Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Så det är inte tydligt när jag i samma mening hänvisar till bubblan? Saknar du normal kognitiv förmåga?
Eftersom jag frågar borde det vara väldigt klart att det inte alls var givet utifrån vad du
skrev.
Hur kan du ens behöva fråga om det, när jag skriver det explicit.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Självfallet avser jag det ironiska i att BR värde räknas in i finansiella tillgångar och det måttet används för att illustrera hur gott om reda pengar folk har.
Var är ironin? Förstår du ens vad ordet betyder?
Det är väl tämligen uppenbart att en andel i en BRF är en finansiell tillgång. Visst finns det skillnad mot en andel (aktie) i ett fastighetsbolag, men den är ju inte så stor.
Hur skulle någon kunna komma på att det var det du avsåg med "värre". Och värre än
vad är fortfarande oklart. Värre är en relativ term.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Det innebär ju då att ju mer bubblan blåses upp desto bättre ser svenskens ekonomi ut, nästan som att evigt upplånande skulle betyda evig rikedom.
(Nu är din kunskapsnivå oklar här. Men för säkerhets skull behöver jag nog berätta att skulder subtraheras när man beräkna nettotillgångar. Det är alltså inte som du verkar tro att nettotillgångarna ökar när man belånar sig).
Gäller inte bubbelkommentaren tjänstepensionerna också?
(Och fritidshus och villor/radhus som stigit på samma sätt. De tillkommer dock när man skall beräkna hushållens nettoförmögenhet).
Sedan har hyresfastigheter stigit på samma sätt. Fastighetsbolagen borde enligt ditt förmenande utgöra en katastrofal bubbla. Är du nu rationell och konsekvent så har du blankat fastighetsbolagen, om inte i 20 år så iaf i 10 år. Så mycket du kan.
Vidare så borde du ha klagat konstant hos kommunerna för att dom tar upp sina kommunala fastighetsbolag till för högt marknadsvärde. Iom att det är en bubbla borde de inte tas upp till mer än 50%?
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Du och bananen vet mycket väl vad jag menar, annars vore ni inkapabla att fungera i sociala sammanhang, vilket jag inte tror är fallet, tvärtom verkar ni både kunniga och fullt funktionsdugliga, även om ni väljer vad ni vill se och förstå med omsorg för att det ska passa er agenda.
Nej, det är helt hopplöst att säkerställa vad du kommunicerar.
Det gäller både dig och trillske. Ni sitter med massor av föreställningar i era huvuden, och släpper bara ut små fragment, och verkar tro att andra ska sitta med samma föreställningar och omedelbart kunna säkra vad ni menar. Det är som ni är helt oförmögna att förstå att andra människor inte har samma föreställningsvärld som ni har.
Titta bara på din sista mening som jag kommenterade tidigare med att den passade bättre i delforum för konspirationsteorier. Du ser själv vilka fantasier du sitter och kokar ihop. Hur ska vi andra kunna känna till de utan att du redogör i detalj för dessa.