Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
350 000 såg inte planen. Ställ inte frågor för påhittade påstående.
Det märkliga var att inte fler såg planen för ett flygplan som har full gas låter öronbedövande, ljudet är extremt högt. Man borde hört planen långt innan de kraschade
Nu ljuger du. Enbart om man lyssnar på Howard Sterns show så beskriver människor hur varenda hustak i bland annat Jersey city, Brooklyn och North Bergen är fyllda av folk som tittade på WTC. En lokal tv-station bad på 1-års dagen människor att skriva in om sina ögonvittnesmål. De fick 125000 mail. ca 75% enligt tv kanalen handlade om planen eller planet då de flesta enbart såg det andra planet och hur dessa flög in i tornen.
Det första planet filmades av om jag minns rätt ett Holländskt tv team som gjorde något om brandkåren.
En av mina bästa vänner var på väg till ett möte på Wall Street. När det första planet träffade sätt han i tunnelbanan. Tvingades gå ut och fick mig Wall Street då informationen de fick i tunnelbanan handlade om att litet plan som träffar ett torn.
När andra planer träffade var han en av 2-30000 som var i höjd med Chinatown. Han tror att det var minst 1 miljon som såg det andra planet. Fönster och tak var fyllda av människor. 2011 satt jag på årsdagen i Fairfield CT bland 2 som varit i tornen och 5 andra som sett planen/planet. Man blir ödmjuk när man hör hur en person beskriver synen av ett plan som crashar in i en byggnad.
Hur han springer 3-4 meter för att sen vända sig om för att hämta de papper han höll på att kopiera. Han upptäckte 6 timmar senare hur han fortfarande höll dessa papper som då var täckta av damm och smita och en droppe blod som han inte visste var den kom ifrån. Folk gör konstiga saker i stressade situationer.
De två jobbade i samma torn men på olika företag och olika våningar.
Så 350000 personer är lågt räknat. Troligen det dubbla såg det andra planet. Så sluta ljug. Ta och svara på frågorna istället. Om du har svårt att förstå dem be närmaste 7-åring läsa och förklara den för dig.