2016-07-23, 12:07
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag är asmurfist, jag tror inte det finns några smurfar....

Idiot.

Jag kan bevisa att smurfar inte existerar. Kan du bevisa att Gud inte existerar?
Citera
2016-07-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Idiot.

Jag kan bevisa att smurfar inte existerar. Kan du bevisa att Gud inte existerar?
Hur kan du bevisa det?
Citera
2016-07-23, 12:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Idiot.

Jag kan bevisa att smurfar inte existerar.

Citat:
Hur kan du bevisa det?

Anslutar mig till Kiss fråga.
Citera
2016-07-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Spelar egentligen ingen roll vad han har för bevis. Han vet inte vilka smurfar jag tror på. Det är den sorten som inte går att motbevisa.....
Citera
2016-07-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vi står ju fortfarande inför samma frågeställning. Varför finns liv i universum? Varför finns vi människor? Finns det en mening med dig som människa?
Det ateistiska svaret är ganska intetsägande.
Kanske tanken är för stor för dessa strutsmänniskor?

Ateismens svar på frågan "Vilka serverar godast hamburgare, McDonalds eller Burger King" är också ganska intetsägande.
Bara för att du kan formulera en fråga behöver det inte betyda att det finns ett svar eller att svaret är så svart/vitt som frågeställningen antyder.

Att försöka se verkligheten för vad den är och se bortom magi och heliga skrifter är så långt ifrån strutsmentalitet man kan komma.
Citera
2016-07-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Jag med!
Citera
2016-07-23, 12:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Spelar egentligen ingen roll vad han har för bevis. Han vet inte vilka smurfar jag tror på. Det är den sorten som inte går att motbevisa.....
Precis, de som tror på de falsifierbara smurfarna är de som inte tror helhjärtat nog för att kunna tro på de äkta icke-falsifierbara smurfarna.
Citera
2016-07-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Vem har sagt att språket är dualistiskt? Det är mångfassetterat och inte bara dualistiskt. Kan du med ditt trånga dualistiska synsätt inte se det?

Exakt, observera konnotationen som föregår fantasin. Någon är som tidigare varit lugn som filbunke blir rasande arg och skäller ut någon annan med hög röst och sprutande saliv.
Ett lugn berg börjar plötsligt att mullra och spruta ut något ur sin mun = tecken på ilska. Man hittar som förklaring på att berget är levande och har en vilja..
Bra .. Alltså "tecken" ...
Tecknets analogiska grund "förpliktar" något objektivt, varför?
Varför är berget arg? Och vad förpliktar denna tydning?
Citera
2016-07-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
...Normal....
Norm? Har inte normer en analogisk grund?
Citera
2016-07-23, 14:16
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Norm? Har inte normer en analogisk grund?
nej

algoritmer kan ha men inte normer

normer, som t.ex moralistisk religiös norm, är inte analog med mer än "gud" , sätter citationsteken om det för att gud, är där borta.. dit du vill ha referenspunkten. det är inte analogt nej.
Citera
2016-07-23, 16:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Bra .. Alltså "tecken" ...
Tecknets analogiska grund "förpliktar" något objektivt, varför?
Varför är berget arg? Och vad förpliktar denna tydning?

Du inser tydligen inte att det är en felaktig tolkning att tro att berget är argt.
Hade du insett det så hade du inte svamlat på om "varför" berget skulle vara argt och vad denna tolkning skulle "förplikta".

Berget har inga känslor, och att tro att det har det är bara vidskepelse, men sådan vidskepelse är grunden till att det idag fortfarande finns folk som tror på gudar.
Citera
2016-07-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
nej

algoritmer kan ha men inte normer

normer, som t.ex moralistisk religiös norm, är inte analog med mer än "gud" , sätter citationsteken om det för att gud, är där borta.. dit du vill ha referenspunkten. det är inte analogt nej.

Algoritmen fortskrider genom att försöka konstruera en lämplig norm! Medför att algoritmen du pratar om ger upphov till normen genom en process av kontinuitet som kräver en analogisk grund..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in