2016-07-22, 22:22
Medlem
Detta är helt otroligt tragikomiskt, vänster och höger sitter och hetsrunkar samtidigt som dom sprider lösa och falska rykten om vad gärningsmannen skulle ha ropat, ena hållet hetsar att han ska ha skrikit "fuck muslims" och andra sidan att han ska ha skrikit "allahu ahkbar". Så sorgligt så det finns inte, båda sidorna lika pinsamma
Citera
2016-07-22, 22:23
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Det har inte slagit er att han haltar pga att han är en återvändande IS krigare från Syrien som kanske blivit skottskadad när han dödat otrogna i Mellanöstern?

Så kan det ju naturligtvis vara eller så hade han skitit på sig av upphetsningen...
Citera
Medlem
Imzadis avatar
A woman named Lauretta told CNN she was in a McDonald's across the street from the mall when a man with a gun came out of a bathroom and began shooting.

"I come out of the toilet and I hear like an alarm, boom, boom, boom," she told CNN's Dugald McConnell. "He's killing the children (...) The children were sitting to eat. They can't run."

Loretta said the gunman was right behind her but had his back to her. She sd her 8-year-old son had been in the bathroom with the shooter, whom she described as heavyset and wearing dark clothing. She said the man yelled "Allahu akbar!"

The woman said she took her children, ran from the McDonald's and went across to the street to the mall.

Från CNN.
Citera
Medlem
Utredarna har sagt att ingenting tyder på islamistisk terror i nuläget, är inget svt eller tv4 diktat ihop.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Det har inte slagit er att han haltar pga att han är en återvändande IS krigare från Syrien som kanske blivit skottskadad när han dödat otrogna i Mellanöstern?

Eller Tysk som blivit skadad vid dett tidigare terrorattentat
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Knepig grej att tolka det här.

https://mobile.twitter.com/OnlineMagazin/status/756582830822612996/photo/1
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hmm... det kan inte ha att göra med händelserna i Turkiet????

Isåfall borde Erdogan snart deklarera att det är en av kuppmakarna som flytt (men egentligen en av erdogans trogna), så att han ska få stöd av Tyskland i utrensningen som pågår i Turkiet.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fast det här tror jag inte på. Ytterst subjektivt. Hur har de faktakontrolleeat henne?
Du väljer givetvis själv vad du vill tro på.
Inte vet jag hur de har faktakontrollerat henne. Men hon lät inte europeisk när hon pratade utan bröt på sådant sätt som folk från Mellanöstern ofta gör när de pratar engelska. Dessutom uppgav hon att hon själv var muslim i telefonen. Men som sagt, det återstår att se vad som exakt har hänt.
Citera
Medlem
crusades avatar
Nu har jag bara läst Expressens artikel om händelsen men då har jag fått intrycket av att det finns tre GM varav en har begått självmord, vidare framgick att en skytt skrek på brytningsfri tyska "jävla utlänningar".
Sedan går man in här och läser alluh ahkbar osv.
Har vi någon bekräftad info?
Citera
Medlem
Någon som förstod"Voice of Muhammad" på RT?
Citera
2016-07-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Jag fick se facebookfilmen oblurrad när han sköt utanför mcdonalds offren såg tyska ut. Men gärningsmannen såg ut att halta ut som något slags medfött handikapp.

Gärningsmannen såg mer ut att vara europe än arab.

Han har säkert Begått självmord utanför. Den som sprang ner i tunnelbanan är säkert någon som blivit felutpekad.

Ja den filmen har de flesta sett vid det här laget, och nej han har inte begått självmord utanför. En bättre fråga är hur fan han lyckades komma undan, med tanke på att han verkade hög som ett hus, och haltade som en skadeskjuten gris.
Citera
2016-07-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Jag får en känsla av att detta kan vara Kurd/Turkiet relaterat.

Inte alls otänkbart. Men dock är det väldigt märkligt att då skjuta random folk på stan. Om det var kurder skulle de förmodligen angripa någon turkisk förening eller något i den stilen och vers versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in