Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Var cykelmannen släkt-i-släkt eller på riktigt släkt med Eva (vet du vilket?), så måste ju han ha känt till henne i alla fall, men det är konstigt att det på ett ställe jag läst står att cykeln som iakttagits vid väggrenen inte var lik den som "cykelmannen" brukade använda...och på ett annat ställe läst att cykeln visst var lik den som han brukade använda...vet inte vad jag ska tro om det där....och när det gäller "cykelmannen"...undrar jag om han var känd djurplågare på något sätt?? Det är väldigt stor skillnad på s.k. udda människor som är känsliga och snälla och på udda människor som är iskalla och sadistiska...vilken typ var han egentligen?? Det måste ju Evas familj känna till, eftersom han finns i släkten och de måste ha känt honom sedan han var barn, och vet vilka gener han bär på....att göra det som mördaren gjorde...det måste man vara synnerligen mordisk och hänsynslös för att göra!

Vet inte mer om släktskapet än det som postats i tråden, det förekommer inga sådana uppgifter i pressen. I någon artikel står det att mannen hade tillgång till en sådan cykel, i andra artiklar står det att han normalt inte brukade använda en sådan cykel, så vem vet vad som är sant. Tydligen lyckades "Sture" få fram ett alibi för tiden runt 23.00, av en nära bekant, men hur trovärdigt är det?
Om det nu är "Quick-gänget" som utreder det här fallet så finns det väl inget hopp om att sanningen kommer fram.
I tråden framställs Sture av folk som verkar känna honom som en ofarlig kuf, eller bara udda, skulle vara intressant att höra från någon som verkligen känner honom, rimligen vet man väl om en bekant är kapabel till mord och våldtäkt.