Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Javisst. Frågeställningen är den samma. Att ateisten inte accepterar de troendes föreslagna svar på den frågeställningen ändrar inte på de bakomliggande förutsättningarna. Ateisterna påstår heller inte att de har ett svar på den frågeställningen, de säger bara att det inte finns några gudar, och det har du rätt i att säga att gud är intet är ganska intetsägande.
Ett påstående med stark modifikation. Men! beror på var man är.
Du får inte säga det överallt, och min erfarenhet är att det råder viss åsiktsfascism om det, och det kunde man baske mig aldrig tro! man lär alltid något nytt om inte för varje dag, så kommer det successivt fram saker som shockerar.
Jag trodde också att allt var reveald/engelskt ord, allt och precis allt men åh nej.
Det har aldrig varit den åsiktsfrihet, som visionen vill förmedla. Det finns alltid matkens interner, och jag ska säga dig att människan är som katten, behöver lite leksaker att leka med, och jo.. för skojs skull. Finns fler än du tror som vill bli barn på nytt, det-är-aldrig-försent visitterisammabåt-slogan.. är förverkligad. behöver inte ens råda kommunism, för att diktatur realiseras.
men diktatur finns inte enbart i sovjet eller i usa, där extrremkapitalismen har järngreppet om människor, som man sedan ska kunna rollspela med - det är mycket synd om människor, denna världen är en mycket udda planet ska sägas.