Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Trump är kapitalist, inte globalist.
Det är skillnad på globalist och kapitalist. Globalister stödjer unioner och vill splittra kulturer för att utöka den politiska sektorn.
Kapitalist är dem som driver affärsverksanhet.
Trump gynnas inte av massinvandring som ställer till med kaos i USA, samt kriminella.
Därför är Trump emot etablissemanget.
Kapitalister har blivit allt mer hänsynslösa under den nyliberala eran. Trump har varit en dålig arbetsgivare, han har fått anställda att gå med på lönesänkningar, medan han själv ökar sin förmögenhet. Han har konkursat flera företag. Detta säger mig och det borde säga dig att den här mannen inte är att lita på. Han kommer inte att värna några andra än sina rika polare.
Jag skulle tvärtom tro att Trump gynnas av massinvandring för där har han billigare arbetskraft.
Han kommer inte heller att göra något åt kriminaliteten för den drabbar inte honom själv. Har du inte förstått att den här mannen är narcissist, han skiter i vanligt folk. Han fiskar röster med lögner.
Inget av det du skriver visar att han är emot etablissemanget. Du sätter tillit till hans ord, när du istället borde granska hans gärningar. Det är en persons gärningar som visar vem han är, vad han går för och vad han vill. Det politiska ordbajseriet kan vem som helst lära sig.
Vi har fått nog av den sortens politiker, som säger bra saker men gör något helt annat. Jag är också emot etablissemanget, men jag vill att folk skall ha makten över de dårar som styr världen nu och dit hör Trump.