Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-23, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Jag måste säga att jag läser dina inlägg med största intresse även om jag inte alltid förstår vad du menar men så har jag aldrig följt någon presidentvalskampanj tidigare. Just det här som du säger förstår jag inte då Trumps utspel för att få uppmärksamhet mer känns som något som kommer att ligga honom i fatet om det är ett personligt behov han har.
Om det gynnar honom eller ej, kan man bara spekulera i. Jag invände mig emot, att Trump är impulsiv. Det tror jag inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Men jag antar att du lutar dig mot annat när gör din bedömning av mannen i fråga. Det vore intressant att läsa en sammanfattning av vad du tänker är det bästa han kommer att göra för USA när han blir president för det tror jag han blir?
Jag bryr mig inte så mycket om USA:s inrikespolitik, men Trumps politik är inte extremt. Han kommer att köra vanlig mittenpolitik. Lägre skatt, lägre invandring och carte blanche för polis?
2016-07-23, 13:24
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då får du nog leta vidare för Trump lär absolut inte föra bort någonting från materialismens klor

För det är ju såååå dåligt att Trump är en "materialist". Det är verkligen inte så att materialism och kapitalism är vad som fört oss till det relativt moderna och civiliserade samhälle vi har idag.
2016-07-23, 13:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
För det är ju såååå dåligt att Trump är en "materialist". Det är verkligen inte så att materialism och kapitalism är vad som fört oss till det relativt moderna och civiliserade samhälle vi har idag.

Nja, kapitalismen är blott en del av det som har fört oss till dagens medicinska och teknologiska nivåer, du får inte glömma bort saker som Enhet 371, världskrigen och en rad andra saker som snarare har direkta kopplingar till krig och det militära som i dagsläget antingen är allmän kunskap och/eller allmänt använt.

Sedan så är ren kapitalism inte hälsobart för ett samhälle och det är USA ett ypperligt bevis för med tanke på att företag i dagsläget innehar samma rättigheter som en individ när det kommer till vissa fall och du har hela lobbysystemet som i stort sett har sett till att företag har rätten att rösta och deras röster är värda mer än medborgarnas för att bara nämna några problem.

Megacorporation system är även det ett mardrömdsscenario som kan uppstå om USA fortsätter i den riktning som den har de senaste 40 åren.

Sedan så var det inte jag som sa att Trump skulle råda bot på materialismen och dess problem så det är inte mig du skall kritisera.
2016-07-23, 13:29
Medlem
lampross avatar
Västvärlden idag präglas av kaos och oansvarighet. Med Trump kommer förhoppningsvis en era av ordning och ansvar.
2016-07-23, 13:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Västvärlden idag präglas av kaos och oansvarighet. Med Trump kommer förhoppningsvis en era av ordning och ansvar.

Eller en totalt oförändrad värld som bara fortsätter som den gjorde innan för att Trump är Trump.
2016-07-23, 13:36
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Nja, kapitalismen är blott en del av det som har fört oss till dagens medicinska och teknologiska nivåer, du får inte glömma bort saker som Enhet 371, världskrigen och en rad andra saker som snarare har direkta kopplingar till krig och det militära som i dagsläget antingen är allmän kunskap och/eller allmänt använt.

Sedan så är ren kapitalism inte hälsobart för ett samhälle och det är USA ett ypperligt bevis för med tanke på att företag i dagsläget innehar samma rättigheter som en individ när det kommer till vissa fall och du har hela lobbysystemet som i stort sett har sett till att företag har rätten att rösta och deras röster är värda mer än medborgarnas för att bara nämna några problem.

Megacorporation system är även det ett mardrömdsscenario som kan uppstå om USA fortsätter i den riktning som den har de senaste 40 åren.

Jag håller med dig i ditt första stycke men du verkar sedan sammanlänka kapitalism med korporatism. Kapitalism definieras som det frivilliga utbytet av varor och tjänster - inget mer, inget annat. USA är alltså mycket långt ifrån ett "fritt" kapitalistiskt samhälle. Vem är det som givit de stora företagen deras sjuka legala fördelar om inte staten? Staten är den reella ondskan.
2016-07-23, 13:37
Bannlyst
Trump är världens värsta troll
http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-07-22/trump-would-fund-super-pacs-aimed-at-taking-down-cruz-kasich-iqybu9m1
Citat:
Donald Trump plans to create and fund super-PACs specifically aimed at ending the political careers of Ted Cruz and John Kasich should either run for office again, after both snubbed the Republican nominee during his party's convention this week, a source familiar with Trump’s thinking told Bloomberg Politics on Friday.

Citat:
The source said that despite another former nomination rival Jeb Bush skipping the national convention and refusing to back the Republican nominee, Trump “does not care” about doing the same against Bush because the former Florida governor is already “destroyed.”

Piska och morot på högsta nivån. Fast utan morot.
2016-07-23, 13:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag håller med dig i ditt första stycke men du verkar sedan sammanlänka kapitalism med korporatism. Kapitalism definieras som det frivilliga utbytet av varor och tjänster - inget mer, inget annat. USA är alltså mycket långt ifrån ett "fritt" kapitalistiskt samhälle. Vem är det som givit de stora företagen deras sjuka legala fördelar om inte staten? Staten är den reella ondskan.

100% frihandel utan statlig inblandning är en naiv utopi likt det kommunistiska samhället, kapitalägare kommer alltid att vilja äga så mycket som möjligt då det ligger i den mänskliga naturen att trycka ner alla andra runt den för att kunna göda egot.

Så i en 100% frihandel så skulle företag försöka köpa ut varandra, slå ut varandra eller ingå oheliga allianser för att kunna skapa monopol och därmed kunna sätta sina egna priser.

Så nej, staten är inte ondskan den är där för att förhindra människan från att döda sig själv och skapa ett civiliserat samhälle medan människan i sig är ondskan till sin natur då vi är till naturen egocentriska och våldsamma med ett slutgiltigt mål att se oss själva som gudar.
2016-07-23, 13:48
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
100% frihandel utan statlig inblandning är en naiv utopi likt det kommunistiska samhället, kapitalägare kommer alltid att vilja äga så mycket som möjligt då det ligger i den mänskliga naturen att trycka ner alla andra runt den för att kunna göda egot.

Så i en 100% frihandel så skulle företag försöka köpa ut varandra, slå ut varandra eller ingå oheliga allianser för att kunna skapa monopol och därmed kunna sätta sina egna priser.

Så nej, staten är inte ondskan den är där för att förhindra människan från att döda sig själv och skapa ett civiliserat samhälle medan människan i sig är ondskan till sin natur då vi är till naturen egocentriska och våldsamma med ett slutgiltigt mål att se oss själva som gudar.

Det börjar verkligen bli OT och är säkert meningslöst att diskutera i såhär kort form, men det existerar inga onda monopol eller karteller på den fria marknaden därför att det helt enkelt är dåligt för business att försöka etablera något liknande. Om jag som ledande producent för tandpetare höjer priset med 300% därför att jag bara är så stor, öppnas ett vakuum på marknaden som är redo att fyllas av andra aktörer som erbjuder varan till ett bättre pris. Samma princip gäller karteller.

Frihandel fungerar teoretiskt. Kommunism är för mig skrattretande då ideologin baseras på våld.
2016-07-23, 13:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det börjar verkligen bli OT och är säkert meningslöst att diskutera i såhär kort form, men det existerar inga onda monopol eller karteller på den fria marknaden därför att det helt enkelt är dåligt för business att försöka etablera något liknande. Om jag som ledande producent för tandpetare höjer priset med 300% därför att jag bara är så stor, öppnas ett vakuum på marknaden som är redo att fyllas av andra aktörer som erbjuder varan till ett bättre pris. Samma princip gäller karteller.

Och om du har ett monopol eller en kartell så kan du även slå ut nya konkurrenter så fort de etablerar sig genom att du köper ut dem eller tvingar bort dem från marknaden genom att tillfälligt sänka dina priser så pass lågt att konkurrenten inte kan följa efter utan att gå omkull.

Citat:
Frihandel fungerar teoretiskt. Kommunism är för mig skrattretande då ideologin baseras på våld.

Kommunism är en ekonomisk ideologi som behöver något att fästas ihop med, frihandelsteorin ignorerar den mänskliga naturen lika mycket som kommunismen men av olika skäl.

Så nej för att dra det hela till topic igen, Trump kommer aldrig att soppa bort materialismen och han kommer aldrig att skapa en frihandelsutopi.
2016-07-23, 14:02
Avslutad
Trump skriver på Facebook att raderade E-mails har Wikileaks fått tag på och många av dessa innehöll hur Clinton skulle krossa Bernie.

Satan vad detta kommer hetta till för Sanders anhängare.

http://www.breitbart.com/tech/2016/07/22/wikileaks-emails-show-dnc-colluded-bernie-sanders/
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-07-23 kl. 14:06.
2016-07-23, 14:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tom.Of.Finland skrev

Trump skriver på Facebook att raderade E-mails har Wikileaks fått tag på och många av dessa innehöll hur Clinton skulle krossa Bernie.

Satan vad detta kommer hetta till för Sanders anhängare.

http://www.breitbart.com/tech/2016/0...ernie-sanders/

"An influential reporter at Politico made an apparent "agreement" with the Democratic National Committee to let it review a story about Hillary Clinton's fundraising machine before it was submitted to his editors, leaked emails published by WikiLeaks on Friday revealed."
http://nordic.businessinsider.com/leaked-dnc-emails-wikileaks-2016-7?r=US&IR=T

Crooked Hillary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in