skulle hon vara för förskräckt vilket ju är troligt att hon är så kan hon inte få röst nog att överrösta en grupp mäns röster och horn.
Citera
2016-07-25, 01:55
Medlem
Citat:

Så att ett halvt tusen kvinnor helt ovetande på tio 10 sekunder blir "paketerade" med bakbundna händer och halsjärn med koppel är inget problem?

Vad har du för intresse av att detta fortsätter? Du verkar väldigt engagerad i att detta får fortsätta?
Citera
2016-07-25, 01:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
"Vikingatönarna" menar med andra ord att de har något register över alla som de tillfångatagit och antastat eller?

För hur skulle annars hennes identitet hjälpa dem att leta fram rätt film ...

Luktar ju mer som om de skulle uppvakta henne med sina kränkta vrål för att hon hade fräckheten att anmäla deras övergrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in