2016-07-23, 18:18
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
Helt korrekt. Det som inte bygger på Europas värdegrunder, ska inte finnas här heller.

Europas värdegrunder? Intressant att det finns sådana huggna i sten över tid och som är grmensamma för Albanien, Ryssland, Italien, Grekland, Ungern och Danmark. Det visste jag inte.
Citera
2016-07-23, 18:20
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Här är en bild på balkongmannen:

http://gazetablic.com/wp-content/uploads/2016/07/Unbenannt-1.png
Tack för den! Då fattar jag att dialogen med iraniern gick.som det gjorde..han har nog sett både det ena som det andra från den balkongen..
Citera
2016-07-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakistokrati
Inte jag heller och det är såklart inte så konstigt att vi inte gjort.

Var har du fått uppgiften 20+ skott ifrån?

Utanför Donken avlossades just 17 skott. Källa? Mig själv. Räknade

Nja hörde fler men tappade räkning vid ca 20, enlig tuppgift ska polisen hittat 300 "skott"
källa får ni hitta själv
Senast redigerad av Gimbal 2016-07-23 kl. 18:24.
Citera
2016-07-23, 18:23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbal
Nja hörde fler men tappade räkning vid ca 20, enlig tuppgift ska polisen hittat 300 "skott"
källa får ni hitta skälv

De hittade runt 300 patroner i hans väska. Inte 300 patroner som var avfyrade.
Citera
2016-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Läste på Expressen att det stämmer med att han lurat dit sina kompisar om att det var gratis mat på McDonalds. Då ställer jag frågan, sina "vänner" eller är det vänner?

Tror faktiskt att han riktade in sig på vissa speciella grupperingar. Han skapade ändå en facebook profil där han utmärkte sig vara en hyfsat snygg brud, så han kan själv ha tagit kontakt med folk som han hatade. Under en period pratade han sig säkert varm med dom. Till slut så försökte han nog bara håva in dom allihopa med status uppdateringar där den här påhittade / kapade tjej"profilen" ville träffa dom vid den här Mc Donken. Inte alla som går på sånt där men det finns en hel del killar som inte hoppar över chansen att träffa en hyfsat snygg tjej, som kanske lovat mer än bara en hamburgare på Mc Donalds. Sjukt om man tänker på saken.
Citera
2016-07-23, 18:24
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
skööining

lär nog inte rösta grönt...

Nej, här är en intervju med honom:

http://www.welt.de/politik/article157245606/Zeuge-wollte-Amoklaeufer-mit-Bierflasche-stoppen.html

Citat:
Thomas Salbey har inga problem med att hans fullständiga namn kallas. "Jag är inte rädd för detta slödder", säger 57-åriga och leder till balkongen varifrån man har en god uppfattning om parkeringsdäck.

Thomas Salbey, boende och ögonvittne, bombarderade gärningsmannen med förolämpningar.

Salbey är fortfarande arg. "Jag har haft här i går kväll min kväll öl, sedan hörde jag skott och upptäckte sedan denna idiot med pistolen där nere", säger grävmaskinisten. "Jag försökte även att träffa honom med ölflaska, men det är det framför splittrad på överfart till parkeringsplatsen."

Salbey tar ett djupt andetag: "Om jag hade en pistol, skulle jag inte ha kastat flaskan, men samma gett honom en headshot, denna fullständig idiot." "Du är inte mycket ren, jag ringde, du är en skitstövel!" Said Salbey minns: "Nej, han har sedan sagt, jag är en tysk." Då hade mannen lyft sitt vapen "och bam, bam, bam, där jag gick för att täcka."

Den fulla omfattningen av attacken var det inte förrän långt senare. "Det var en psykopat som inte var helt ren, har ännu sett."

Salbey lutad mot balkongräcket och såg poliser tittar på parkeringsdäck för spår. Vad tänker han nu? "Det är alltid värre här, det är redan det tredje världskriget!"

Egentligen kanslern var skulden för händelserna som OEZ. "The Merkel lämnar men var i landet", klagar Salbey ", den alltid bara säger att vi kan göra det, vi kan göra det."

Det faktum att gärningsmannen inte var en flykting, men växte upp i Tyskland och gick i skolan här, kan inte dämpa Salbeys ilska på Merkel idag.
Senast redigerad av DickeFix 2016-07-23 kl. 18:36.
Citera
2016-07-23, 18:25
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
källa får ni hitta skälv

Lugnt med 300. Hade jag koll på.

När jag räknade dem så tappade jag koll vid 8-9 skott. Därför laddade jag ner klippet och spelade upp det i 10% hastighet och kom fram till 17 skott

https://www.youtube.com/watch?v=KUkJHdP0XMU
Magasin/trumma med 50 rundor till en Glock
Edit:
Nästa klipp som rullade. 100 rundor
https://www.youtube.com/watch?v=5jrHOI5x5mU
Citera
2016-07-23, 18:25
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
För sjuttioelfte gången, med risk för varning från moderatorer: iranier är perser, INTE araber. Därmed inte sagt att man kan hitta skräp bland dessa korankramare.

Get it någon gång, för fan! Iranier är INTE ARABER, de är perser och talar persiska. Ett språk som är MER närbesläktat med svenska än med arabiska! Tillhör samma språkträd! Inte som arabiska alltså som har NOLL gemensamt med persiska.

Även om persiskan råkar vara besläktad med svenska och inte alls med arabiska, har araber och perser ungefär samma kultur. Precis som svennar har ungefär samma kultur som finnar, samer eller ester, trots att svenskan är besläktad med persiska men inte alls med finska, samiska och estniska.
Citera
2016-07-23, 18:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Han siktade in sig på utlänningar med andra ord och bekrfätar min teori som jag skrev tidigare.
Samma här, jag sa det direkt efter det här med Facebook kontot blev känt. Tre kosovoalbaner, antagligen vänner, säkerligen en av dem som bad de andra kompisarna följa med för att se om de kunde bli bjudna på McD. Så jävla illa alltså, så kallt. Och en av de andra döda var typ etnisk tysk.
Citera
2016-07-23, 18:33
Medlem
Citat:
Har aldrig hört talas om en Glock17 som kan avfyra 20 skott+ i följd....
Varför skulle inte det gå?

33, 50 och 100-skottmagasin finns, och 33-skottsmagasinen är inte helt ovanliga då de som skjuter IPSC Open (inte så jättemånga som skjuter Glock Open dock) kan använda sådana då 33 skott just de matchar maxlängden på i den grenen tillåtna magasin.

http://www.betaco.com/cmag_product_details.asp?product=25
Citera
2016-07-23, 18:33
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Även om persiskan råkar vara besläktad med svenska och inte alls med arabiska, har araber och perser ungefär samma kultur. Precis som svennar har ungefär samma kultur som finnar, samer eller ester, trots att svenskan är besläktad med persiska men inte alls med finska, samiska och estniska.
Och där kom finnen som vill leka vit/europé. GM/iraniern verkar vara född i Bayern och kulturellt någorlunda integrerad där. Lyfter min tidigare hypotes om att han var mobbad och hade någon form av autism. F ö tycker en del att "svennar" är nedsättande begrepp (inte jag).
Citera
2016-07-23, 18:34
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur då genetiskt betingad? Tim Kretschmer som dödade nio elever och tre lärare i skolmassakern i Winnenden hade en genuppsättning som var väldigt lik din och min (jag gissar att du som jag är etnisk svensk och han var etnisk tysk). Han var en enstöring, utstött och kände sig allmänt misslyckad och mobbad precis som varit fallet i massvis med skolskjutningar och liknande händelser.

Alltså, sluta svamla!

Nej, mördare är rimligtvis inte något man blir, det är något man är.

Du kan påstå att vem som helst kan ta upp ett gevär och råka trycka av. Visst, det blir dråp om det var en olycka. Men en äkta mördare är en som vill begå mord, vilket den här individen tydligt har visat.

Det är skillnad på död och död.

Genuppsättningen är extremt likvärdig över alla rasgränser, det är ytterst små defekter eller nedärvda egenskaper som avgör vem som blir vad. Dessutom kan genförändringar mellan biologiska bröder/systrar ge lika stora skillnader. Det krävs någon defekt gen någonstans för att blockera empatin. Det enda andra alternativet är kemisk påverkan ( läs droger och annat ).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in