2016-07-21, 17:43
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Hur vet man hur mycket ett monster ökar i CP när man evolvar?
T ex genom att använda den här sidan: http://pogotoolkit.com/

Jag fick den från den här sidan som länkar till olika behändiga verktyg: http://imgur.com/gallery/Q29cL
Citera
2016-07-21, 18:12
Medlem
Vet ni ifall storleken har någon betydelse i spelet, till exempel XL, XS och sånt? Eller är det bara skitsamma och evolva den som har högst CP?

Sen en annan fråga, hur gör ni med dupes? Bara att slänga alla för candy eller sparar ni vissa? Tänker mer på att jag till exempel har Magnemite and Magneton för att ha ett av varje.
Citera
2016-07-21, 18:16
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Vet ni ifall storleken har någon betydelse i spelet, till exempel XL, XS och sånt? Eller är det bara skitsamma och evolva den som har högst CP?

Sen en annan fråga, hur gör ni med dupes? Bara att slänga alla för candy eller sparar ni vissa? Tänker mer på att jag till exempel har Magnemite and Magneton för att ha ett av varje.
Jag sparar dupes och evolvar dem i bulk när jag får ett ägg. Man kan lätt få 10000 xp på en halvtimme om man hordat upp ordentligt med pidgeys och caterpies och annat skräp. Kan man inte evolva så kan man lämna in dem och ändå få dubbel xp.
Citera
2016-07-21, 18:17
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz

Spara dem så du kan dra ett evolve-race tillsammans med ett lucky egg. Bra sätt att hämta hem exp.
Citera
2016-07-21, 18:31
Medlem
Loveaffairs avatar
Antar att detta ska motsvara den stora tråden om Pokemon Go? Har kollat på ett par tutorials på Youtube och läst lite olika FAQ's och artiklar, vilka besvarat somliga av mina frågor, men inte alla.

Det jag framförallt undrar är hur man ska hantera sina infångade pokemons? Läste att man skulle sälja (transfer) dubletter av en pokemon och bara behålla den med bäst CP. Men de har ju även andra olika värden som jag inte begriper. Har inte dessa något syfte som väger upp eller väger tyngre än en pokemons CP?

Ex;
Psyduck CP187
Zen Headbutt 15
Psybeam 35

Psyduck CP124
Zen Headbutt 15
Aqua Tail 50

Tacksam för svar
Senast redigerad av Loveaffair 2016-07-21 kl. 18:35.
Citera
2016-07-21, 18:33
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Antar att detta ska motsvara den stora tråden om Pokemon Go? Har kollat på ett par tutorials på Youtube och läst lite olika FAQ's och artiklar, vilka besvarat somliga av mina frågor, men inte alla.

Det jag framförallt undrar är hur man ska hantera sina infångade pokemons? Läste att man skulle sälja (transfer) dubletter av en pokemon och bara behålla den med bäst CP. Men de har ju även andra olika värden som jag inte begriper. Har inte dessa något syfte som väger upp eller väger tyngre än en pokemons CP?

Ex;
Psyduck CP187
Zen Headbutt 15
Psybeam 35

Psyduck CP124
Zen Headbutt 15
Aqua Tail 50

Allt under 600 är mer eller mindre värdelöst. Istället för att öka dem i power försök hitta fler av samma sort. Stor chans att du hittar någon starkare. ( om det inte är någon ovanlig pokémon)
Citera
2016-07-21, 18:50
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Allt under 600 är mer eller mindre värdelöst. Istället för att öka dem i power försök hitta fler av samma sort. Stor chans att du hittar någon starkare. ( om det inte är någon ovanlig pokémon)

Men ska jag behålla alla eller sälja de? Begriper fortfarande inte. Har förövrigt fångat 93 pokemon enligt min statistik men har sålt många dubletter. Gör jag rätt eller fel?
Citera
2016-07-21, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Men ska jag behålla alla eller sälja de? Begriper fortfarande inte. Har förövrigt fångat 93 pokemon enligt min statistik men har sålt många dubletter. Gör jag rätt eller fel?

Läs tj.'s kommentar några snäpp upp. Går tydligen få runt 60.000 experience om du evolvar alla och använder lucky eggs.

Förövrigt verkar detta spel handla om att spara allting tills man nått en högre level. Även lures och sånt är bättre att använda när du kommit en bit.
Citera
2016-07-21, 19:15
Medlem
Inzaneclowns avatar
När man evolvar en polemon, ska man se till att den har maximal power innan? Eller spelar det ingen roll?
Citera
2016-07-21, 19:28
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
När man evolvar en polemon, ska man se till att den har maximal power innan? Eller spelar det ingen roll?

I början ska du inte slösa någon stardust då du hela tiden kommer hitta starkare o starkare o pokemon så det är bättre du sparar din stardust till senare och verkligen lägger det på pokemon du kommer behålla.
Citera
2016-07-21, 19:38
Medlem
I början spelade alla pokemon här i området. Senaste 3 dagarna så har kidsen och de vuxna stoppat ner sina mobiltelefoner i fickan och återgått till livet d hade innan.. Hypen börjar visst redan att avta.
Senast redigerad av Martin.1972 2016-07-21 kl. 20:15.
Citera
2016-07-21, 19:39
Medlem
Får se hur länge hypen håller. Om dom inte lägger till mer funktioner känns det som det kommer bli rätt enformigt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in