2016-07-23, 09:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det var Breviks femårsdag.

Det plus att en felöversättning i början ledde till att många trodde att han skrek "jag hatar invandrare" osv om jag inte missminner mig.
Citera
Medlem
Istället för att stånga mig blodig och rota hos gammelmedia så frågar jag här:

Är den misstänkte tysk medborgare?

När blev han det?

När kom han/hans familj till Tyskland?

Vad var motivet baserat på det som ni här på Flashback vet om honom i nuläget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarol
Undrar omföräldrarna visste något.....

"He confirmed the attacker had dual nationality and had lived in Germany for some time - at least two years, possibly much longer. Last night German commandos raided the home the attacker shared with his parents in the suburb of Maxvorstadt. Locals described him as a 'quiet guy'."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3703705/Major-police-investigation-way-shots-fired-shopping-centre-Munich.html
Man sa nyss på svt live att pappan är förd till polisen för förhör. Behöver iofs inte betyda att han är delaktig, men det kan vara så...
Citera
2016-07-23, 09:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men Trollhättanmördaren är en terrorist, vänsterpacket är roliga i sin egen psyksjukdom.

När jag söker på honom så är det inte "terrorist" som dyker upp utan mördare och psykiskt sjuk och jag klassar inte honom som terrorist utan som en psykiskt sjuk människa då till min vetskap så hade han inte som mål att tvinga fram en politisk förändring i samhället genom sin handling.
Citera
2016-07-23, 09:12
Medlem
Chrille Ps avatar
Om det är så viktigt vad GM har för religiös bakgrund oavsett motiv och att det bör slå mot alla muslimer kan det vara värt att notera att han också är man.
Citera
2016-07-23, 09:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Istället för att stånga mig blodig och rota hos gammelmedia så frågar jag här:

Är den misstänkte tysk medborgare?

När blev han det?

När kom han/hans familj till Tyskland?

Vad var motivet baserat på det som ni här på Flashback vet om honom i nuläget?

Om jag har förstått allt rätt så är han Tysk medborgare, är dock inte säker på om han är det sedan minst 18 år tillbaka eller om han är en andra generationens invandrare.
Citera
2016-07-23, 09:16
Medlem
Adrian11s avatar
polisen gick ut med att de är 3 MGM på jakt ? vågar man lita på tyskt polis när de kommer säga motivet till dådet ?
Citera
2016-07-23, 09:16
Medlem
Polisen i Munchen har "burit ut kartonger" ur GM:s bostad... enl svt live.
Citera
2016-07-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
polisen gick ut med att de är 3 MGM på jakt ? vågar man lita på tyskt polis när de kommer säga motivet till dådet ?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3703705/Major-police-investigation-way-shots-fired-shopping-centre-Munich.html
Här står det att dom grep 3 igår. Men inget om att dom släpptes tror jag. Jag tror i och för dig att dom greps av misstag, men vet inte.
Citera
2016-07-23, 09:21
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Polisen i Munchen har "burit ut kartonger" ur GM:s bostad... enl svt live.

Kan ju vara allt från torkade getfittor till allmänna personliga tillhörigheter. Kanske material som kan leda till fler gripanden också för den delen.
Citera
2016-07-23, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11

blev besviken när jag ser vilket kaos polisen famlade i, inte som förr i tiden när tyska polisen hade ordning och reda. De bilder o filmsnuttar jag sett springer de omkring som yra höns a la bananrepublik, dialogpoliser även där?
Citera
2016-07-23, 09:22
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
En 18 årig förvirrad själ med en pistol lyckas ensam ta död på 9 pers och skapa panik i en en storstad som Munchen. Vad kan inte 10 vältränade IS terrorister göra med maskingevär!?

I Frankrike har vi sett exempel på kaoset med flera GM. Det räcker egentligen med två för att effekten skall bli mer än den dubbla mot en GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in