2016-07-21, 11:43
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Presskonfa kl. 12.00, vi får se vad den har i sitt sköte, så att säga.

Brukar ju inte bli PK när någon lämnar, därför bör det vara ett nytilllskott. Annars lär Totte hänga på en skör tråd.
...och just nu pekar det på att det är en ny målvakt som ska presenteras. Lagom antiklimax.
2016-07-21, 12:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
...och just nu pekar det på att det är en ny målvakt som ska presenteras. Lagom antiklimax.
Det var det
2016-07-21, 12:45
Medlem
snillet_1s avatar
Rodic lämnar Malmö för Karabukspor:

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-21/vladimir-rodic-lamnar-malmo-ff
2016-07-21, 13:25
Medlem
Med tanke på den glimrande högstanivå Rodic visade under sommaren och hösten känns det riktigt tråkigt att han redan efter ett år går till Kakburksporr. Hans spets kommer att saknas men den har vi dessvärre varit utan sedan i höstas så i nuläget gör det ingen större skillnad att tappa en spelare som står lägre än Sana i rangordningen. Att han lämnar redan nu trots ett långt kontrakt väljer jag att tolka som att vi i alla fall fick tillbaka vad vi betalade för honom.

3-0 målet mot Sazburg och lekstugan mot Donetsk kommer jag att bära med mig länge.
2016-07-21, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Med tanke på den glimrande högstanivå Rodic visade under sommaren och hösten känns det riktigt tråkigt att han redan efter ett år går till Kakburksporr. Hans spets kommer att saknas men den har vi dessvärre varit utan sedan i höstas så i nuläget gör det ingen större skillnad att tappa en spelare som står lägre än Sana i rangordningen. Att han lämnar redan nu trots ett långt kontrakt väljer jag att tolka som att vi i alla fall fick tillbaka vad vi betalade för honom.

3-0 målet mot Sazburg och lekstugan mot Donetsk kommer jag att bära med mig länge.
Ja, det finns väl inte så mycket att tillägga efter detta. Men visst börjar det bli ont om yttrar nu...

Eikrem, Berget, Sana, Yotún. Sedan kan väl några andra vikariera där i nödfall (Vindheim när han inte är skadad så egentligen aldrig, Konate), men det är knappast optimalt. Hade gärna sett en kvalitetsspelare in där.
2016-07-21, 15:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Johana set for AIK Fotboll trials:

http://ke.supersport.mobi/football/kenya/news/160720/Johana_set_for_AIK_Fotboll_trials

Blir PK imorgon istället vad det verkar.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Du menar alltså att detta var bomben du skrev om?
2016-07-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, det finns väl inte så mycket att tillägga efter detta. Men visst börjar det bli ont om yttrar nu...

Eikrem, Berget, Sana, Yotún. Sedan kan väl några andra vikariera där i nödfall (Vindheim när han inte är skadad så egentligen aldrig, Konate), men det är knappast optimalt. Hade gärna sett en kvalitetsspelare in där.
Svanberg och Rakip aspirerar också på kantplatserna och förtjänar mer speltid. Situationen på kanten är i stort sett oförändrad sedan i vintras, bredden är bra men inte spetsig typ. Jag hade gärna haft ytterligare en spelare som liknar Berget i truppen som man kan kasta in på de offensiva positionerna, att en startande yttermittfältare är vårt enda alternativ till anfallsduon är inte optimalt. Alternativen på kanterna är okej spelare men kanske inga som kommer in och förändrar matchbilden. Allsvenskans bästa/bredaste trupp till trots så kändes det inte som att vi hade alternativ för någon forcering mot AIK.

Är Eikrem fortfarande den sämsta spelaren du någonsin sett i MFF?
2016-07-21, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Svanberg och Rakip aspirerar också på kantplatserna och förtjänar mer speltid. Situationen på kanten är i stort sett oförändrad sedan i vintras, bredden är bra men inte spetsig typ. Jag hade gärna haft ytterligare en spelare som liknar Berget i truppen som man kan kasta in på de offensiva positionerna, att en startande yttermittfältare är vårt enda alternativ till anfallsduon är inte optimalt. Alternativen på kanterna är okej spelare men kanske inga som kommer in och förändrar matchbilden. Allsvenskans bästa/bredaste trupp till trots så kändes det inte som att vi hade alternativ för någon forcering mot AIK.
Jo, i och för sig, men Svanberg är 17 år gammal och Rakip är i grund och botten en central mittfältare. Precis, om något ska in är det en riktig spetsspelare, det är ju ingen krissituation direkt.

Citat:
Är Eikrem fortfarande den sämsta spelaren du någonsin sett i MFF?
Haha, jag har redan återkallat det utlåtandet...

Så här skrev jag i tråden om Allsvenskan i april:
2016-07-21, 16:31
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Rodic lämnar Malmö för Karabukspor:

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-21/vladimir-rodic-lamnar-malmo-ff

Började riktigt bra men gått ner sig efterhand. Tröttnade på honom när han, av en ren slump så klart, hängde utanför Real Madrids spelarhotell.
2016-07-21, 17:44
Avslutad
Ingen som hört något mer om Jeremejeff till MFF? Jag börjar bli lite orolig då det skulle bli officiellt "inom dom närmsta dagarna". Detta var 4 dagar sedan!
2016-07-21, 20:10
Medlem
bagarn29s avatar
Rantie sägs vilja "himm", hur är MFFs intresse för det? Jag tycker de verkar ljumt.
2016-07-21, 20:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Michael Langer, lagom upphetsande... helt OK i Norge fram tills han blev skadad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in