2016-07-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Benson
Här är lite bilder jag tog idag. Bilderna får tala för sig själva. Fortfarande gula/döda blad.

vad säger ni?
http://imgur.com/a/5xslc

ta bort dom döda bruna löven annars kan dom lägga sig över buds så blir det mögel. annars ser det bra ut. ingen idé att oroa sig över dom gula bladen.
Citera
2016-07-24, 13:21
Medlem
pankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Småbuds och bladtrimm är väldigt sällan värt besväret att förädla. Krävs rätt stora mängder (STOORA MÄNGDER) för att det ska vara någon ide.
Är det torrt så är det precis som folk säger ingen fara att stasha det ett tag.

Själv slänger jag skit för det är just skit och lägger tid på vettigare grejer.
"vettigare grejer" är subjektivt tyckande, människor har olika erfarenheter och referenser.

om du har trim och småbuds som du inte vill slänga, för att du vet att det finns snask i dom och du har plöjt ned tid och energi i att odla, torka etc. så är det, enligt min mening, väl värt några timmar av ditt liv att kika in alternativ som ice-hash eller att göra ett thc-berikat smör.

finns billiga "ice-påsar" på ebay

http://www.ebay.com/itm/5-1-Gallon-Bubble-Hash-Bags-Ice-Herb-Extractor-Filtration-Kit-Press-Mesh-Screen-/141565305680?var=&hash=item20f5f32350:m:miCe5hm5Ol Wybp3v8FMFEJg

fixa kolsyreis och en uppsättning av dessa påsar så har du eget hasch på mindre än en timma.
https://www.youtube.com/watch?v=d5XoNdlezeI

växtdelar som blir kvar efter torrisextraheringen är inte helt tomma på knark. köp lite lämpligt matfett och gör knark-smör. funkar hur bra som helst.

du behöver inte "STOORA MÄNGDER" för att du ska få till en femma av riktigt fint premium-röka samt några portioner av äckligt smör som du blir skönt stukad av.

svårt att få tag i torr-is? you are welcome https://www.youtube.com/watch?v=tLNHDxd6nDc

Citera
2016-07-24, 13:40
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
"vettigare grejer" är subjektivt tyckande, människor har olika erfarenheter och referenser.

om du har trim och småbuds som du inte vill slänga, för att du vet att det finns snask i dom och du har plöjt ned tid och energi i att odla, torka etc. så är det, enligt min mening, väl värt några timmar av ditt liv att kika in alternativ som ice-hash eller att göra ett thc-berikat smör.

finns billiga "ice-påsar" på ebay

http://www.ebay.com/itm/5-1-Gallon-Bubble-Hash-Bags-Ice-Herb-Extractor-Filtration-Kit-Press-Mesh-Screen-/141565305680?var=&hash=item20f5f32350:m:miCe5hm5Ol Wybp3v8FMFEJg

fixa kolsyreis och en uppsättning av dessa påsar så har du eget hasch på mindre än en timma.
https://www.youtube.com/watch?v=d5XoNdlezeI

växtdelar som blir kvar efter torrisextraheringen är inte helt tomma på knark. köp lite lämpligt matfett och gör knark-smör. funkar hur bra som helst.

du behöver inte "STOORA MÄNGDER" för att du ska få till en femma av riktigt fint premium-röka samt några portioner av äckligt smör som du blir skönt stukad av.

svårt att få tag i torr-is? you are welcome https://www.youtube.com/watch?v=tLNHDxd6nDc

Smaken är som baken. Bättre att sätta så det räcker än att hålla på med den där skiten imo.
Har testat torrsikt, drakhasch, bho, smör, olivolja och ishasch och
i min mening behövs stora mängder för att rättfärdiga jobbet/pengarna/tiden (så äger jag heller inga mysbyxor med knän på).

Den i särklass smidigaste varianten om man nu vill förädla cb är enligt mig canna infused olive oil. Det är i stort sett bara noobs (varför kan man fråga sig) som försöker trixa med trimm från tre autos. Släng skiten och sätt mer till nästa år.
Att samla på en massa bös hemma är att göra jobbet lätt för polisen om de skulle dyka upp. En säck bladtrimm visar med all önskvärd tydlighet att det pågått ett tag och det kommer de basera sin uppskattning av din tillverkning efter.
Så nej för ett par ute autos är det inte värt jobbet att trixa med trimm. Klipper du mkt och gör det för cash så finns det en poäng men även som sagt en risk.

Edit: varför i hela friden skulle man äta något som är äckligt. Det är bara folk som planerat dåligt som behöver stå ut med dåliga/meckiga grejer och det är rätt åt dom.
Senast redigerad av 10L 2016-07-24 kl. 13:44.
Citera
2016-07-24, 15:12
Medlem
pankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Smaken är som baken. Bättre att sätta så det räcker än att hålla på med den där skiten imo.
Har testat torrsikt, drakhasch, bho, smör, olivolja och ishasch och
i min mening behövs stora mängder för att rättfärdiga jobbet/pengarna/tiden (så äger jag heller inga mysbyxor med knän på).

Den i särklass smidigaste varianten om man nu vill förädla cb är enligt mig canna infused olive oil. Det är i stort sett bara noobs (varför kan man fråga sig) som försöker trixa med trimm från tre autos. Släng skiten och sätt mer till nästa år.
Att samla på en massa bös hemma är att göra jobbet lätt för polisen om de skulle dyka upp. En säck bladtrimm visar med all önskvärd tydlighet att det pågått ett tag och det kommer de basera sin uppskattning av din tillverkning efter.
Så nej för ett par ute autos är det inte värt jobbet att trixa med trimm. Klipper du mkt och gör det för cash så finns det en poäng men även som sagt en risk.

Edit: varför i hela friden skulle man äta något som är äckligt. Det är bara folk som planerat dåligt som behöver stå ut med dåliga/meckiga grejer och det är rätt åt dom.

jag stödjer helt klart att lägga ned en stor dos energi på sin odling, resultat efter insats. alla har dock varit nubs någon gång. lättare att våga och pröva skit om man inte börjar storskaligt, 3-10 autos som första utomhusodling tycker jag är en lagom mängd. jag lärde mig heaps av mina första försök och jag lär mig lite nya grejor för varje säsong.

jag uppmuntrar alla att göra det bästa av det dom har. personligen jag tycker att några gram keef i pipan är värt extra arbetet och tiden. det är schysst att ha lyxen att "krydda" till spliffen lite.

canna infused olive oil har jag inte testat att göra, vad är fördelarna att göra olja gentemot smör?

att äta något äckligt: jag tillhör dom som ogillar smaken och lukten av cannabis, det handlar bara var på skalan av hur mycket det cannabis det smakar. oavsett hur än det blivit tillreds eller hur det förtärs så har det hittills alltid smakat cannabis, jag har dock inte ätit några tex. kakor bakade av redigt erfarna rävar.

vilka strains av auto skulle du rekommendera? bra balans mellan kvalitet och kvantitet. vilken strain har du haft bäst tur med?
Citera
2016-07-24, 16:29
Medlem
H.Bensons avatar
Annars kan man ju bara slänga ner både trim och stems rakt ner i vodka.
Citera
2016-07-24, 16:43
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panky
jag stödjer helt klart att lägga ned en stor dos energi på sin odling, resultat efter insats. alla har dock varit nubs någon gång. lättare att våga och pröva skit om man inte börjar storskaligt, 3-10 autos som första utomhusodling tycker jag är en lagom mängd. jag lärde mig heaps av mina första försök och jag lär mig lite nya grejor för varje säsong.

jag uppmuntrar alla att göra det bästa av det dom har. personligen jag tycker att några gram keef i pipan är värt extra arbetet och tiden. det är schysst att ha lyxen att "krydda" till spliffen lite.

canna infused olive oil har jag inte testat att göra, vad är fördelarna att göra olja gentemot smör?

att äta något äckligt: jag tillhör dom som ogillar smaken och lukten av cannabis, det handlar bara var på skalan av hur mycket det cannabis det smakar. oavsett hur än det blivit tillreds eller hur det förtärs så har det hittills alltid smakat cannabis, jag har dock inte ätit några tex. kakor bakade av redigt erfarna rävar.

vilka strains av auto skulle du rekommendera? bra balans mellan kvalitet och kvantitet. vilken strain har du haft bäst tur med?

Olja är smidigt att dosera och står sig länge. Torka torrt som fan och "grinda" genom en stor sil. Lägg i pyrex och täck med olivolja och in i ugnen på 100c ett par h. Sila så är det klart. Väldigt lite jobb och en fin produkt. Brukar bli olja av allt utegräs.

Jag kör bara egna hacks eller forum genetik (och det är inte för att vara fräck /fancy eller dyl utan för att det är kul). Så jag har inte på många år kört grejer som går att köpa. Mest skörd gav helt klart en HD sog med en Finola x DR. Men ja dom går ju inte få tag på så det spelar mindre roll.

I år kör jag en UK cheese x Danish gold / 12.5% Finola auto. Ser riktigt nice ut men är ett cluster fuck genetiskt.
Citera
2016-07-25, 16:47
Medlem
Theodorass avatar
Nått jävla skit äter upp mina plantor kanske bladlöss vad kan jag göra såpa vatten och spreya nån som vet ?
Citera
2016-07-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theodoras
Nått jävla skit äter upp mina plantor kanske bladlöss vad kan jag göra såpa vatten och spreya nån som vet ?

Ta en motorsåg och gör mjöl av allt!!!11one!!

Herregud... Du kan åtminstone ta en bild. Detta är för övrigt fel tråd. Kolla plantakuten-tråden eller lär dig googla FFS. Luktar p12 och supernoob.

Study --> Wisdom --> Healthy plants
Citera
2016-07-26, 22:47
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Ta en motorsåg och gör mjöl av allt!!!11one!!

Herregud... Du kan åtminstone ta en bild. Detta är för övrigt fel tråd. Kolla plantakuten-tråden eller lär dig googla FFS. Luktar p12 och supernoob.

Study --> Wisdom --> Healthy plants

Ta det lite lugnt nu. Det är väll helt okej att någon har frågor gällande sina plantor utomhus, i just utomhusodlings-tråden. Ontopic: Jag skulle sätta mina pesetas på sniglar och då är det koppartråd runt stammen eller snigelgift som jag skulle rekommendera. En bild skulle dock hjälpa för att säkerställa vad det handlar om
Citera
2016-07-27, 09:04
Medlem
Hej, en snabb fråga..
Om mina damer precis börjat blomma, finns det chans att dom hinner bli färdig?
MVH
Citera
2016-07-27, 09:15
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rerolp
Hej, en snabb fråga..
Om mina damer precis börjat blomma, finns det chans att dom hinner bli färdig?
MVH

Beror på vart du bor/hur bra spot du har och hur sensommaren/hösten blir.
Så ja det finns en god chans till skörd efter några frostnätter.
Citera
2016-07-27, 13:06
Medlem
H.Bensons avatar
Åh, kan knappt hålla mig!

kan man ta av en liten bud och snabbtorka för att prova?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in