Citat:
Ursprungligen postat av
Taskigt
Varför köper du inte själv?
Därför att jag har uppfattningen att byggkostnaden driver upp priset till det som andra kallar bubbelnivåer. Jag ser inte att det finns något direkt att tjäna.
Men andra som skriver här menar att det är möjligheterna till billig belåning som drivit upp priserna. Om det stämde borde det vara massor som vill tjäna en större summa på skillnaden mellan byggkostnad och bubbel-pris.
Varför finns den fortfarande kvar till försäljning då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Taskigt
400tkr för 1400kvm tomt ute i ingenstans, mja jag vet inte?
4 rums-villa i Stockholm. Och det är många som vill bo i Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taskigt
För du räknar väl inte in huset i värderingen? Du måste betala för att forsla bort skiten
Vill du antyda att standarden inte är god nog?
Har det skett en höjning av kraven på standard så att priserna på bostäder ökat?
Nu gör du dig ovän med de som talar om bostadsbubbla. Du ifrågasätter deras mening med livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taskigt
Nu är vi plötsligt uppe i över en miljon innan du ens kan ha en tomt som har bra anslutningar för ett permanentboende
Uhh? vill du antyda att det finns kostnader som driver upp tomtpriset till sådana nivåer. Nu blir Trilske och highbanker missnöjda när dom hör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taskigt
och då ligger det fortfarande för långt bort ifrån stan. Jag tycker att priset är för högt, kanske därför ingen som nappar.
Nu var det i Stockholm det ligger. Och där betalar folk bubbelpriser. Det har jag läst på Flashback.
Eller vill du antyda att det inte är någon bubbla. Utan bara prisskillnad pga olika preferenser. Precis som en Ferrari kostar mer än en Skoda.
Dessutom har vi bostadsbrist. Det har jag också läst på Flashback.
Och om inte den stora profiten med att renovera upp huset är tillräcklig så borde väl den stora bostadsbristen göra att folk kastar sig över denna
bostad.
Det verkar finnas en uggla begraven här.