2016-07-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Möjligt att fingerprint gått upp, men totalt sett hade mina råd gett betydligt mer i plånkan än dina.

Dubbelt upp på en lgh blir betydligt mer i kronor och är en säkrare investering än FPC.

Sedan ska man inte jämföra bostäder med aktier. Långt ifrån samma sak.
Kurtan the backtrader.
2016-07-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det kan vara jobbigt från mobilen men du medgav ju tidigare att du ljög.

Källa: google
Snacka om trams och of topic.
2016-07-20, 23:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Där har vi bevisat för att det är en ekonomisk katastrof att lyssna på kurtans "råd"

Jaha så nu är du positiv till FPC?
2016-07-20, 23:45
Bannlyst
Citat:
Gå in på bankernas hemsidor så ser du.
Du kan även läsa i tråden här på fb som heter "Vad har du för ränta"
Nu har jag ju 3 olika lån på en av landets största banker och inte fått någon höjning. Vilken bank är det som höjt räntan menat du? Länken jag skickade visade ju att så inte var fallet på någon bank, du kanske vet mer?
2016-07-20, 23:49
Bannlyst
Citat:
Vet inte hur svårt det kan vara att förstå, börsen hade redan rasat så själklart blev det inte något stort ras vid brexit, börsen var uppe på över 1700 och sedan ner till 1300, de som köpt på över 1700 ser det nog som ett ras.

Har du något på börsen (du verkar dåligt insatt i hur kurserna gått det senate året)?
Jag har rätt bra koll på börsen av eget intresse. Kursen hade fallit till drygt -6% vid brexit, idag ligger den på -1.99. Vad är det du har så svårt att fatta????
Som vanligt kommer du med osanna uppgifter men har svårt att förklara när folk frågar dej. Ditt standard svar när det gäller priser på bostäder är länken du triumferar med, annars är dina felaktiga påståenden svåra att försvara...
2016-07-20, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Boendekostnaderna förändras av värdeökningar eller värdeminskningar, men inte boendeutgifterna, allt annat lika.
På vilket sätt då?
Jag har samma lån samma utgifter på sopor vatten mm. Det är först om jag tänker sälja som jag kan drabbas. Berätta nu så tom en gammal gubbe som jag förstår!
2016-07-21, 00:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
På vilket sätt då?
Jag har samma lån samma utgifter på sopor vatten mm. Det är först om jag tänker sälja som jag kan drabbas. Berätta nu så tom en gammal gubbe som jag förstår!

När man efter att ha flyttat ut räknar på kostnader så läggs värdeminskningen till eller så dras värdeökningen ifrån.
2016-07-21, 00:24
Medlem
Citat:
Nu har jag ju 3 olika lån på en av landets största banker och inte fått någon höjning. Vilken bank är det som höjt räntan menat du? Länken jag skickade visade ju att så inte var fallet på någon bank, du kanske vet mer?
Vet inte hur många gånger jag skall svara på samma fråga?

Googla fram bankerna i Sverige, gå in på deras hemsidor, finn boräntehistorik, ingen har sänkt sedan februari, många har höjt.

Du vet att DU har 3 månaders bunden ränta va?
2016-07-21, 00:30
Medlem
Citat:
Jag har rätt bra koll på börsen av eget intresse. Kursen hade fallit till drygt -6% vid brexit, idag ligger den på -1.99. Vad är det du har så svårt att fatta????
Som vanligt kommer du med osanna uppgifter men har svårt att förklara när folk frågar dej. Ditt standard svar när det gäller priser på bostäder är länken du triumferar med, annars är dina felaktiga påståenden svåra att försvara...
Är det -6% från över 1600 till 1300?

https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30
2016-07-21, 00:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Är det -6% från över 1600 till 1300?

https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/19002/omx-stockholm-30

Det var effekterna av brexit som diskuterades och innan brexit stod OMXS30 i 1360 och nu står det i 1386. Även om du har bajs i hjärnan borde du inser att brexit inte har orsakat någon krasch.
2016-07-21, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Huset är i Stockholms län. Eskilstuna är inte i Stockholms län.
Visst är det så att det finns renoverings och moderniserings behov. Men frågan är:

* Dels varför folk inte kaster sig över det om vi nu har bostadsbrist.

* Dels varför ingen köper det, lägger ut jobbet på modernisering och renovering på entreprenad och sedan håvar in en stor vinst genom att sälja det till bubbelpris.

Det är lite tunt med svar. En förklaring till det skulle kunna vara att vi inte har bostadsbrist.
En möjlig förklaring kan också vara att vi inte har någon bubbla och man skulle inte göra någon vinst på renoverings-projektet. Den höga byggkostnaden är en förklaring till prisnivåerna. Och så har folk starka preferenser över var dom vill bo, och är beredda att betala för det.

Men jag vill inte säga att vi inte har bostadsbrist eller inte har någon bubbla. Jag frågar de som är bättre vetande.
Jag har personligen jävligt svårt att förstå varför betala så mycket för att bo i närheten av Stockholm där den ända kontakt med det sk havet är en större insjö som vi kallar grodsjö.....
2016-07-21, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ja bostadspriserna är i fritt fall nu men halmstråssvenne är i förnekelsestadiet .
Vad menar du med fritt fall? Kollade precis på annonser på hus i Hovås (dyrt område, vid det riktiga havet). Det har gått upp sedan april då jag tittade senast (april). att en 1 eller 2:a på söder går ner från 4 till 3 miljoner kallar jag INTE för fritt fall!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in