Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-19, 23:08
Medlem
freeriderXIIs avatar
Rick rollen var kanske talskrivarens grafitti tag som markerar hans skämt/prank plagiat i talet.

En mole kan vara placerad i kampanjen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-07-19 kl. 23:13.
2016-07-19, 23:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag röstar SD i brist på alternativ. Men mitt stöd till Trump ur ett svenskt perspektiv grundar sig i att han dels för den offentliga debatten i en mer nationalistisk riktning som han dessutom inte ber om ursäkt för och sen att han faktiskt pratat om att bygga en "safe zone" för flyktingar i Mellanöstern.
Att han också ständigt nämner Tyskland och Sverige som hemska exempel på hur det kan gå om man öppnar gränserna på vid gavel innebär att han verkar bry sig om Europas folk. Han har under press sagt att han är stolt över sin bakgrund som tysk.

Jag är starkt emot hetsen mot Iran och har inget mot islam eller muslimer så länge de inte bor i Europa.
Det är svårt att vara neutral i Israelfrågan men min kritik ligger i dubbelmoralen som judarna visar när de förespråkar kompromisslös nationalism i Israel med höga murar och förbud mot rasblandning, och sedan skriker i högan sky mot minsta yttring av nationalism i de europeiska länderna eller vita amerikaners önskan om självbestämmande.

Däri ligger också min kritik mot Trump.
Tack för svar! Jag ser din poäng, men också att vinsterna med Trump ur svenskt perspektiv är små, men den potentiella nedsidan är enorm.
2016-07-19, 23:14
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Intressant att du talar om poängen med tvåstegstänk för att sedan i nästa ansats göra ditt bästa för att inte använda det själv.
Ärligt talat tror jag du vet mer än vad du säger dig veta. Men det känns bättre att skriva något annat.
Ett helt obegripligt svar, sorry.
2016-07-19, 23:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Melania gjorde också en rick roll i sitt tal. Kanske var det hela ett skämt?

Hon sade bl.a. will never ever give up, and most importantly, he will never ever let you down.”

Lyssna på låten av Rick Astley... http://wgntv.com/2016/07/19/did-melania-trumps-rnc-speech-contain-a-rickroll/ p.s. han ÄR en legendar på internet....
2016-07-19, 23:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Rick rollen var kanske talskrivarens grafitti tag som markerar hans skämt/prank plagiat i talet.

En mole kan vara placerad i kampanjen.
Det verkar vara lite praktikant-mässigt.
2016-07-19, 23:39
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Tack för svar! Jag ser din poäng, men också att vinsterna med Trump ur svenskt perspektiv är små, men den potentiella nedsidan är enorm.

Jag kan inte se nedsidan, hjälp mig.

Med tanke på att Sverige påverkas väldigt mycket av vilket debattklimat USA har, (väldigt mycket identitetspolitik har importerats från universiteten i USA, att Black Lives Matter ska demonstrera i Sverige är det senaste sjuka exemplet)
så finns en chans att en rörelse som är inspirerad av "alt-right" kan växa även här.

Ett frö till detta ser jag i gamla SDU, en ung, cool nationalistisk rörelse som inte ber om ursäkt och som konfronterar vänsterns samhällsskadliga idéer. Man använder humor och är kungar på sociala medier och marknadsföring. Man värnar om familj, folk och fosterland. Man är stolt över sin bakgrund och kultur och vill utveckla den i en sund riktning.

Minns du vilken knähund Reinfeldt var inför Obama när han var på besök? Är helt hundra på att Obama kom med påtryckningar när det gällde flyktingkrisen. "Vi bombar och ni tar emot, ok?"

Trump kommer göra samma sak fast:
"Ert land ser ut som skit, skärp er för helvete annars vill vi inte handla med er"
2016-07-19, 23:56
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jag kan inte se nedsidan, hjälp mig.

Med tanke på att Sverige påverkas väldigt mycket av vilket debattklimat USA har, (väldigt mycket identitetspolitik har importerats från universiteten i USA, att Black Lives Matter ska demonstrera i Sverige är det senaste sjuka exemplet)
så finns en chans att en rörelse som är inspirerad av "alt-right" kan växa även här.

Ett frö till detta ser jag i gamla SDU, en ung, cool nationalistisk rörelse som inte ber om ursäkt och som konfronterar vänsterns samhällsskadliga idéer. Man använder humor och är kungar på sociala medier och marknadsföring. Man värnar om familj, folk och fosterland. Man är stolt över sin bakgrund och kultur och vill utveckla den i en sund riktning.

Minns du vilken knähund Reinfeldt var inför Obama när han var på besök? Är helt hundra på att Obama kom med påtryckningar när det gällde flyktingkrisen. "Vi bombar och ni tar emot, ok?"

Trump kommer göra samma sak fast:
"Ert land ser ut som skit, skärp er för helvete annars vill vi inte handla med er"
Nedsidan som jag avser är aggressioner mot Iran.

Jag tror också att om Trump vinner kommer polariseringen att fortsätta och den svenska vänstern kommer att adoptera det, som jag tror blir följden, hårdare debattklimatet.

Trump är också för mycket pajas för att ens SD ska vilja förknippas med honom. Hade hans åsikter förmedlats av en annan personlighetstyp och med en annan strategi hade det kunnat ha positiv påverkan för den svenska nationalistiska högern, men som han beter sig nu är han mer en belastning för dem.
2016-07-20, 00:01
Bannlyst
Citat:

Jag tror också att om Trump vinner kommer polariseringen att fortsätta och den svenska vänstern kommer att adoptera det, som jag tror blir följden, hårdare debattklimatet.

Trump är också för mycket pajas för att ens SD ska vilja förknippas med honom. Hade hans åsikter förmedlats av en annan personlighetstyp och med en annan strategi hade det kunnat ha positiv påverkan för den svenska nationalistiska högern, men som han beter sig nu är han mer en belastning för dem.
Finns inget som är pajas med Trump. Finns mycket som är pajas med Killary däremot. Att du går på mainstreammedias svartmålning av Trump får stå för dig dock. Han har ingen bakgrund av mord, svek och instigation så vad beskyller du honom för egentligen? Han har inte ens uttryckt sig rasistiskt vilken många lögnare försöker lägga på honom. Vi med lite hjärna förstår vad det handlar om - politikerna är rädda om sitt skinn nu när en ickepolitiker försöker sno åt dom deras jobb. Samma sak hände med Reagan och han anses idag som en av de bästa presidenterna i USAs historia.
2016-07-20, 00:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:

Inte om han blir president då kommer det gynna SD att ha en nationalkonservativ nationalist i Vita huset vilket normaliserar SD:s likväl som Trumps egen politik. Hela det politiska samtalet i Sverige kommer förändras med Trumpvinst och en mer friare diskussion kommer tillåtas inom många områden.

Dock har stora steg mot en mer restriktiv invandringspolitik tagits redan nu av de andra partierna p.g.a. SD:s för dem hotande framfart.
2016-07-20, 00:09
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Med tanke på att massmedia globalt (och självklart i Sverige) har skrivit spaltkilometrar om fru Trumps tal och lystet frossat i funderingar om hur det har skadat kampanjen, kan det vara på sin plats att betänka att amerikanerna är väl medvetna om att deras massmedia är vinklade mot Trump, vilket ses t ex i denna undersökning från Rasmussen.

Sixty-nine percent (69%) of Republicans and a plurality (48%) of voters not affiliated with either major party feel the media is biased against Trump. Democrats are far less likely to agree, but even voters in Clinton's own party are more likely to feel the media is biased against Trump (30%) than against her (25%). Only nine percent (9%) of GOP voters and 18% of unaffiliateds believe the media is biased against Clinton.

http://m.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2016/voters_see_more_anti_trump_pro_hillary_bias_in_med ia
2016-07-20, 00:19
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Orlok
Finns inget som är pajas med Trump. Finns mycket som är pajas med Killary däremot. Att du går på mainstreammedias svartmålning av Trump får stå för dig dock. Han har ingen bakgrund av mord, svek och instigation så vad beskyller du honom för egentligen? Han har inte ens uttryckt sig rasistiskt vilken många lögnare försöker lägga på honom. Vi med lite hjärna förstår vad det handlar om - politikerna är rädda om sitt skinn nu när en ickepolitiker försöker sno åt dom deras jobb. Samma sak hände med Reagan och han anses idag som en av de bästa presidenterna i USAs historia.

Nej jag kan näppeligen beskylla Trump för vad han uträttat politiskt. Jag beskyller däremot Trump för begränsad begåvning (inte under genomsnitt men inte så långt över heller), impulsivitet, narcissism, lättleddhet, megalomani bland annat. Egenskaper jag ser som problematiska, i synnerhet i kombination med varandra.

Jag kan inte veta, lika lite som "ni med lite hjärna" (grattis förresten) hur han kommer att agera som president, men min analys landar i att han är en loose cannon och potentiellt kan ställa till med en ordentlig mängd sattyg om han hamnar i klorna hos krigshetsarna. Hans geopolitiska kunskap är så grund och ytlig (även om han till och från prickat rätt med en tillräcklig mängd bondförnuft) att han kommer att bli ett lätt byte för både neocon- och oldcon-lägret. Iranhetsen som nu inletts är ett första tecken på hur illa det kan barka.

Hillary är, for the record, ett politiskt praktsvin som gärna hjälper till att mörda och lemlästa oskyldiga människor för att avancera på det privat politiska planet. Någon skrev upprepade gånger tidigare i tråden att en aversion mot Trump inte per automatik betyder att man tycker bra om Hillary. Dags för ytterligare en upprepning uppenbarligen.

Reagan, apropå mainstreammedias bild av saker och ting, var en usel president. Ekonomisk idiot, utrikespolitisk idiot, men råkade sitta vid makten när Sovjet började klappa ihop och voila, mannens eftermäle blev det av en hjältes. Att prisa Reagan är verkligen att köpa amerikansk mainstreammedias tiltade bild av hans gärning. Däremot var han jäkligt rolig och den mest underhållande presidenten US haft. Fantastisk historieberättare och säkert a heck of a guy. Men som president mätt helt orimligt hyllad.
2016-07-20, 00:26
Medlem
Den internationellt kände islamkritikern och nederländske politikern Geert Wilders är på plats i Cleveland för att backa upp Donald Trump. Det kan bli spännande om Wilders och Trump tillsammans utmanar islam. Video: http://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE8860658/wilders-i-cleveland-trump-har-vist-vejen-og-flere-vil-foelge-efter/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in