2016-07-19, 16:34
Bannlyst
http://www.aljazeera.com/news/2016/07/wikileaks-release-turkey-power-structure-documents-160718131206187.html

Ja, vad för avslöjanden kommer vi att få?

Något om Kaplans förehavanden t.om?

Å mod kanske kan hjälpa till med rättstavningen i sommarvärmen
Senast redigerad av fiveinchboots 2016-07-19 kl. 16:35. Anledning: rubrik
Citera
2016-07-19, 16:46
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Ja, vad för avslöjanden kommer vi att få?
Förhoppningsvis avslöjanden om skurkstaten "Turkiets" roll i människosmugglingen av muslimer till Grekland, den sk "flyktingkatastrofen" () så att EU en gång för alla avslutar sina relationer med gangster-regimen i Ankara.
Citera
2016-07-19, 16:59
Medlem
rotesaus avatar
Fyller på lite.

Reuters
Citat:
WikiLeaks says to release documents on Turkey's power structure
http://www.reuters.com/article/us-turkey-security-wikileaks-idUSKCN0ZY0OH

Rapport om att angrepp har skett mot Wikileaks sedan man annonserat "släpp":
RT
Citat:
WikiLeaks suffers ‘sustained attack’ after announcing megaleak of Turkey govt docs
https://www.rt.com/news/351995-wikileaks-attack-turkey-documents/
Citat:
WikiLeaks announced that the release of documents, which could expose the Turkish “political power structure”, will contain 300,000 emails and 500,000 documents.

/

Länk till Reddit
https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/4teic6/wikileaks_says_to_release_documents_on_turkeys/
Senast redigerad av rotesau 2016-07-19 kl. 17:03.
Citera
2016-07-19, 17:03
Medlem
pantherTypeGs avatar
Kanske var kuppen en bluff från Erdogan Spännande
Citera
2016-07-19, 17:05
Medlem
Lite otaktiskt att göra det precis efter kuppförsöket, om nu inte dessa brev har något med det att göra. Just nu har Erdogan extra stort stöd så alla skandaler får svårt att få fäste.
Citera
2016-07-19, 17:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Lite otaktiskt att göra det precis efter kuppförsöket, om nu inte dessa brev har något med det att göra. Just nu har Erdogan extra stort stöd så alla skandaler får svårt att få fäste.

kupp & kupp... Det kanske blir Kupp nu?

Erdogan har stöd i Turkiet.
Men sen?
Kort på kort är utspelat för omvärlden nu, även om dom inte visar något direkt ännu. Tajmingen för dokumentläcka kan nog passa fint nu?
Vi får se.
Senast redigerad av rotesau 2016-07-19 kl. 17:09.
Citera
2016-07-19, 18:00
Medlem
kraftfoders avatar
Wikileaks ser jag som en stor bluff. Inte för att de kanske har dokumenten, men de släpper dessa då och då. Har försökt söka på "Carl Bildt", får inte fram ett skit. Jag är övertygad att "Carl Bildt" borde förekomma i ett hyfsat stort antal "wikileaks"-dokument. Är det jag som söker fel? Eller är det något annat fel, att wikileaks inte har sökbara dokument?
Citera
2016-07-19, 20:17
Medlem
Hur ska vi kunna hitta något intressant bland alla dessa dokument på turkiska? Söka på specifika datum, namn och ord eller är det vettigaste kanske att sitta still i båten och vänta på att media hittar något av intresse.
Citera
2016-07-19, 20:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Snarare perfekt tajming för att underminera det stöd han har - om nu dessa dokument påvisar allvarliga övertramp, vilket torde vara självklart - Erdogan är knappast någon korgosse, om nu någon hade fått för sig detta...
Citera
2016-07-19, 20:23
Medlem
Jag är inte heller säker på att jag förstår vad Kraftfoder är ute efter, men jag tolkar det som att du inte gillar att man granskat dokumenten innan de hamnar på wikileaks?

Om de inte gör det kan en massa människor, informatörer, visselblåsare m.m. dödas - därav granskning som jag förstår det. Tror inte de har något emot att sätta en iller i röven på CB.

Jag kanske missförstår din kritik, då ber jag om ursäkt.
Citera
2016-07-19, 20:26
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fel och fel, men läste för ett bra tag sedan att Wikileaks bara skulle släppa "utvalda delar", och då enbart till journalister. Det skulle inte vara så att "kreti och pleti", dvs. allmänheten skulle kunna "rota och söka" som de vill i alla de läckta dokumenten. Därav min fråga.

Du skrev att du inte hittade något om CB, trots flera tusen träffar. Du kan bortförklara bäst du vill men du framstår ff. som en idiot.

Till ämnet så ser jag fram emot vad som släpps, oavsett vad det är och vart det pekar. Det finns mycket att fundera över i denna NATO och ev. EU-stat.
Citera
2016-07-19, 20:36
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jodå, men är de sökbara? Eller utvalda?

"ska släppa" betyder ju i min ordbok något annat än att de är öppna från början. Jämför med "FBI ska släppa dokument om Marilyn Monroe". Dokumenten fanns ju i arkivet från början...
Det går inte att lägga upp dem direkt när de mottas eftersom de måste gå igenom dem, verifiera dem, samt eventuellt skanna in dem och formatera dem. Sedan tycker jag också att deras publiceringar verkar sammanfalla lägligt med att ämnena är aktuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in