Citat:
Ursprungligen postat av
vigillarfitta
Tack, nu kan du bemöta mitt inlägg där jag menar att detta inte är ett mansproblem.
Jadå jag håller fullständigt med dig!
Har läst flera kvinnors försvar för dessa och de säger att de sett dem i aktion och de gillar dem.
Vad gäller de vikingakvinnor som deltagit i hanteringen av slavarna så ser de ut vara kåta också. Kvinnor brukar ju oftare njuta av att vara vittne till våld eller sexuellt våld än att själv utföra handlingarna. Så det är naturligtvis underliggande där med.
Slavägarna säger att de berättar vad som händer. I presens alltså. Har läst det på fler ställen men jag minns inte riktigt var så nu blir det inga fler länkar! Och det ger ju inte någon möjlighet att ta ställning till att delta i showen. De säger också att det hela bygger på överraskning och det är det ju bara för offret.
Självklart går offren inte ut sen och talar om hur de upplevt något skamfyllt och otäckt så jag förstår inte slavtagarna som menar att allt har alltid varit okej för inget offer har sagt något till dem om det. Man skulle ju vara så äcklad att man inte vill prata med dem.
Men det är fult att göra det till att det har med män att göra och inte ta in eller låtsas om att inte kvinnor dels har deltagit dels hejat på dem och tyckt att det är hemskt att de blir kritiserade.