Citat:
Ursprungligen postat av
The.Orlok
Finns inget som är pajas med Trump. Finns mycket som är pajas med Killary däremot. Att du går på mainstreammedias svartmålning av Trump får stå för dig dock. Han har ingen bakgrund av mord, svek och instigation så vad beskyller du honom för egentligen? Han har inte ens uttryckt sig rasistiskt vilken många lögnare försöker lägga på honom. Vi med lite hjärna förstår vad det handlar om - politikerna är rädda om sitt skinn nu när en ickepolitiker försöker sno åt dom deras jobb. Samma sak hände med Reagan och han anses idag som en av de bästa presidenterna i USAs historia.
Nej jag kan näppeligen beskylla Trump för vad han uträttat politiskt. Jag beskyller däremot Trump för begränsad begåvning (inte under genomsnitt men inte så långt över heller), impulsivitet, narcissism, lättleddhet, megalomani bland annat. Egenskaper jag ser som problematiska, i synnerhet i kombination med varandra.
Jag kan inte veta, lika lite som "ni med lite hjärna" (grattis förresten) hur han kommer att agera som president, men min analys landar i att han är en loose cannon och potentiellt kan ställa till med en ordentlig mängd sattyg om han hamnar i klorna hos krigshetsarna. Hans geopolitiska kunskap är så grund och ytlig (även om han till och från prickat rätt med en tillräcklig mängd bondförnuft) att han kommer att bli ett lätt byte för både neocon- och oldcon-lägret. Iranhetsen som nu inletts är ett första tecken på hur illa det kan barka.
Hillary är, for the record, ett politiskt praktsvin som gärna hjälper till att mörda och lemlästa oskyldiga människor för att avancera på det privat politiska planet. Någon skrev upprepade gånger tidigare i tråden att en aversion mot Trump inte per automatik betyder att man tycker bra om Hillary. Dags för ytterligare en upprepning uppenbarligen.
Reagan, apropå mainstreammedias bild av saker och ting, var en usel president. Ekonomisk idiot, utrikespolitisk idiot, men råkade sitta vid makten när Sovjet började klappa ihop och voila, mannens eftermäle blev det av en hjältes. Att prisa Reagan är verkligen att köpa amerikansk mainstreammedias tiltade bild av hans gärning. Däremot var han jäkligt rolig och den mest underhållande presidenten US haft. Fantastisk historieberättare och säkert a heck of a guy. Men som president mätt helt orimligt hyllad.