2016-12-27, 01:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream

PS! Men min avtar är snyggare än din.

Inte alls!
Citera
2016-12-27, 03:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är avsevärt mer brott mot mänskliga rättigheter i världen att män som du tillåts att köpa sex.
Måste du prompt blanda in pengar i ditt "sexande" så är rådet sälj sex, det är helt lagligt.
Jag trodde du var för samtycke?
Kvinnor har genom alla tider använt sex som handelsvara. Du vet, världens äldsta yrke och allt det där?
Du kanske mer tycker att det är ett brott mot dina rättigheter att ha monopol på poontang?
Ha något att utpressa med?
Vad andra kvinnor gör med sina kroppar kan omöjligt vara ditt problem, så länge de gör det av fri vilja.

Du har ingen rätt att förbjuda nån, anser jag. Ingen som helst. Varken moralisk eller totalitärt fascistisk rätt.
Citera
2016-12-27, 20:58
Medlem
Citat:
Då tycker jag du ska sitta här och kraftigt ta avstånd från stora delar av världens behandling av kvinnor. Är nämligen kvinnligt kön som är i kraftigt faktiskt förtryck gällande sin rätt ligga med vem fan DE vill, NÄR de vill, och knappast du som västerländsk man.

Det finns väl inga prostituerade som anklagas för att vara horor? De är ju horor.
Citera
2016-12-28, 11:01
Medlem
Citat:
Det är avsevärt mer brott mot mänskliga rättigheter i världen att män som du tillåts att köpa sex.
Måste du prompt blanda in pengar i ditt "sexande" så är rådet sälj sex, det är helt lagligt.
Nej ärligt, jag tror inte det är lagligt att medvetet medverka till en kriminell handling.
Det är inte olagligt att vara sex säljare men är man medveten om att kunden bryter mot lagen medverkar hen till en kriminell handling som är straffbar.
Hyr sexarbetaren en lägenhet eller hotellrum där hen är verksam och inte meddelar hyresvärden kan detta anses som bedrägeri då syftet är att bedriva en illegal verksamhet som medför att hyresvärden blir kriminell.
Det finns liksom inga som helst möjligheter att inte vara kriminell och livnära sig som sex säljare, att sedan lagen inte är lika för alla i feminist Sverige är en annan sak, men kriminella är de som sålt sex, de kan tänka tanken, annonsera och marknadsföra sig som sex säljare men så fort de sålt är de kriminella .
Får de inkomst och inte skattar är de skattebrottslingar och skattar de är staten kriminell.
Citera
2016-12-30, 23:44
Medlem
Citat:
ja men visst! Könstympning, hedersvåld, dödsstraff via stening, kannibalism praktiseras också av andra folk ska vi inte jobba stenhårt för att införa dessa saker också?

Och exakt denna syn…att kvinnor ….eller "andras kvinnor" är "ägodelar/ byten/ lovliga att ta för sig av utan att bry sig ett skit om vad kvinnan i fråga tycker om saken, för who cares? Honor är ju inte "män"niskor värda namnet, ligger bakom att just hederskultur existerar överhuvudtaget.

så, så klart ska vi jobba för att återinföra detta.

Själv tänker jag konvertera till X så jag därmed ges full tillgång till att både mörda, skända och våldta dig och alla män i din familj inkl. ditt husdjur, med motiveringen att ni är "lovliga".

Hederskultur finns ju redan i Sverige och är ett ökande fenomen. Du menar ju att all invandring bidrar positivt till Sverige. Så hur kan det då vara negativt om svenskar anammar sådan kultur som kommer till Sverige?

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/okat-hedersfortryck-i-fororten
Citera
2017-12-27, 00:46
Medlem
Citat:
Nej, och vet du varför? För att vi har ingen brist på människor som frivilligt vill bli frisörer, massörer och snickare. Dessa yrken utgör inget incitament, i vart fall inte i Sverige, att tvinga människor göra.
Du är medveten om att de allra flesta traffickingoffer inte arbetar inom sexbranschen right? Det stod bl.a. i artikeln jag länkade till dig "The research, for instance, often conflates human trafficking with sex trafficking. But sex trafficking is a subset of all human trafficking; human trafficking is the coerced movement or exploitation of people for any labor — from beauty salons to fishing boats — while sex trafficking is a much narrower criminal act focused only on the sex industry." Du läste väl den?

Citat:

Självklart skall vi arbeta emot att ingen utnyttjas sexuellt. Tror du att det är någon här eller på Amnesty etc. som inte vill detta?

Amnesty international och Global Alliance Against Traffic in Women m.m. delar inte din uppfattning. De skriver ju rakt ut att det inte finns något stöd för att trafficking minskar vid en kriminalisering. Är vi inte överens om att det inte finns någon data för detta?
Citat:
Det får vuxna människor idag redan. Inget vi behöver lagföra med andra ord. Det man däremot inte får är att tvinga andra till sex via hot, våld, tjat, utnyttjande eller köp.
Nej, vuxna får ex. inte betala för sex och sedan, varför blandar du ihop frivilliga sexakter och transaktioner mellan vuxna människor med "hot, våld, utnyttjande och tvång"? Ingen argumenterar för det senare medans Amnesty och nästan alla stora människorättsorganisationer argumenterar för att köp skall vara tillåtet.
Citat:
Precis den svenska modellen har INTE lett till en ökning av trafficking, fint du hajjar.
Den datan vi HAR visar det den visar.
Suck, vi har ingen data som visar varken eller. Det är ju därför det inte går att använda detta som ett argument. Vad vi vet är att det blivit sämre för >90% av de som arbetar i branschen och i princip inga positiva effekter för någon.
Citera
2017-12-27, 02:06
Medlem
[quote=Oantastlig|62722394]
Citat:
Du är medveten om att de allra flesta traffickingoffer inte arbetar inom sexbranschen right? Det stod bl.a. i artikeln jag länkade till dig "The research, for instance, often conflates human trafficking with sex trafficking. But sex trafficking is a subset of all human trafficking; human trafficking is the coerced movement or exploitation of people for any labor — from beauty salons to fishing boats — while sex trafficking is a much narrower criminal act focused only on the sex industry." Du läste väl den?

Du är medveten om att i den kontext vi nu diskuterar så menas just sextrafficking?
Och bara för att trafficking även gäller andra arbeten än sex, så förtar inte detta vidrigheten i sextrafficking...allright?
Men visst, man kan ju råka ut för att hyra en firma för att renovera kåken, och så plötsligt inse att man har 4 lusfattiga från X som får göra jobbet för skitpengar, och det finns säkert en del som är idioter så de fattar inte detta och andra större idioter som fattar och skiter i det...Grejen är att det ska vara olagligt...get it?

Citat:
Självklart skall vi arbeta emot att ingen utnyttjas sexuellt. Tror du att det är någon här eller på Amnesty etc. som inte vill detta?

Och då anser jag att där detta är möjligt så ska man förbjuda sexköp.

Citat:
Amnesty international och Global Alliance Against Traffic in Women m.m. delar inte din uppfattning. De skriver ju rakt ut att det inte finns något stöd för att trafficking minskar vid en kriminalisering. Är vi inte överens om att det inte finns någon data för detta?

Nej, vuxna får ex. inte betala för sex och sedan, varför blandar du ihop frivilliga sexakter och transaktioner mellan vuxna människor med "hot, våld, utnyttjande och tvång"? Ingen argumenterar för det senare medans Amnesty och nästan alla stora människorättsorganisationer argumenterar för att köp skall vara tillåtet.

Suck, vi har ingen data som visar varken eller. Det är ju därför det inte går att använda detta som ett argument. Vad vi vet är att det blivit sämre för >90% av de som arbetar i branschen och i princip inga positiva effekter för någon.

Nej för dessa har hela världen som måttstock.
Erkänn att de skriver kriminalisering av sexsäljare eller både och....men du sitter här nu och försöker få det till att vara sexköp, det är ju nämligen exakt så tradigt du brukar debattera.

Det finns data....du har 2 studier gjorda en i Sverige ch en i Norge efter sexköpslagens inträde, som visar på detta. Jag har också visat dig Eurostats siffror, du vet detta, så varför tjafsar du fortfarande?
Citera
2017-12-27, 15:12
Medlem
Citat:

Detta var alltså ett svar på ditt påstående att "Nej, och vet du varför? För att vi har ingen brist på människor som frivilligt vill bli frisörer, massörer och snickare. Dessa yrken utgör inget incitament, i vart fall inte i Sverige, att tvinga människor göra."
De flesta traffickingoffer är alltså i helt andra branscher än sexbranschen, bl.a. de som jag tog upp ovan, så då förstår du nog varför jag svarade som jag gjorde. Bara för att det finns många byggarbetare som är utsatta för trafficking så förbjuder vi inte byggarbete. Vi arbetar på helt andra sätt för att motverka detta. Det är så vi även skall hantera det i sexbranschen.

Citat:
Vi verkar gå bakåt i vår diskussion. Vi var överens om att Amnesty international är för en avkriminalisering av att köpa och sälja sex, i Svenskt kontext blir det ju en avkriminalisering av sexköp eftersom det bara är sexköp som är kriminaliserat. Detta eftersom detta är negativt för de som säljer sex. Detta var vi också överens om.

Nu verkar du ha lagt till något om "världen som måttstock". Ja, Amnesty är intresserade av mänskliga rättigheter hos alla människor i världen och kriminalisering av att köpa eller sälja sex är negativt för de inblandade oavsett var i världen de är. Det är därför de skrivit en rapport, som du själv läst, som fördömer ex. den Norska sexköpslagen likväl som lagar i tredje världen. Detta är vi väl rimligen överens om?

Citat:
Det finns data....du har 2 studier gjorda en i Sverige ch en i Norge efter sexköpslagens inträde, som visar på detta. Jag har också visat dig Eurostats siffror, du vet detta, så varför tjafsar du fortfarande?
Och lika mycket data som talar emot. Amnesty international och Global Alliance Against Traffic in Women tolkar inte datan på samma sätt som du gör. Grundproblemet är att datan är alldeles för dålig så ingen vet hur det har utvecklat sig. Läste du länken jag gav dig? Länk. Det är viktigt att vi har samma referenspunkter när vi diskuterar, annars kommer vi aldrig någon vart.
Citera
2017-12-27, 23:29
Medlem
[quote=Oantastlig|62725945]
Citat:
Detta var alltså ett svar på ditt påstående att "Nej, och vet du varför? För att vi har ingen brist på människor som frivilligt vill bli frisörer, massörer och snickare. Dessa yrken utgör inget incitament, i vart fall inte i Sverige, att tvinga människor göra."
De flesta traffickingoffer är alltså i helt andra branscher än sexbranschen, bl.a. de som jag tog upp ovan, så då förstår du nog varför jag svarade som jag gjorde. Bara för att det finns många byggarbetare som är utsatta för trafficking så förbjuder vi inte byggarbete. Vi arbetar på helt andra sätt för att motverka detta. Det är så vi även skall hantera det i sexbranschen.

Suck...

ditt argument för att avkriminalisera sexköp, var att det funkar lite bra för torskar avgöra vika som säljer sig via tvång eller vilka som gör de pga sin sexualitet, som det funkar avgöra huruvida ens snickare arbetar frivilligt eller via tvång.

Tycker du seriöst att det verkar som folk kan avgöra detta? eller för att uttrycka sig helt korrekt här, ens verkar vara speciellt intresserade? Eller verkar det, som att vi faktiskt har en värld där ute, även inkluderat svenska män, som glatt utnyttjar barn, småtjejer, drogade människor, traffickingoffer, i princip vem som helst, bara för att får kuken avsugd när det känns bekvämt?

Eller varför tror du annars denna bransch, är den näst största, om kanske inte den största, för jag tror den gått om narkotika, mest lönsamma kriminella branschen idag?

Byggarbetare MÅSTE vi ha, än så länge i vart fall, tills robotarna tagit över, men ursäkta mig kvinnor som ska suga av män behöver vi INTE, det gör nämligen människor faktiskt helt gratis och frivilligt när de har lust och det går att onanera, så den jämförandet är helt irrationell.

Citat:
Vi verkar gå bakåt i vår diskussion. Vi var överens om att Amnesty international är för en avkriminalisering av att köpa och sälja sex, i Svenskt kontext blir det ju en avkriminalisering av sexköp eftersom det bara är sexköp som är kriminaliserat. Detta eftersom detta är negativt för de som säljer sex. Detta var vi också överens om.

Ni vi stampar på samma fläck, eftersm du vägrar ta in min argumentation.
Amnesty INTERNATIONAL ska fastställa en ståndpunkt för dessa frågor som ska gälla
INTERNATIONAL-! behöver jag upprepa detta en gång till?

Svensk sexköpslag verkar ha minskat förekomsten av sextrafficking i landet, enligt de studier som finns samt Eurostats siffror, det är möjligt att svenska män numera istället reser utomlands för att köpa sig någon tvingad rumänska, eller sitter på internet och shopar våldtäkt av småbarn istället eller groomar tonåringar, vad vet jag..eller att även sexköp har minskat hos svenska män, vilket vi får hoppas, men kontentan är att så länge vi har låga siffror gällande sextrafficking så gör den sitt jobb och nej där finns inget behov av att göra det lagligt för människor köpa sex.

Citat:
Nu verkar du ha lagt till något om "världen som måttstock". Ja, Amnesty är intresserade av mänskliga rättigheter hos alla människor i världen och kriminalisering av att köpa eller sälja sex är negativt för de inblandade oavsett var i världen de är. Det är därför de skrivit en rapport, som du själv läst, som fördömer ex. den Norska sexköpslagen likväl som lagar i tredje världen. Detta är vi väl rimligen överens om?

Nej det är milsvidda skillnader på dessa saker mellan svenska och ex. indiska förhållanden. Går inte att jämföra, ens så jag fattar inte ens att man försöker lägga en ståndpunkt som ska gälla överallt.

Det är heller INGEN mänsklig rättighet att få köpa sex eller utnyttja sextraffickingoffer.

Och de tär just därför som amnesty int. och Amnesty swe. säger två helt skilda saker.

Citat:
Och lika mycket data som talar emot. Amnesty international och Global Alliance Against Traffic in Women tolkar inte datan på samma sätt som du gör. Grundproblemet är att datan är alldeles för dålig så ingen vet hur det har utvecklat sig. Läste du länken jag gav dig? Länk. Det är viktigt att vi har samma referenspunkter när vi diskuterar, annars kommer vi aldrig någon vart.

Och om man menar datan är "för dålig" så ska man automatiskt gå på din sida eller?
Det är jul! jag pallar inte sitta och käka kola, spela schack med farsan och fördjupa mig i dina länkar om prostitution samtidigt, över min förmåga just nu. ( och jag vet ju ändå vart det leder mig, bara till att jag upptäcker att du länkat något som du menar ska tala för din sak, men som istället talar för min...så brukar det ju gå med dina "länkar".)
Senast redigerad av Merapi 2017-12-27 kl. 23:44.
Citera
2017-12-28, 01:25
Medlem
Citat:
Eftersom de som köper sex är ett tvärsnitt av populationen så är svaret ja, de allra flesta vill inte köpa sex av någon som inte gör det frivilligt.

Problemet med hela ditt resonemang är att de fåtal som inte bryr sig inte heller bryr sig om den Svenska sexköpslagen, de köper sex ändå. Det stora problemet för prostituerade är ju att de bra kunderna, som bryr sig om lagen, inte längre köper sex och kvar blir de sämsta kunderna, som struntar i lagen. Detta är helt självklart nu när jag skriver ut det åt dig hoppas jag.
Citat:
Ja, vad de förespråkar i ex. Sverige och i övriga världen. Det är helt riktigt. Mänskliga rättigheter gäller alla, oavsett var i världen du bor. Orsaken Amnesty Sverige har en annan åsikt är inte att de har någon annan data för Sverige utan för att de drivs av en ideologisk agenda som saknar empiriskt stöd. Det handlar inte om att göra det som är bäst för de som säljer sex utan vad som passar bäst in med den politiska agendan.

Nej, det finns enligt Amnesty inget stöd för att sexköpslagen minskat efterfrågan, storlek på branschen, antalet som köper sex eller minskat trafficking. Inte heller i Norge. Som Amnesty påpekar, du kan peka på data som stöder en eller annan ståndpunkt men det finns en rad andra förklaringar samt lika mycket som pekar i motsatt riktning.
Citat:
För att mänskliga rättigheter gäller alla, även i Indien. Vi är ju redan överens om att kriminaliseringen av sexköp varit negativ för den lagliga delen av branschen d.v.s. >90% av alla som säljer sex.

Jag använder inte mig av den datan för att föra mitt argument, så därför går man automatiskt inte Amnestys sida. Både du och jag är överens om att sexköpslagen är negativ för de som säljer sex, ditt argument är ju att det är värt detta för att det ex. skulle minska trafficking. Eftersom Amnesty inte anser att det finns något stöd för det påståendet (datan är för dålig så du har inte en aning om vad som hänt) så kan du inte heller använda det som ett argument för en kriminalisering. Är du med? Det är du som använder det här argumentet och som Amnesty inte anser ha något vetenskapligt stöd. Inte Amnesty.

Citat:
Det är jul! jag pallar inte sitta och käka kola, spela schack med farsan och fördjupa mig i dina länkar om prostitution samtidigt, över min förmåga just nu. ( och jag vet ju ändå vart det leder mig, bara till att jag upptäcker att du länkat något som du menar ska tala för din sak, men som istället talar för min...så brukar det ju gå med dina "länkar".)
Och ändå kan du aldrig ge något exempel på när detta har hänt. Säg bara att du föredrar att ha en oinformerad ståndpunkt än ljuga ihop något om att mina länkar stöder din ståndpunkt. Det är bara pinsamt.
Citera
2017-12-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Eftersom de som köper sex är ett tvärsnitt av populationen så är svaret ja, de allra flesta vill inte köpa sex av någon som inte gör det frivilligt.

Problemet med hela ditt resonemang är att de fåtal som inte bryr sig inte heller bryr sig om den Svenska sexköpslagen, de köper sex ändå. Det stora problemet för prostituerade är ju att de bra kunderna, som bryr sig om lagen, inte längre köper sex och kvar blir de sämsta kunderna, som struntar i lagen. Detta är helt självklart nu när jag skriver ut det åt dig hoppas jag.

så? vem är det då som köper alla dess miljoner av sextraffickingoffer i världen? och enbart i Europa beräknat till nära 1 miljon människor?
Aliens?

OM nu sexarbete är så "frivilligt" som du ger sken av så kan ju bara dessa sluta om de inte längre gillar utbudet av kunder?

Citat:
Ja, vad de förespråkar i ex. Sverige och i övriga världen. Det är helt riktigt. Mänskliga rättigheter gäller alla, oavsett var i världen du bor. Orsaken Amnesty Sverige har en annan åsikt är inte att de har någon annan data för Sverige utan för att de drivs av en ideologisk agenda som saknar empiriskt stöd. Det handlar inte om att göra det som är bäst för de som säljer sex utan vad som passar bäst in med den politiska agendan.

Nej, det finns enligt Amnesty inget stöd för att sexköpslagen minskat efterfrågan, storlek på branschen, antalet som köper sex eller minskat trafficking. Inte heller i Norge. Som Amnesty påpekar, du kan peka på data som stöder en eller annan ståndpunkt men det finns en rad andra förklaringar samt lika mycket som pekar i motsatt riktning.
Jag orkar fan inte traggla samma sak om och om och om igen.

men...ex. i Indien har de helt andra system för prostitution, där FÖDS människor direkt in i prostitutionen, de har minimala möjligheter kunna välja något annat, de sälj redan som 12 åringar av sina föräldrar eller släkting, och inkomsten från torskarna går direkt in i fickan på en bordellägare. Sexslaveri alltså. Ovanpå detta har man korruption, dvs en korrupterad polis som inte bara får betalt med pengar utan säkerligen även av gratis knull av liten sliten flickunge när behovet tränger på....ok?
Idag är både sexköp och sexsäljning icke kriminaliserat, vilket ger möjligheter åtminstne för dessa grupper få stöd av organisatiner, läkarvård etc. men om jag nu minns det rätt, jag orkar inte kolla så var båda tidigare kriminaliserat i Indien, vilket var fullkomligt förödande.
Denna sits går inte jämföra med västerländska situationer. Och Indien är alltså vad är det? nära 1,5 MILJARDER...det är dessa grupper av människor och deras livssituation som Amnesty fokuserar på gällande prostitutinslagar, inte på lilla plutt norden.
Amnesty Swe. däremot kan fokusera enbart på svenska förhållanden. Och här fungerar en sexköpslag tillfredställande.

Varför detta tjat om Norge? Vi sitter i Sverige!
Både Norge ch Sverige har studier som påvisat det jag hävdar och inte det du hävdar, och det vet du mycket väl, för vi har ältat dessa studier till förbannelse...varför låtsas du som att dessa inte finns?

Citat:
För att mänskliga rättigheter gäller alla, även i Indien. Vi är ju redan överens om att kriminaliseringen av sexköp varit negativ för den lagliga delen av branschen d.v.s. >90% av alla som säljer sex.

Ge mig din källa på att 90% av all sexförsäljning i världen skulle vara "frivillig" tack.
eller sluta upprepa siffror du inte har täckning för.

Citat:
Jag använder inte mig av den datan för att föra mitt argument, så därför går man automatiskt inte Amnestys sida. Både du och jag är överens om att sexköpslagen är negativ för de som säljer sex, ditt argument är ju att det är värt detta för att det ex. skulle minska trafficking. Eftersom Amnesty inte anser att det finns något stöd för det påståendet (datan är för dålig så du har inte en aning om vad som hänt) så kan du inte heller använda det som ett argument för en kriminalisering. Är du med? Det är du som använder det här argumentet och som Amnesty inte anser ha något vetenskapligt stöd. Inte Amnesty.

ja 1 av skälen...ett andra är att det även minskar ett synsätt att sex skulle vara en vara man KAN köpa överhuvudtaget...vilket även skulle gynna hela "spelet" mellan män och kvinnor världen.
Ganska säker på att många kvinnor kännt av obehaget att ens ses på som ev. "upphandlingsbar" i div. situationer.
Jag har själv bott i områden där prostitution förekommit (utomlands) och jag kan intyga det direkta fysiska obehaget ens röra sig som kvinna i de kvarteren, än mindre möjligheten för mig gå in på en bar utan 20 karlars "inspektion" över min potential som "hora".
Kan tänka mig en hel värld av kvinnors lättnad över att slippa ses på som potentiella handelsvaror ständigt.
Prostitution är helt enkelt den mest synliga konsekvensen av en underordning av kvinnor världen över som förvandlar dem till varor. Mindre synligt på våra breddgrader, och säkert helt omöjligt för män av din sort ens föreställa er, men övertydligt på andra.

Och ja skrev kan vara negativ, jag är inte helt säker på att det är det på våra breddgrader, den kan ju användas som en maktfaktor för prostituerade i vår del av världen, om du inte sköter dig, så kommer jag anmäla dig ex.

Citat:
Och ändå kan du aldrig ge något exempel på när detta har hänt. Säg bara att du föredrar att ha en oinformerad ståndpunkt än ljuga ihop något om att mina länkar stöder din ståndpunkt. Det är bara pinsamt.

Kul, kul,, jag har kommit på dig flera gånger...och det vet du också.
jag ska läsa den när julen är över och om jag kommer ihåg det.
Senast redigerad av Merapi 2017-12-28 kl. 02:29.
Citera
2017-12-28, 11:15
Medlem
Citat:
"[W]hen statistics on trafficking are available, they usually refer to the number of migrant or domestic sex workers, rather than cases of trafficking." Antalet offer för trafficking som du avser, d.v.s. någon tvingas sälja sex mot sin vilja är försvinnande litet. Ex: "The UK’s biggest ever investigation of sex trafficking failed to find a single person who had forced anybody into prostitution in spite of hundreds of raids on sex workers in a six-month campaign by government departments, specialist agencies and every police force in the country." Länk.

De siffror du avser rör som tur var bara några tusen i hela EU. Alldeles för många och de som utsätter någon för detta skall ha hårda straff.

Citat:
Detta är ju bara något du hittar på. De lägger mycket fokus även på Norden och Europa, som du bl.a. såg i den stora rapport jag länkade till tidigare. Du får släppa den här typen av villospår, det slösar bara med vår tid. Amnesty skriver ju rakt ut vad de anser i den här frågan.

Citat:
Varför detta tjat om Norge? Vi sitter i Sverige!
Både Norge ch Sverige har studier som påvisat det jag hävdar och inte det du hävdar, och det vet du mycket väl, för vi har ältat dessa studier till förbannelse...varför låtsas du som att dessa inte finns?
Ja, men den senaste rapporten jag länkade till rörde Norge. Det har samma lag. Amnesty och nästan alla andra stora människorättsorganisationer drar inte samma slutsats som du gör. Datan som finns tillgänglig är dålig och det finns lika många studier som visar helt motsatt resultat. Varför låtsas du som att så inte är fallet?

Citat:
Detta finns bara i ditt huvud i övrigt kan du bespara mig ditt ideologiska tramsande eftersom det är helt irrelevant för faktadiskussionen. Kan lika gärna se det som att en kriminalisering omyndigförklarar kvinnor och behandlar dem som barn som inte kan fatta egna beslut etc.

Citat:
Och ja skrev kan vara negativ, jag är inte helt säker på att det är det på våra breddgrader, den kan ju användas som en maktfaktor för prostituerade i vår del av världen, om du inte sköter dig, så kommer jag anmäla dig ex.
Otroligt, detta är ju som bekant inte vad Amnesty och nästan alla andra stora människorättsorganisationer kommit fram till. Det är därför de är emot den Nordiska modellen.

Citat:
Kul, kul,, jag har kommit på dig flera gånger...och det vet du också.
jag ska läsa den när julen är över och om jag kommer ihåg det.
Ändå kan vi aldrig få några exempel på det... När du bad mig ge dig exempel på när du haft bevisligen fel gjorde jag två lister på runt 35 punkter med källhänvisning. Det tog mig 10 minuter Antingen får du ge några exempel eller så får du sluta ljuga om det. Vem här på forumet tror du att du lurar, du och jag vet ju hur det ligger till så målgruppen måste ju vara någon annan, vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in