2016-07-24, 17:05
Medlem
Valde att lägga detta i privatekonomi då det mer berör privatekonomin än specifika fonder.

Jag försöker få in fondkurser i Excel, funktionen för att hämta data från webben finns (Data > Från webb) men jag hittar ingen sida som är kompatibel med Excel för att läsa in fondkurserna.

Någon som fått det att fungera?
Citera
2016-07-24, 17:08
Medlem
autismus-maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travelix
Valde att lägga detta i privatekonomi då det mer berör privatekonomin än specifika fonder.

Jag försöker få in fondkurser i Excel, funktionen för att hämta data från webben finns (Data > Från webb) men jag hittar ingen sida som är kompatibel med Excel för att läsa in fondkurserna.

Någon som fått det att fungera?
.csv brukar ju fungera att importera. Fungerar inte det?
Citera
2016-07-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
.csv brukar ju fungera att importera. Fungerar inte det?

Inte tänkt så, kan ju vara ett alternativ. Var finns det med samtliga fonder? Pensionsmyndigheten har ju inte alla fonder tex men bra exportmöjligheter. Lite onödigt att läsa in alla fonder som finns när endast 10 behövs, men det kanske går att rensa listan efter inläsning via ett makro/script?
Citera
2016-07-24, 19:04
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travelix
Inte tänkt så, kan ju vara ett alternativ. Var finns det med samtliga fonder? Pensionsmyndigheten har ju inte alla fonder tex men bra exportmöjligheter. Lite onödigt att läsa in alla fonder som finns när endast 10 behövs, men det kanske går att rensa listan efter inläsning via ett makro/script?

Om det inte är en enormt lång lista med fonder och kurser för en lång tid så kommer det gå snabbt att öppna csv-filen och då kan du helt enkelt radera de rader och/eller kolumner som inte är intressanta och sedan spara det som du vill titta på. Jag känner inte till något sätt att filtrera bort rader eller kolumner innan man öppnar filen.
Citera
2017-05-19, 11:18
Medlem
Följdfråga på det här; en lista som nämnts skulle ge nuläget för samtliga fonder. Finns det någon möjlighet att plocka fram fondhistorik för en specifik fond också?
Citera
2017-05-19, 11:44
Medlem
(FB) Tråden om strategier för fonder

TS har skapat en kod för att hämta diverse data för valfri fond, aktie eller ETF. Vet ej om certifikat fungerar. Vet dock inte om du gillar upplägget eller om det ens fungerar för ditt ändamål.

Se post #56 för instruktioner och #121 för senaste versionen.
Citera
2017-05-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
(FB) Tråden om strategier för fonder

TS har skapat en kod för att hämta diverse data för valfri fond, aktie eller ETF. Vet ej om certifikat fungerar. Vet dock inte om du gillar upplägget eller om det ens fungerar för ditt ändamål.

Se post #56 för instruktioner och #121 för senaste versionen.

d'oh
Tyckte jag läst tråden noggrant tidigare också, men tydligen inte!
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in