2016-07-23, 09:23
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
En 18 årig förvirrad själ med en pistol lyckas ensam ta död på 9 pers och skapa panik i en en storstad som Munchen. Vad kan inte 10 vältränade IS terrorister göra med maskingevär!?
Det vet du redan elelr har du glömt förra hösten.
Citera
2016-07-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Kan ju vara allt från torkade getfittor till allmänna personliga tillhörigheter. Kanske material som kan leda till fler gripanden också för den delen.
Mm, låga odds på att en av kartongerna innehåller en dator.
Citera
2016-07-23, 09:25
Medlem
Doleos avatar
Iranier är inte araber, de är shia-muslimer och IS och jihadister ser dem som orena. Faktum är att de hade en högre stående civilisation och sin egen religion innan Alexander den store invaderade Persien. Sedan blev de inavaderade av araberna och perserna tvingades till att bli muslimer, men de valde en annan väg, shia istället för sunni. Så med den information som finns tillgänglig just nu, har jag svårt att se att detta hemska dåd, har någonting att göra med IS och jihadister. Men, men vem vet, det är bara att vänta på ytterligare information.
Citera
2016-07-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
En 18 årig förvirrad själ med en pistol lyckas ensam ta död på 9 pers och skapa panik i en en storstad som Munchen. Vad kan inte 10 vältränade IS terrorister göra med maskingevär!?
Det såg vi i Paris 13 november...Stackars Europa, och stackars Tyskland som nu får smaka på islams frukter. Tar man in en miljon kaosfolk då blir det kaos. Flaggor på halv stång i hela Tyskland hörde jag nyss.

Svt live säger att Munchen inte tänker ställa in några evenemang (folksamlingar) idag. Dock är det någon publik fest som är inställd pga "sorg". Enl svt live.
Senast redigerad av weseeyou 2016-07-23 kl. 09:35.
Citera
2016-07-23, 09:27
Medlem
Alltså tro mig, jag är emot invandringen mer än någon annan här på forumet, men detta kan inte klassas som muslim. Jag ser iranier som de största antimuslimerna på planeten. De har sin egna religion, lever väldigt depraverat (västerländskt) och uttalar hån och kritik mot Islam. Så mycket som jag ogillar sandnegrer och annnat verkar det här vara nånting personligt mot samhället.
Tycker ändo det för stor invandring av mörka människor och det måste upphöra, men måste kalla en spade för spade.
Citera
2016-07-23, 09:29
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Tror smygrasisterna får svälja stoltheten snart.

Gomorron! Hoppas att du har sovit gott.

Ont: Läskigt om han har lockat till sig folk till Donken...
Citera
2016-07-23, 09:29
Medlem
santos_devilles avatar
Är inte Iranier perser ? De flesta i alla fall ?
De Iranier jag känner i Sverige är 100% anpassade till det svenska samhället och tror på Jesus eller ingenting alls.
Citera
2016-07-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Alltså tro mig, jag är emot invandringen mer än någon annan här på forumet, men detta kan inte klassas som muslim. Jag ser iranier som de största antimuslimerna på planeten. De har sin egna religion, lever väldigt depraverat (västerländskt) och uttalar hån och kritik mot Islam. Så mycket som jag ogillar sandnegrer och annnat verkar det här vara nånting personligt mot samhället.
Tycker ändo det för stor invandring av mörka människor och det måste upphöra, men måste kalla en spade för spade.
Nu pratar du om de iranier som kom hit under 90-talet, många pga religiöst förtryck. Och de har vanligen motvilja mot islam, och kvinnorna bär inte slöja t ex.

Men i detta fall har GM endast varit i Tyskland i 2 år, och är förmodligen rejält hjärnvättad av den islamiska teokratin i Iran. Sånt är inte lätt att tvätta bort...men det kan vara en galenpanna som inspirerats av alla terrordåd i europa på sistone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om jag har förstått allt rätt så är han Tysk medborgare, är dock inte säker på om han är det sedan minst 18 år tillbaka eller om han är en andra generationens invandrare.
Tack. Ja det verkar högst oklart, lite olika beroende på vilken tidning man läser men ingen uttrycker sig med någon säkerhet på de frågorna. Lite märkligt faktiskt.

Jag måste ju ändå säga att jag själv tycker att mycket talar för att motivet mycket väl kan vara att ta hämnd på barn och ungdomar för att han har blivit mobbad. Han kan mycket väl ha skrikit Allahu Akhbar och bekänna sig till IS också men motivbilden ser mer ut som den ensamma galningens hämnd.

Jag har inte lyckats hitta åldrar på de som är döda och skadade, endast en 15 årig tjej är bekräftat död, stämmer det?
Citera
Medlem
Nu skriver Aftonbladet att stackaren har blivit mobbad i 7 år..Kan ingen spränga kontoren på våra kvällstidningar?
Citera
2016-07-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
USA som skapade kaosen som råder i Iran borde låte de vara i fred. Att Iran skulle hjälpa Sunni terrorister finns inte på kartan.

Längre läsning:

http://www.longwarjournal.org/archives/2016/05/al-qaeda-defector-discusses-groups-secrets-in-islamic-state-magazine.php

http://www.longwarjournal.org/archives/2016/07/treasury-designates-three-senior-al-qaeda-members-in-iran.php

I korthet:

Citat:
According to a top al Qaeda defector, the reasons for this accommodation are simple: The Iranian regime wants to avoid terrorist attacks at home and still maintains some common interests with al Qaeda, despite the fact they are battling each other in Syria and Yemen.

Iran ser mellan fingrarna på al-Qaidas verksamhet i landet - bland annat för att undvika att utsättas för terrorattacker.
Fegt och uselt av iranierna, men påminner lite grann om Sveriges inställning att möta radikal islamism med "tolerans".
Citera
2016-07-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Nu skriver Aftonbladet att stackaren har blivit mobbad i 7 år..Kan ingen spränga kontoren på våra kvällstidningar?
Okej. Där har vi ett möjligt motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in