2016-07-16, 19:49
Medlem
H.Bensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Högst troligt att de behöver mer näring.

Vad rekomenderar du för näring?

kör du aska några veckor innan skörd?
Citera
2016-07-16, 20:03
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Vad rekomenderar du för näring?

kör du aska några veckor innan skörd?

Om de visar brister så vill de ha käk fort och då är biobact tomat bra. Förebyggande inför nästa år är att ladda bädden med aska K/hönsskit N/benmjöl P.
Aska och skit ska inte på samtidigt. Med någon/några veckor kvar till skörd så är det tveksamt om plantan hinner tillgodogöra sig askan. Kanske går lite snabbare om du häller askan i vatten och vattnar ut det.
Citera
2016-07-19, 19:03
Medlem
H.Bensons avatar
Har gett damerna lite Top Grow, hoppas det blir bättre. Gula löven har spridit sig till mitten av plantorna några löven har dött. Ska man överdosera? Det stod att man skulle vattna med 2 veckors mellanrum med medlet i. Ska man köra en veckas mellanrum istället tills de piggnar till?
Citera
2016-07-20, 12:31
Medlem
Guys! Hur transporterar ni era plantor när de skördats? Jag är redan framme där (!!), mina autos ska plockas idag, och har tänkt fråga detta tidigare, men glömt..
Citera
2016-07-20, 16:42
Medlem
Saftgroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Guys! Hur transporterar ni era plantor när de skördats? Jag är redan framme där (!!), mina autos ska plockas idag, och har tänkt fråga detta tidigare, men glömt..

Om du inte ska spara trimmet, hade jag bara hivat ner budsen i ett par återvinningspåsar av papper och sen ner med dem i en rygga eller icakasse.

När jag tänker efter oavsett att behålla trim eller inte, hade jag grovgallrat på plats och burit hem allt i en stor ryggsäck.

På med vandringsskor och sekatör och just do it
Släng upp bilder på skörden sen vetja!
Citera
2016-07-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftgrogg
Om du inte ska spara trimmet, hade jag bara hivat ner budsen i ett par återvinningspåsar av papper och sen ner med dem i en rygga eller icakasse.

När jag tänker efter oavsett att behålla trim eller inte, hade jag grovgallrat på plats och burit hem allt i en stor ryggsäck.

På med vandringsskor och sekatör och just do it
Släng upp bilder på skörden sen vetja!
Men tappar man inte massor av trichomer och potenta cannabinoider då?? Det var lite det jag tänkte, annars var typ det min plan:P

Ganska liten skörd dock, har odlat med gom (hög Cbd auto), och de flesta plantorna hittade aldrig upp, av någon anledning.
Kommer väl sitta med ca 70-100g att göra olja på dock, och testade lite igår; potent!
Citera
2016-07-22, 23:07
Medlem
snus-spyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Men tappar man inte massor av trichomer och potenta cannabinoider då?? Det var lite det jag tänkte, annars var typ det min plan:P

Ganska liten skörd dock, har odlat med gom (hög Cbd auto), och de flesta plantorna hittade aldrig upp, av någon anledning.
Kommer väl sitta med ca 70-100g att göra olja på dock, och testade lite igår; potent!

Lägg de i en återvinningspåse löst, och sätt inte ner den i någon ica kasse eller ryggsäck, det skulle se mer mystiskt ut, men om du inte vill riskera att förlora något så blir det nog inte bättre än så. Jag tror inte ens du skulle förlora något märkvärdigt om du gör som han andra sa i tråden.
Citera
2016-07-23, 19:23
Medlem
exades avatar
Förstörs bladtrim/småbuds av att bara ligga i några veckor innan man gör hasch eller är det lugnt? tänkte om thc försvann på något sätt? det ligger svalt och mörkt i en väska.
Citera
2016-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Förstörs bladtrim/småbuds av att bara ligga i några veckor innan man gör hasch eller är det lugnt? tänkte om thc försvann på något sätt? det ligger svalt och mörkt i en väska.

THCt är det ingen fara med , mögel däremot, om det inte är riktigt tort såklart.
Mögelsporer vill du inte ha ner i lungorna.

Enda säkra sättet, som jag vet, att få bort mögel är typ 99.9% ISO eller BHO.
Senast redigerad av Slavik 2016-07-23 kl. 20:53.
Citera
2016-07-23, 21:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade

Småbuds och bladtrimm är väldigt sällan värt besväret att förädla. Krävs rätt stora mängder (STOORA MÄNGDER) för att det ska vara någon ide.
Är det torrt så är det precis som folk säger ingen fara att stasha det ett tag.

Själv slänger jag skit för det är just skit och lägger tid på vettigare grejer.
Citera
2016-07-23, 23:42
Medlem
snus-spyans avatar
Jag var och kollade till mina plantor idag, de som var i krukor som står bland vass såg ok ut, lite klena men ok, förutom den större som har utvecklat blommor som är tjockare än min första skörd när det var färdigt, trotts att i princip alla håren vita (ja, det är inte så stor betydelse utomhus men ändå). En bekymrande sak är att när jag rörde runt i det översta jordlagret så var det extremt många insekter som hoppade runt i alla tre krukor, Plantorna såg inte bekymrade ut, men är det någon fara? det är inte fungus knats kan jag tillägga.

På mitt andra ställe så hade de två växterna i krukor växt fint, förutom en som hade blivit lite äten av någon snigel, de vattnade jag också med biobact tomat gödsel. Men alla plantorna som var i marken var borta, puff! alla tre växter redan fanns var borta, och något från fröna såg jag inte, det kom säkert upp något, men min gissning är att sniglar ätit allt, jag skulle lagt dit äggskal...
Senast redigerad av snus-spyan 2016-07-23 kl. 23:46.
Citera
2016-07-24, 11:49
Medlem
H.Bensons avatar
Här är lite bilder jag tog idag. Bilderna får tala för sig själva. Fortfarande gula/döda blad.

vad säger ni?
http://imgur.com/a/5xslc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in