Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Nej du ska inte haka upp dig så mycket på enskilda ord. Det är bara en generell beskrivning, även om det faktiskt förekom.
Alla de psykoanalytiska slutsatserna du försöker dra, kommer alltså från folk med blommiga byxor. Det är inget påhitt. Andra hade väl randiga eller allmänt färgglada byxor. Lysrör och självlysande färg i ansiktet blandat med töntiga piercingar i hela skallen.
Folk såg ut som julgranar. Tomma i blicken dansade de vilkorslöst på, utan ambitioner och utan hopp om framtiden. Ytligt och fullständigt hjärndött.
Jag befann mig mitt i helvetet på jorden.
Tråkigt att din traumatiska upplevelse resulterade i att du fick ett par "glasögon" där allting plötsligt är svart/vitt. Hoppas att du en dag träffar någon som ändrar din uppfattning och får dig att ta av dem. Precis som jag gjorde.
Tills dess vill jag att du ska veta att jag innerligt är en sjukt lycklig tjej, även utan några som helst substanser. Jag har en fördel gentemot mina vänner att jag har toppbetyg som gör att jag bara kan peka och välja vilken skola jag vill studera på i hela Sverige. Ja, även KTH och Handels i Stockholm om så önskas(om detta för dig är det som räknas som en garanterad framtid, för mig handlar en bra framtid om att vara lycklig och att kunna försörja mig och min familj). Men jag känner ofta att det finns saker som inte går att läras ut. Jag tycker att alla får knarka som dem vill, men för mig handlar det om upplevelsen vilken oftast är lärorik. Droger kan öppna mina sinnen och ge mig perspektiv som ingen lärobok eller utbildning i världen kan ge mig. Och då har jag inte ens tagit psykedeliska droger än.
Men för all del. Min nästa rapport ska handla om hur jag reser till Magaluf för att supa mig redlöst berusad hos Grabbarna Grus och hur jag efter en veckas tid lärt mig den bästa kuren mot bakfylla som jag glatt delar med mig av på Flashback. Banan. Det är bra grejer för att lindra bakfyllan enligt läkarna. Rik på kalium. Allt detta lagligt dessutom
samtidigt som jag får behålla min garanterade framtid, kanon!
Inte för att jag har något emot de som väljer att uppleva det istället. Alla får som sagt göra hur fan de vill. Men att säga att det ena skulle vara bättre än det andra känns ogenomtänkt.