Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Nedsidan som jag avser är aggressioner mot Iran.
Jag sätter på mig dumstruten. Visst, jag håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Jag tror också att om Trump vinner kommer polariseringen att fortsätta och den svenska vänstern kommer att adoptera det, som jag tror blir följden, hårdare debattklimatet.
Trump är också för mycket pajas för att ens SD ska vilja förknippas med honom. Hade hans åsikter förmedlats av en annan personlighetstyp och med en annan strategi hade det kunnat ha positiv påverkan för den svenska nationalistiska högern, men som han beter sig nu är han mer en belastning för dem.
Att extremvänstern flippar ur tror jag kan vara positivt, de flesta människor är inga bråkmakare och vill leva i fred. När de ser hur konfliktsökande och aggressiva vänstern är kommer de inte vilja ha med de att göra.
De kräver också mer och mer märkliga "rättigheter", pengar och makt och är allmänt jobbiga i allmänhetens ögon.
När vänstern radikaliseras kommer de att börja äta varandra och kasta sina forna vänner åt vargarna mer och mer. Det ser vi redan nu.
Deras strategi: skrik, känslor, lögner och hugg i ryggen.
"Vår" strategi: lugn, fakta, sanning och gemenskap.
(snabbt sammanfattat)
Tyvärr är människor inte rationella och mer känslomässiga. Det måste vi bli bättre på att använda.
Scott Adams har en poäng där i konsten att övertala folk.
Trumps personlighetstyp passar tyvärr inte för Sverige, men jag tror att folkrörelsen kring Trump i USA där väldigt många olika olika grupperingar ingår kan inspirera här i Sverige.
Särskilt när det gäller i förhållandet till media. Folk hatar medierna och vet att de vinklar och ljuger. Nationalistiska politiker har mycket att lära från Trump. Man behöver inte anamma samma stil men man kan inspireras av hans egenskaper.
Det som är mest inkompatibelt i svenska ögon är Trumps skrytsamma sätt. Han tvekar aldrig att hävda sig själv och berätta hur bra han är.