2016-07-22, 22:24
Bannlyst
Jag undrar hur statlig media kan gå ut så är tidigt och utesluta gärningsmän när inte ens polisen vet 100%. Skiter i om det är ett nassesvin, psykfall eller muslim. SVT ska sköta sitt jävla jobb och inte prata om saker där man inte har 100% sanna källor....
Citera
2016-07-22, 22:25
Medlem
Efter att ha följt detta några timmar nu är mitt tips följande:

En gärningsman.
Tyskfödd, kan vara andra eller tredje generationens invandrare. Kan vara Tysk.
Mentalt instabil. Säger saker han kopplar ihop med ondska. Mycket troligt både "alla akbar", "knulla alla invandrare" och "Make America Great Again!".
Skjuter sig själv.
Varken politiska eller religiösa skäl.
Vansinnes dåd men planerat under ett par ångestfyllda veckor.
Ett vapen och ett par mag.
Citera
Medlem
Ejekts avatar
Kvinnan dom intervjuar på RT nu babblar om Neo Nazi, och att gärningsmannen på taket skrek nedlåtande saker om invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Knepig grej att tolka det här.

https://mobile.twitter.com/OnlineMagazin/status/756582830822612996/photo/1
4chan skam an nog inte lita på. Så mycket är säkert.
Citera
Medlem
Prawitzs avatar
Konstigt att så lite bekräftade uppgifter kommit fram. Det har ju ändå gått ett par timmar sedan det hände. Inte konstigt att spekulationerna går igång.

Det verkar som om det handlar om någon ondsint person som fått psykbryt och börjat skjuta folk. Ett planerat terrordåd verkar det itne vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Jag får en känsla av att detta kan vara Kurd/Turkiet relaterat.

Varför tror du det?
Citera
2016-07-22, 22:26
Medlem
Selfefficacys avatar
Jag bor i München. Har precis kunnat ta mig hem med cykel eftersom det inte går någon tunnelbana eller liknande. Är rätt lugnt i stan nu.
Polisen har inte gått ut med nån info gällande identiteten på skyttarna.
Citera
Medlem
Ja detta är ju med stor sannolikhet ett dåd av en ensam galning. Det är en högerextremist som totalt har flippat ut. Jag har svårt att tro att mer än en person har gjort detta. Det finns absolut ingen logik i agerandet utan han verkar ha skjutit helt urskiljningslöst mot de som stod närmast.
Troligen drogad eller psykotisk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag undrar hur statlig media kan gå ut så är tidigt och utesluta gärningsmän när inte ens polisen vet 100%. Skiter i om det är ett nassesvin, psykfall eller muslim. SVT ska sköta sitt jävla jobb och inte prata om saker där man inte har 100% sanna källor....
Utredarna själva har ju sagt detta. Som sagt.
Citera
2016-07-22, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Nu har jag bara läst Expressens artikel om händelsen men då har jag fått intrycket av att det finns tre GM varav en har begått självmord, vidare framgick att en skytt skrek på brytningsfri tyska "jävla utlänningar".
Sedan går man in här och läser alluh ahkbar osv.
Har vi någon bekräftad info?

Nix tyvärr. Denna som skrek "jävla utlänningar" är väl inte ens bekräftad GM utan möjligen någon som just nu tyckt det "jävla utlänningar" som gör skit som detta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Efter att ha följt detta några timmar nu är mitt tips följande:

En gärningsman.
Tyskfödd, kan vara andra eller tredje generationens invandrare. Kan vara Tysk.
Mentalt instabil. Säger saker han kopplar ihop med ondska. Mycket troligt både "alla akbar", "knulla alla invandrare" och "Make America Great Again!".
Skjuter sig själv.
Varken politiska eller religiösa skäl.
Vansinnes dåd men planerat under ett par ångestfyllda veckor.
Ett vapen och ett par mag.

Tror att det är en lågoddsare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Precis kommit tillbaka efter ett möte med folk i vår slutna Facebook-grupp så jag har precis upptäckt och inte hunnit läsa tråden.

Men har ni tänkt på att det är 5-årsdagen av Utöya?

Nej, absolut ingen.

Russia today uppger nu att det är en nasse...men känns underligt att de skulle ha info tyska medier inte har ännu.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Jag har fan i mig aldrig följt en nyhetshändelse där så många motstridiga och uppenbart felaktiga uppgifter har pumpats ut. Vi har fortfarande ingen aning om vad som hänt och vad motivet kan vara eller vem gärningsmannen är. Den där CNN intervjun med "Loretta" är jag förövrigt rätt skeptisk till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in