2016-07-19, 23:55
Medlem
ecu971s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskigt
Varför köper du inte själv?
400tkr för 1400kvm tomt ute i ingenstans, mja jag vet inte? Kanske är bra om man tänkt ställa en sommarstuga där men är det inte lite dyrt?
För du räknar väl inte in huset i värderingen? Du måste betala för att forsla bort skiten Innan du kan bygga nytt. Ingen vettig människa kommer att sminka den där grisen. Dessutom så finns det inte kommunalt avlopp/vatten/internet.
Nu är vi plötsligt uppe i över en miljon innan du ens kan ha en tomt som har bra anslutningar för ett permanentboende och då ligger det fortfarande för långt bort ifrån stan. Jag tycker att priset är för högt, kanske därför ingen som nappar.

Ett fint boende för de med 95% belåning av BR i Stockholm. Kan grilla o mysa gott där. Kan pendla med bil te plattan utan problem.
Senast redigerad av ecu971 2016-07-19 kl. 23:58.
2016-07-20, 00:04
Medlem
Citat:
Varför köper du inte själv?
Därför att jag har uppfattningen att byggkostnaden driver upp priset till det som andra kallar bubbelnivåer. Jag ser inte att det finns något direkt att tjäna.

Men andra som skriver här menar att det är möjligheterna till billig belåning som drivit upp priserna. Om det stämde borde det vara massor som vill tjäna en större summa på skillnaden mellan byggkostnad och bubbel-pris.

Varför finns den fortfarande kvar till försäljning då?

Citat:
400tkr för 1400kvm tomt ute i ingenstans, mja jag vet inte?
4 rums-villa i Stockholm. Och det är många som vill bo i Stockholm.

Citat:
För du räknar väl inte in huset i värderingen? Du måste betala för att forsla bort skiten
Vill du antyda att standarden inte är god nog?

Har det skett en höjning av kraven på standard så att priserna på bostäder ökat?
Nu gör du dig ovän med de som talar om bostadsbubbla. Du ifrågasätter deras mening med livet.

Citat:
Nu är vi plötsligt uppe i över en miljon innan du ens kan ha en tomt som har bra anslutningar för ett permanentboende
Uhh? vill du antyda att det finns kostnader som driver upp tomtpriset till sådana nivåer. Nu blir Trilske och highbanker missnöjda när dom hör det.

Citat:
och då ligger det fortfarande för långt bort ifrån stan. Jag tycker att priset är för högt, kanske därför ingen som nappar.
Nu var det i Stockholm det ligger. Och där betalar folk bubbelpriser. Det har jag läst på Flashback.
Eller vill du antyda att det inte är någon bubbla. Utan bara prisskillnad pga olika preferenser. Precis som en Ferrari kostar mer än en Skoda.

Dessutom har vi bostadsbrist. Det har jag också läst på Flashback.
Och om inte den stora profiten med att renovera upp huset är tillräcklig så borde väl den stora bostadsbristen göra att folk kastar sig över denna bostad.

Det verkar finnas en uggla begraven här.
2016-07-20, 00:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hur länge skall man handlat på börsen enligt dig för att inta vara nybörjare?
Du har stor tro på dig själv, först var du experten som sa att boräntor inte kommer att gå upp, sedan var du experten som sa att bostadspriserna absolut inte kan falla, nu är du expert på börshandel.

Vissa lär sig aldrig något och du tillhör den kategorin.
2016-07-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
Ett fint boende för de med 95% belåning av BR i Stockholm. Kan grilla o mysa gott där. Kan pendla med bil te plattan utan problem.
Ja, för dig som väntar på priskrasch måste det vara frustrerande att folk inte säljer de dyra borätterna i innerstaden och flyttar till billigare hus lite i utkanten.

Då kan dom göra sig av med lånen och slippa vara skuldslavar. Varför gör dom inte så?
Är det något fel på dom?

Men om det är fel på dom så finns det ju en risk att dom fortsätter att göra fel, och den häringa kraschen uteblir.
2016-07-20, 00:22
Bannlyst
Citat:
Den var upp på över 1700, vore det inte lättare för dig att gå in och kolla en graf istället föt att ifrågasätta mig eller?

Före brexit så låg årets aktiekurs ca -6% idag ligger den på -2.97.... Så nja i mina ögon har den inte sjunkit efter brexit....
2016-07-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Därför att jag har uppfattningen att byggkostnaden driver upp priset till det som andra kallar bubbelnivåer. Jag ser inte att det finns något direkt att tjäna.

Men andra som skriver här menar att det är möjligheterna till billig belåning som drivit upp priserna. Om det stämde borde det vara massor som vill tjäna en större summa på skillnaden mellan byggkostnad och bubbel-pris.

Varför finns den fortfarande kvar till försäljning då?

4 rums-villa i Stockholm. Och det är många som vill bo i Stockholm.

Vill du antyda att standarden inte är god nog?

Har det skett en höjning av kraven på standard så att priserna på bostäder ökat?
Nu gör du dig ovän med de som talar om bostadsbubbla. Du ifrågasätter deras mening med livet.

Uhh? vill du antyda att det finns kostnader som driver upp tomtpriset till sådana nivåer. Nu blir Trilske och highbanker missnöjda när dom hör det.

Nu var det i Stockholm det ligger. Och där betalar folk bubbelpriser. Det har jag läst på Flashback.
Eller vill du antyda att det inte är någon bubbla. Utan bara prisskillnad pga olika preferenser. Precis som en Ferrari kostar mer än en Skoda.

Dessutom har vi bostadsbrist. Det har jag också läst på Flashback.
Och om inte den stora profiten med att renovera upp huset är tillräcklig så borde väl den stora bostadsbristen göra att folk kastar sig över denna bostad.

Det verkar finnas en uggla begraven här.

Nu vet jag inte var du fick Sthlm ifrån men för många räknas sthlm inom slutstationer av t-banan ungefär. Sthlms län är ngt annat och när det talas om bubblor brukar det handla om större städer så du får komma med ett annat objektexempel.
2016-07-20, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ecu971
Hur ska ni fira bostadskraschen som kommer nu. Blir det lidl öl 2.8% samt lidlchips eller nåt dyrare typ bag in box vin från bolaget och räkor?
Jag vet inte om du är efterbliven eller bara korkad....
Tror du att våra boendekostnader ändras för att värdet på bostaden minskar 1-5%???
2016-07-20, 01:32
Bannlyst
Citat:
Vi ser ju nu att boräntor stiger, bostadspriser sjunker.
Var ser du det????
Aktuella räntor samt senaste förändring: http://www.svt.se/svttext/web/pages/231.html
2016-07-20, 02:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
http://www.valueguard.se/sverigebr

Varför använder du inte säljarnas utgångspris för bostäder när du gör det för räntor?
2016-07-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Före brexit så låg årets aktiekurs ca -6% idag ligger den på -2.97.... Så nja i mina ögon har den inte sjunkit efter brexit....
Vet inte hur svårt det kan vara att förstå, börsen hade redan rasat så själklart blev det inte något stort ras vid brexit, börsen var uppe på över 1700 och sedan ner till 1300, de som köpt på över 1700 ser det nog som ett ras.

Har du något på börsen (du verkar dåligt insatt i hur kurserna gått det senate året)?
2016-07-20, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Var ser du det????
Aktuella räntor samt senaste förändring: http://www.svt.se/svttext/web/pages/231.html
Gå in på bankernas hemsidor så ser du.
Du kan även läsa i tråden här på fb som heter "Vad har du för ränta"
2016-07-20, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Varför använder du inte säljarnas utgångspris för bostäder när du gör det för räntor?
Halmstrånas man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in