2016-07-25, 13:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
De begår faktiskt övergrepp. Att kasta ett stort nät över en ung flicka och sen finner hon sig med händerna bakbundna på ryggen och har ett halsjärn runt halsen och i den en kedja som någon börjar dra runt henne med medan de skriker och blåser i horn så hennes röst inte skulle höras så värst mycket.

De säger att det är så det går till och att de gjort det på ett halvt tusen kvinnor nu!

Äh, du är tokig och övertolkar allt och man kan bara undra över vad du har för diagnos.

Se istället vikingaspelen för vad dom är (något rätt så oförargligt) och överreagera inte.
Citera
2016-07-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Säg gärna till när detta hänt ute på random plats, där det inte pågår en interaktiv teater/larv. Då stöttar jag dig, det lovar jag. Men att du jämför detta spex med skarpa övergrepp av nyanlända får mig att vilja kräkas på dig.

De här männen var besökare på museet precis som kvinnan var.

Så om du går på ICA så är du beredd att en grupp män bakbinder dig på tio sekunder och sätter en järnring runt halsen på dig och börjar dra runt dig kring butikshyllorna? Och sen skrattar du när du släpps lös efter tio minuter och tycker det där var ett roligt spex.

Är du helt allvarlig över att du vill att kunder på ICA ska få göra det mot andra kunder?
Citera
2016-07-25, 14:07
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
De här männen var besökare på museet precis som kvinnan var.

Så om du går på ICA så är du beredd att en grupp män bakbinder dig på tio sekunder och sätter en järnring runt halsen på dig och börjar dra runt dig kring butikshyllorna? Och sen skrattar du när du släpps lös efter tio minuter och tycker det där var ett roligt spex.

Är du helt allvarlig över att du vill att kunder på ICA ska få göra det mot andra kunder?

Återigen så hände detta på en vikingamarknad, där denna grupp var välkomna att utföra sitt spex, det hände inte på ICA, inte på väg till jobbet, inte längs nån trottoar en mörk kväll etc. Det är en jävla skillnad!

Säg till när du läser att detta hänt utanför vikingamarknader eller andra vikingaevenemang.
Citera
2016-07-25, 14:22
Medlem
Citat:
Säg gärna till när detta hänt ute på random plats, där det inte pågår en interaktiv teater/larv. Då stöttar jag dig, det lovar jag. Men att du jämför detta spex med skarpa övergrepp av nyanlända får mig att vilja kräkas på dig.

Den här gruppen män var alltså besökare. Det fanns absolut INGEN information att få att det fanns slavjägare som tänkte kasta nät över en av de smala unga tjejerna som besökte museet.

Men du menar att unga tjejer måste ringa till museer först för att höra om det kanske finns storvuxna män som tänker kasta stora fångstnät över dem bakifrån? Och samarbeta i grupp för att bakbinda henne samtidigt som en annan trär på ring runt halsen medan nätet fortfarande ligger över hennes huvud?

Skäms du inte?
Citera
2016-07-25, 14:33
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Men varför svarar då inte på frågan?

Är du själv bekväm med att gå och handla lite loj på lördagsmorgonen och få ett nät kastat över dig och bakbindas och få ett halsjärn på tio sekunder och de drar runt dig och skriker om hur tjock du är och hur bra du kan värma upp andras sängar och dammsuga bara för att en ICA-handlare har gett dem tillstånd?

Försöka svara på om du vill det?

Nej jag tycker inte att det skulle vara okej, hade jag däremot varit på medeltida eller vikingaevenemang och det hade hänt så hade i alla fall jag fattat att det va ett spex.

Jag vet inte om det är så vanligt att besökare på Ica klär ut sig till butikspersonal och fångar andra besökare, men man kanske inte skriver om det lika mycket? Din jämförelse är bara löjlig.
Citera
2016-07-25, 14:36
Medlem
raviolos avatar
Skillnaden mellan en matbutik och en vikingamarknad är väl att om en grupp män kommer fram till mig och frågar om jag vill agera slav i ett skådespel så hade jag i matbutiken reagerat mycket skeptiskt och på vikingamarknaden förstått vad poängen var.

Nu har den här händelsen skett på en vikingamarknad och vad männen borde ha gjort för att slippa denna diskussion är att gå fram och fråga individer istället för att "fånga in" personer med nät. Det kan ju inte vara så svårt att gå fram till en kvinna och FÖRST fråga om hon vill vara med och förklara vad det går ut på, och SEDAN sätta halsring på henne och bakbinda henne. Då blir ingen överrumplad och alla kan samtycka till att vara med utan några problem.

Jag tror att de som gör jämförelsen med vad som hänt på diverse festivaler i sommar pekar på just samtycket - på samma sätt som den här kvinnan inte har samtyckt till att bli såld som slav i ett skådespel så har festivalbesökare inte samtyckt till tafsande. Om man inte vill vara med som slav i ett skådespel och inte tycker att det är en rolig lek så kan det förstås kännas väldigt förnedrande att paraderas runt och få sin kropp kommenterad.
Sedan kan man förstås diskutera grader av kränkning osv men där har vi domstolar som kan göra en bedömning om vad som är värre än det andra.
Citera
2016-07-25, 14:53
Medlem
Citat:
Nej jag tycker inte att det skulle vara okej, hade jag däremot varit på medeltida eller vikingaevenemang och det hade hänt så hade i alla fall jag fattat att det va ett spex.

Jag vet inte om det är så vanligt att besökare på Ica klär ut sig till butikspersonal och fångar andra besökare, men man kanske inte skriver om det lika mycket? Din jämförelse är bara löjlig.

Vadå? Vadå ett spex? Kan du förklara vad du menar med att säga att du hade fattat att det var ett spex?

Vad har det med den här gruppen män och den anmälande kvinnan att göra?
Citera
2016-07-25, 15:08
Medlem
Citat:
Den här gruppen män var alltså besökare. Det fanns absolut INGEN information att få att det fanns slavjägare som tänkte kasta nät över en av de smala unga tjejerna som besökte museet.

Men du menar att unga tjejer måste ringa till museer först för att höra om det kanske finns storvuxna män som tänker kasta stora fångstnät över dem bakifrån? Och samarbeta i grupp för att bakbinda henne samtidigt som en annan trär på ring runt halsen medan nätet fortfarande ligger över hennes huvud?

Skäms du inte?

Varför påstår du saker som är rena lögner? Dessa gubbar har varit en del av foteviken i flera år och kört sin skit med ledningens goda minne. Ditt jävla dravel syftar väl bara till att se till att ledningen undkommer kritik i denna otrevliga affär.

Sen att du konstant jämför detta påstådda (tills vi får en dom) övergrepp med mord och våldtäkt är bara att spotta på personer som drabbats av dessa hemskheter.

Så skämskortet skall du nog ligga djävligt lågt med.
Citera
2016-07-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnubbo
Varför påstår du saker som är rena lögner? Dessa gubbar har varit en del av foteviken i flera år och kört sin skit med ledningens goda minne. Ditt jävla dravel syftar väl bara till att se till att ledningen undkommer kritik i denna otrevliga affär.

Sen att du konstant jämför detta påstådda (tills vi får en dom) övergrepp med mord och våldtäkt är bara att spotta på personer som drabbats av dessa hemskheter.

Men massor av filmerna visar just att det är så det gått till. De tar faktiskt i många filmer bara tio sekunder från de kastar nätet över någon bakifrån som stelnar till och blir lättat när en av männen försöker ta bort det. Två män tar varsin arm på henne och drar dem bakåt och knyter dem och en tredje sätter på halsjärnet och då är nätet ofta kvar över dem.

Det har aldrig stått i något program att denna grupp ska agera på marknaden. De har alltid varit besökare när det gjort sitt "spex"!

Konstant jämför med mord och våldtäkt? Nja haha jag har frågat någon vilka brott de anser är okej för att man "spexar" eller "lajvar" och uppenbarligen anser många att en grupp män kan få knyta ihop en flicka på det här viset på tio sekunder och att det är jätteroligt!

Fotevikens ledning skiter väl jag i. Det här handlar om en besökare på ett Friluftsmuseum som har anmält en grupp av män som också var besökare på Museet för ofredande.

Och när man hört Carl Mikael som verkar dummare än tåget uppriktigt sagt att han inte anser att de någonsin gjort något mot någons vilja men man samtidigt hittar massor med filmer på nätet när man både hör och ser att flickorna protesterar och fysiskt försöker komma loss så kan man ju bara tänka sig vad de gjorde mot den besökare på museet som anmälde.

Det drar dock totalt löje över Foteviken när Carl Mikael skriver på internet att alla kvinnor på Foteviken uppskattar vad de gjort. Antagligen är ingen på Foteviken riktigt klok!

En av vikingkvinnorna med blont hår var ju och förnedrade en av besökarna som varit bunden genom att leda henne ifrån männen fortfarande bakbunden och fråga om hon kunde värma hennes mans säng. Måste ju vara något i vattnet!
Citera
2016-07-25, 15:23
Medlem
Citat:

Det har inte funnits någon information om att man ska bakbindas hastigt och lustigt och få någon att skrika ut saker om ens kropp och att man ska dras runt som en fåne när man besöker Foteviken. Är det någon slags uppsamlingsläger för allmänt missanpassade fårskallar det där?
Citera
2016-07-25, 15:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Interaktiv teater?

Var framgår det att vikingaeventet skulle vara det?

Som de själva säger - de finns inte med i programmet, så varför skulle en besökare behöva räkna med att bli infångad, sexuellt ofredad och kränkt?

Ja, att begå övergrepp på andra är jämförbart alldeles oavsett etnicitet på galningarna faktiskt.
Citera
2016-07-25, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Fast Fotevikens ledning kan ju inte samtycka åt okända kvinnor i publiken. Det är ju inte ledningen som fångats in, förnedrats och sålts ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in