2016-07-21, 20:16
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
I början ska du inte slösa någon stardust då du hela tiden kommer hitta starkare o starkare o pokemon så det är bättre du sparar din stardust till senare och verkligen lägger det på pokemon du kommer behålla.
Vilket jag tycker är olyckligt. Förstör hela syftet med att lvla upp sina pokémon.
Citera
2016-07-21, 20:17
Medlem
nalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Vet ni ifall storleken har någon betydelse i spelet, till exempel XL, XS och sånt? Eller är det bara skitsamma och evolva den som har högst CP?

Sen en annan fråga, hur gör ni med dupes? Bara att slänga alla för candy eller sparar ni vissa? Tänker mer på att jag till exempel har Magnemite and Magneton för att ha ett av varje.

Jag byter dubletter till candy men sparar en av varje. Kul att ha kvar en av varje pokemon man hittat.
Sedan när man har tillräckligt mycket candy kör man ett evolv-race ihop med ett lucky-ägg för dubbel XP.
Senast redigerad av nals 2016-07-21 kl. 20:22.
Citera
2016-07-21, 20:26
Medlem
Hamnade i en diskussion med en snubbe vid ett P-stopp. Jag hade just lyckats fånga en Hypno och sa att jag tänkte boosta den med alla dessa candies från drowzee. Han sa då att det var dumt "pga att du kommer få en lägre max CP än om du väntar och fångar en hypno senare".

Jag trodde att alla pokémon av samma art hade samma MAX CP, men att man självklart fick slösa mer candy på de som startar från låg CP.

Är det så att deras max CP varierar eller har tex alla Hypno samma MAX CP, och det potentiella max CP är beroende av din egna level? Eller är jag ute och cyklar, och snubben i parken hade rätt?
Citera
2016-07-21, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Triforce-
Hamnade i en diskussion med en snubbe vid ett P-stopp. Jag hade just lyckats fånga en Hypno och sa att jag tänkte boosta den med alla dessa candies från drowzee. Han sa då att det var dumt "pga att du kommer få en lägre max CP än om du väntar och fångar en hypno senare".

Jag trodde att alla pokémon av samma art hade samma MAX CP, men att man självklart fick slösa mer candy på de som startar från låg CP.

Är det så att deras max CP varierar eller har tex alla Hypno samma MAX CP, och det potentiella max CP är beroende av din egna level? Eller är jag ute och cyklar, och snubben i parken hade rätt?

alla har samma max cp, max CP höjs med din level, däremot CP på pokemonen är högre desto högre level du är så det är inte värt att spendera massa candy på en hypno om du är låg level då du kommer hitta eller evolva en mycket bättre när du blir lite högre level.
Citera
2016-07-21, 21:02
Medlem
NirvanAs avatar
Vid vilken level börjar man få great balls?

Och vid vilken level börjar man stöta på andra eller tredje evolutionens pokemons förutom de dåliga pokemons evolutioner? Eller är det verkligen meningen att man ska behöva fånga massa skit och candy-evolutionera varenda pokemon?

Liksom jag vill stöta på en Gengar eller Alakazam eller nåt... Pidgotto, Radicate och alla andra kan dra åt helvete.

Förövrigt lyckades jag levla upp mig från level 10 till 14 idag med en 30minuters period med lucky egg, sjukt kul
Citera
2016-07-21, 21:16
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vid vilken level börjar man få great balls?

Och vid vilken level börjar man stöta på andra eller tredje evolutionens pokemons förutom de dåliga pokemons evolutioner? Eller är det verkligen meningen att man ska behöva fånga massa skit och candy-evolutionera varenda pokemon?

Liksom jag vill stöta på en Gengar eller Alakazam eller nåt... Pidgotto, Radicate och alla andra kan dra åt helvete.

Förövrigt lyckades jag levla upp mig från level 10 till 14 idag med en 30minuters period med lucky egg, sjukt kul

Lvl 12 börjar du få great balls, ultra balls på lvl 20...

Du hittar inte andra pokemon när du blir högre lvl, dom får bara högre cp. Så du kan i princip hitta alla pokemon när du är lvl 1, men vissa är ju väldigt ovanliga och dyker upp väldigt sällan. Som t.ex Gengar och Alakazam. När en pokemon ploppar upp på kartan så är det så för alla.
Citera
2016-07-21, 21:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Lvl 12 börjar du få great balls, ultra balls på lvl 20...

Du hittar inte andra pokemon när du blir högre lvl, dom får bara högre cp. Så du kan i princip hitta alla pokemon när du är lvl 1, men vissa är ju väldigt ovanliga och dyker upp väldigt sällan. Som t.ex Gengar och Alakazam. När en pokemon ploppar upp på kartan så är det så för alla.
Men hur kan folk sitta med Gyarados, Dragonite, Blastoise, Charizard mf.l redan då? Jag fattar inte.... antar dom inte har nåt liv eller sjukt tur? Eller varit i NYC där det verkar finnas så mycket mer av allt...

Fanns nån lista med vilka pokemon som inte finns att fånga (än?) te.x de legendariska mew och mewtwo, men var en drös med andra man inte kunde skaffa heller
Citera
2016-07-21, 21:37
Medlem
Overminds avatar
Hur många Pokemons finns det just nu? över 100 st olika? Vad jag läst och hört är det otroligt ospelbart i princip under hela dygnet. Ni som spelar det. Är ni imponerade?
Citera
2016-07-21, 21:38
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men hur kan folk sitta med Gyarados, Dragonite, Blastoise, Charizard mf.l redan då? Jag fattar inte.... antar dom inte har nåt liv eller sjukt tur? Eller varit i NYC där det verkar finnas så mycket mer av allt...

Fanns nån lista med vilka pokemon som inte finns att fånga (än?) te.x de legendariska mew och mewtwo, men var en drös med andra man inte kunde skaffa heller

Vet flera som hittat Charizard och Dragonite här i min stad men dom är nog jävligt ovanliga, jag har aldrig sett någon. De som ännu inte finns i spelet är mew,mewtwo, de 3 fåglarna och Ditto.
Citera
2016-07-21, 21:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vet flera som hittat Charizard och Dragonite här i min stad men dom är nog jävligt ovanliga, jag har aldrig sett någon. De som ännu inte finns i spelet är mew,mewtwo, de 3 fåglarna och Ditto.
Mew och Mewtwo kanske man kan förstå men de tre fåglarna, orsak till det? Känns random
Citera
2016-07-21, 21:50
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
I början spelade alla pokemon här i området. Senaste 3 dagarna så har kidsen och de vuxna stoppat ner sina mobiltelefoner i fickan och återgått till livet d hade innan.. Hypen börjar visst redan att avta.

Tycker det är värre nu...
Citera
2016-07-21, 22:14
Medlem
"daniel hallberg" postade en video på instagram för 2 dagar sen där han påstår att han kom ett spel som Pokemon go 2011. Videon har ca 32000 visningar just nu, vad tror ni om detta?
https://www.instagram.com/p/BIDTtdog...danielhallberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in