2016-07-20, 15:52
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Det lär nog stå en massa vad AKP tycker om kurder i dessa mail om de är äkta.

Beror väl på vad procedurerna är kring snack om vissa saker, eller? Särskilt med känsliga saker. Det är inte säkert att det finns kultur för att random AKPsnubbar skriver nationalistiska kurd-konfliktsaker över mail till andra. Man kanske gör kodade röksignal. Äkthet kan antagligen inte bedömas på innehållet om inte man redan vet vad innehållet i äkta meddelanden är, och om man vet det, så krävs inga läckor för insyn. Lite catch-[någotnummer] över den testen, va?
Citera
2016-07-20, 15:56
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Beror väl på vad procedurerna är kring snack om vissa saker, eller? Särskilt med känsliga saker. Det är inte säkert att det finns kultur för att random AKPsnubbar skriver nationalistiska kurd-konfliktsaker över mail till andra. Man kanske gör kodade röksignal. Äkthet kan antagligen inte bedömas på innehållet om inte man redan vet vad innehållet i äkta meddelanden är, och om man vet det, så krävs inga läckor för insyn. Lite catch-[någotnummer] över den testen, va?
Haha, tror du turkiska ledamöter och Erdogan inte skulle prata hatiskt och fientligt om kurder?

Turkiska politiker är ju inte direkt välkända för att vara diskreta och intelligenta.
Citera
2016-07-20, 16:02
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Haha, tror du turkiska ledamöter och Erdogan inte skulle prata hatiskt och fientligt om kurder?

Turkiska politiker är ju inte direkt välkända för att vara diskreta och intelligenta.

Nej, alltså, jag tror så klart inte att dom är rädda för sånt. Menar mest att äkthet eller falskhet inte beror på just det, utan på vem som har skrivit det, och vad funktionen av akten var vid skrivandet. Då kan innehåll vara vad fan som helst.
Citera
2016-07-20, 16:07
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Nej, alltså, jag tror så klart inte att dom är rädda för sånt. Menar mest att äkthet eller falskhet inte beror på just det, utan på vem som har skrivit det, och vad funktionen av akten var vid skrivandet. Då kan innehåll vara vad fan som helst.
Ah, ber om ursäkt för missuppfattningen.

Någon som vet om det har kommit fram några mail som innehåller något väldigt kontroversiellt ännu?
Citera
2016-07-20, 16:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Nu kommer jag låta som en konspirist (konspirant?) men det struntar jag i.
Inatt när jag gick till sängs alldeles för sent, så hittade jag på reddit-sidan som länkats i tråden äntligen något intressant.
Då min browser sparar de öppna flikarna så öppnade jag ett par mail, men tänkte att allt var kvar tills imorgon. Dvs idag. Men när jag tittar på redditsidan i morse så var allt som jag sett bortrensat. "showing all 22 comments" stod det. Nog hade der varit långt fler än så tänkte jag.
Gick in på de 3-4 öppna mailflikarna, översatta bara trams och trist.

Igår är jag säker på att jag såg tjocka spalter med översatta mail som handlade om USA/Turkiet, Nato mm.
Militära intressen etc.
Drömde jag? Eller har det rensats bort.
Citera
2016-07-20, 19:38
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inatt när jag gick till sängs alldeles för sent, så hittade jag på reddit-sidan som länkats i tråden äntligen något intressant.
Då min browser sparar de öppna flikarna så öppnade jag ett par mail, men tänkte att allt var kvar tills imorgon. Dvs idag. Men när jag tittar på redditsidan i morse så var allt som jag sett bortrensat. "showing all 22 comments" stod det. Nog hade der varit långt fler än så tänkte jag.

Igår är jag säker på att jag såg tjocka spalter med översatta mail som handlade om USA/Turkiet, Nato mm.
Militära intressen etc.
Du drömde, eller rättare sagt du hallucinerade. Du borde söka dig till närmsta psykiatriska klinik.
Vid närmare eftertanke, de vet redan om var du bor och att du mår dåligt och kommer snart och hämtar dig.
Citera
2016-07-20, 19:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Du drömde, eller rättare sagt du hallucinerade. Du borde söka dig till närmsta psykiatriska klinik.
Vid närmare eftertanke, de vet redan om var du bor och att du mår dåligt och kommer snart och hämtar dig.

Så måste det ju vara. Att jag sen inte hallucinerar till vardags eller brukar narkotika...
Nej men jag kanske var för hoppfull? Weird dock att en trådsom ursprungligen var lång kortas ner till 22 svar. Men okej. Visst. Ska hålla tyst nu?
Citera
2016-07-20, 20:08
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Militära intressen etc.
Wiki L får väll bra betalt att ta bort viss störande information kan jag tänka mig. Pengar är ju ändå pengar alltid.
Citera
2016-07-20, 20:09
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Kanske var kuppen en bluff från Erdogan Spännande
. Just så är det nog.
Citera
2016-07-20, 20:28
Medlem
styrlunds avatar
Om Assange är rädd att USA.
Bör han nog fundera lite nu.
Citera
2016-07-20, 20:41
Medlem
Snapcounts avatar
Tjaa.., förefaller ju ha varit "mycket snack och lite verkstad" tills nu iallafall..

(med detta släpp)
Citera
2016-07-20, 21:42
Medlem
Så det snackades så mycket i media.. 300.000st ska släppas, bla bla.. En så länge inte en enda mail där man kan fastna ?

En bekant har uttryckte sig vettigt. Journalister och liknande, de måste skriva/tramsa/skvallra annars dom har inga jobb kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in